Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kände stressen över att hinna ut och skritta och klättra innan mörkret men kände att det förstör mer än ger glädje så tog en julpromenad med pållan istället och klättrade vid hand på fältet, nyttigt för mig kan jag säga :D. Lite lösgalopp med på ridbanan så fick bli avsuttet utan stress istället för att prompt rida med stress. Så la vi en extra stund på att bara mysa; pållan och jag 😍❤.

Nu myser vi till uppesittarkvällen med tända ljus, tänd brasa, hjortronsglögg, pepparkakor, frukt och julgodis :love:.

God Jul på er alla 🎀🎅😍
 
Fick precis oväntat erbjudande om att få 27 kg vildsvinskött från jägarna som släpat in 2 grisar från vår mark för en vecka sedan. Lyckades ta emot runt 13 kg och resten fick de själva.

En av sönerna älskar vildsvinskött och bättre julklapp kunde nog inte någon ens ha fantiserat om!
Vad bra! Och tack för påminnelsen, jag måste plocka upp det rökta köttet och den rökta fisken från frysen där jag gömde det för att rädda det ifrån att bli uppätet innan julafton. :)
 
Alltså grannbyn :love: det är ett väldigt aktivt samhälle med en stor grupp människor som verkligen vill att byn/samhället ska växa och må bra. Nu har ett gäng åkt med lastbil och hämtat flera vändor snö vid ishallen i staden och lagt ut i pulkabacken så barnen kan åka pulka i morgon. :love:
 
Alltså grannbyn :love: det är ett väldigt aktivt samhälle med en stor grupp människor som verkligen vill att byn/samhället ska växa och må bra. Nu har ett gäng åkt med lastbil och hämtat flera vändor snö vid ishallen i staden och lagt ut i pulkabacken så barnen kan åka pulka i morgon. :love:

Här hade de behövt hämta sådär halva Arktis för att det skulle gå att åka pulka - och det var ju tur att de inte gjorde. Men låter som en helt underbar julafton som kämpats in!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 260
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 171
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
733
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Hindertyper på hopptävling
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp