Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och väntar på leverans av JULMAT :up::d ! Vi kan ju inte fira tillsammans i år, så föräldrarna beställde julmat från restaurang åt sig själva, åt oss, och åt min bror med familj. Samma mat, men vi får äta den på tre olika ställen..... Ja ja, det kunde ha varit MYCKET värre :) !
 
De har fått in corona på pappas jobb nu, så pappa har varit tvingad att komma in på övertid varje dag den här veckan hittills. Det innebär att jag får stå för julstädet ensam. Min bror vägrar hjälpa till för att "städa är tråkigt" och pappas tjej tänker inte heller städa för att "det inte är hon som har stökat ner".

Kan ju säga att det inte blir någon skinande-rent nivå på städningen utan mer en helt-ok nivå. Men det hade helt klart varit trevligare om vi kunde hjälpas åt lite.

Jaja, jag har i alla fall något att göra :up:
 
frikkincats.webp


Blev så full i skratt. En katt är en katt är en katt :D
 
Idag ute på rundan tog mobilbatteriet nästan slut och detsamma gällde bensinen i mopeden... Började fundera på om det skulle gå att lifta tillbaka till jobbet om allt tog slut, men som tur var behövdes inte det. Ännu mer tur var dock att två trevliga personer bjöd mig på godis när jag kom springandes i trapphuset hos dem! Hade verkligen inte trott att någon skulle bjuda på något alls (även om det har hänt tidigare) men några bitar choklad och lite knäck fick jag :d

Tog långpromenad med hundarna efter jobbet. Nu tänker jag VILA. Herregud så trött jag är.
 
Har just vinkat av min pappa som kom över på ute-julfirande. Han agerar också paket-taxi till övriga familjer i Sthlm.
Mysigt att ses även om det var kallt och blåsigt!
Världens smartaste, listigaste, roligaste och knäppaste pappa! ❤️
Så mycket roliga berättelser varje gång. Sambon är fortfarande förundrad efter varje besök. 5,5 år senare.. 😂
 
Föräldrarna blev jätteglada över min låda med blandat gott - hemgjort och köpt... :) Av PRECIS den anledningen som jag hade tänkt mig dessutom. Extra speciellt att få en sådan låda när man inte själv kan ut och handla roliga och goda saker, tyckte de :) !
 
Har ar det en klarbla himmel och stralande sol i dag.

Mitt keyboard fungerar aldeles utmarkt fortfarande :up: det syns inte alls pa stickningen att minst ett par deciliter vin spilldes over den i gar kvall. Today is a good day!:)
Jag ska gora resten av maten som kan goras i forvag innan barnbarn kommer. Nar hon har kommit blir det att baka kakor och bygga pepparkaks hus.:heart
 
Har ar det en klarbla himmel och stralande sol i dag.

Mitt keyboard fungerar aldeles utmarkt fortfarande :up: det syns inte alls pa stickningen att minst ett par deciliter vin spilldes over den i gar kvall. Today is a good day!:)
Jag ska gora resten av maten som kan goras i forvag innan barnbarn kommer. Nar hon har kommit blir det att baka kakor och bygga pepparkaks hus.:heart
På ren svenska ( ;) ) är detta ett keyboard
1608743688204.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 264
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 171
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
733
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp