Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade ett ärende till stan, besök hos kiropraktorn. Blev klar prick 10, tänkte att jag kunde gå på systemet och komplettera lite inför helgerna. 10.03 sträckte sig kön kanske 50 meter! Folk stod inte med rimliga mellanrum heller. Kan säga att jag valde att inte ställa mig i kö..
Jag är SÅ glad att jag planerade mina jul- och nyårsinköp och handlade vad jag behöver redan förra veckan.....
 
Du har inga planer på att tapetsera istället? Kanske en fondvägg? Det finns så många OTROLIGT vackra tapeter just nu, och många av dessa har inslag av mjuka rosa färger och också grönt. Jag tänker t.ex på alla dessa fina blommönstrade tapeter från förr som jag blivit populära igen. I sådana fall kunde du ju då matcha antingen det rosa eller det gröna i tapeten, om du målar övriga väggar. Jag har det lite så i vardagsrummet. En "fondhörna" med en blommönstrad tapet med svart botten. Övriga väggar är en SVAGT aprikosfärgad ton. Så svagt att de nästan är vita. Den aprikos tonen matchar blommornas färg i tapeten.
En fondvägg kanske :)
Rummet är ganska litet så tänker att mönstrade tapeter blir kanske lite väl intensivt.
Tänkte köra på mossgröna väggar och rosa snickerier så får vi se. Kanske en tapet om jag hittar någon. Bara det att Jinns terroriserar i ett rum där tapet finns. Ska vässa klona på samma vägg hela tiden :meh:

Kl

upp innan gryningen och hästar ute. Snabbt svida om för att handla på City Gross. Var mycket folk trots att hon inte ens var 09:00 då.
sen var jag påväg in på systemet men vände om pga kö en bra bit ut på parkeringen :crazy:
Lika bra iofs någon däruppe vill att jag ska förbli nykter :laugh:

Nu väntar jag på att en fotograf ska komma. Vi hade bokat in tidigare men det måste vara bättre väder och nu ringde han och bara jag kommer vid två!
Nu ska jag äta. Vrålhungrig!
 
En fondvägg kanske :)
Rummet är ganska litet så tänker att mönstrade tapeter blir kanske lite väl intensivt.
Tänkte köra på mossgröna väggar och rosa snickerier så får vi se. Kanske en tapet om jag hittar någon. Bara det att Jinns terroriserar i ett rum där tapet finns. Ska vässa klona på samma vägg hela tiden :meh:

Kl

upp innan gryningen och hästar ute. Snabbt svida om för att handla på City Gross. Var mycket folk trots att hon inte ens var 09:00 då.
sen var jag påväg in på systemet men vände om pga kö en bra bit ut på parkeringen :crazy:
Lika bra iofs någon däruppe vill att jag ska förbli nykter :laugh:

Nu väntar jag på att en fotograf ska komma. Vi hade bokat in tidigare men det måste vara bättre väder och nu ringde han och bara jag kommer vid två!
Nu ska jag äta. Vrålhungrig!
1608720474578.webp

Du skulle ju kunna ha något liknande denna Rusta-tapet som fondvägg, t.ex.? Då får du både rosa och grönt :) !
 
Hämtat alla mina matkassar jag hade beställt! Så underbart skönt att bara öppna bakluckan och lyfta in dem i bilen! :) Fick någon idé om att jag skulle köpa en sista minuten grej på systemet åt maken, mest för att det var lite kul men ändrade mig omedelbart, kön var redan längs med redan huset och så viktig var inte den presenten. Hittade istället en annan grej som han nog kommer tycka är fånig och rolig. :rofl:
 
Tog bilen iväg till en anna by för att promenera hunden. Jag blir så innerligt trött på de få rundor vi kan göra häromkring.

Det var tomt och öde, mötte inte en endaste bil eller människa på vägen dig. Men när jag promenerat över landskapsgränsen hittade jag tre bilar på en vändplan. Vi tog igen oss (eller snarare jag gjorde det) i vindskyddet och då kommer en jägare promenerande. Han hade hund i bilen och skulle släppa den på räv nedanför berget.

vi vänder tillbaka och möter en jägare med en stövare som blir överlycklig över att se Torsten. Stackars Torsten blir aningen överväldigad över all denna kärlek och leklust så jag fick lov att lyfta upp honom. Efter ytterligare en bit så står det en bil och en jägare på skogsvägen. Han står och lyssnar efter ett drev.

Så en skog full av jägare från minst två jaktlag och fyra bilar. I en skog som vanligtvis är totalt öde.
Hade inte begripit att dagen före julafton var en stor jaktdag :)
 
Tog bilen iväg till en anna by för att promenera hunden. Jag blir så innerligt trött på de få rundor vi kan göra häromkring.

Det var tomt och öde, mötte inte en endaste bil eller människa på vägen dig. Men när jag promenerat över landskapsgränsen hittade jag tre bilar på en vändplan. Vi tog igen oss (eller snarare jag gjorde det) i vindskyddet och då kommer en jägare promenerande. Han hade hund i bilen och skulle släppa den på räv nedanför berget.

vi vänder tillbaka och möter en jägare med en stövare som blir överlycklig över att se Torsten. Stackars Torsten blir aningen överväldigad över all denna kärlek och leklust så jag fick lov att lyfta upp honom. Efter ytterligare en bit så står det en bil och en jägare på skogsvägen. Han står och lyssnar efter ett drev.

Så en skog full av jägare från minst två jaktlag och fyra bilar. I en skog som vanligtvis är totalt öde.
Hade inte begripit att dagen före julafton var en stor jaktdag :)
Julharen är viktig hahahha
 
Suck, julstädade och lyckades med konstverket att julstäda (slänga) min påse med nyuthämtad medicin. Detta visar på faran med att städa :cautious: Pratade med mottagningen och naturligtvis fanns det inte några recepttider och dessutom intervall på vissa av dem vilket försvårar allting betydligt.

Jag är en sån idiot :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 264
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 171
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
733
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp