Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill måla om sovrummet. Antingen i rosa, inte chockrosa utan en lite mildare variant med lite svärta i. Eller i mossgrön/smaragdgrön färg.
kanske använda mig av båda? Men vilket skulle passa bäst in i ett sovrum? Tänkte isåfall köpa färg snart.
Mossgrön. Känns för mig som om det är lugnare, tänk dig en skog liksom. Men kan vara för att jag inte är nåt stort fan av rosa också.
 
Vi, eller.. eh.. mest sambon.. har städat hela huset och allt luktade underbart av såpa. Jag gick runt och njöt av det tills jag kom upp på övervåningen och insåg att när jag hällde ut skurvattnet i toastolen försvann för mkt vatten och det hade kommit upp kloaklukt typ istället. Antiklimax delux! :laugh:
 
Jag har nog fått den största lön jag någonsin fått. Jag började ett nytt jobb 23 november och har fått lön från det + hela den här månaden, och så extrajobbade jag ett antal gånger i november + fick utbetald A-kassa för de tre veckor jag var arbetslös efter studierna. Lön är betydligt roligare än CSN! :D
 
OCH ... sa har jag just spillt ut en stort glas vin over halva skrivbordet. Tangentbordet, skrivbordsunderlagget och min stickning fick det mesta ... och bara for att jag tappade ett blabar och bestamde att INGEN hund skulle rusa fram och sno MITT blabar.:rage:

Hundarna backade forsiktigt upp pa en spot (madrass som man inte kan ga ifran nar matte sager det magiska ordet, "spot") Diva ville verkligen ha blabaret ... och tittade mellan mig och baret och funderade pa om hon skulle hinna sno det innan jag kunde ta baret i fraga. Tate var mest lite angslig for att jag lat arg.:nailbiting:

MEN blabaret blev MITT ... far nu se hur lange keyboardet haller efter vinet. Det har hallit i minst 15 ar, det ar ett av de allra forsta apple wireless keyboards. Jag hyser visst hopp att det kommer att halla ... for ett par ar sedan bodde det myror i keyboardet (sma, sma "sugar ants") men det har fungerat fint och gor sa fortfarande.🤞
 
Vill måla om sovrummet. Antingen i rosa, inte chockrosa utan en lite mildare variant med lite svärta i. Eller i mossgrön/smaragdgrön färg.
kanske använda mig av båda? Men vilket skulle passa bäst in i ett sovrum? Tänkte isåfall köpa färg snart.
Grönt är en bra färg för sovrum. Jag har haft grönt sovrum i en hyresrätt och man sover faktiskt bättre med en lugn färg på väggen.
 
Jag och hundarna är på jobbet och vi fryser som satan.

Det är inte kallt på jobbet men vi är alla trötta och småfrusna. Skönt att bara jobba fram tills lunch idag. Mindre skönt att vara en hel timme tidigare på jobbet för att lasta ut.

*GÄSP*

Sen måste jag gå in och skriva i Whamageddon också jeckla skit.

Igår kväll när jag kom hem sent så spelade sambon den på hög volym. Vad är oddsen liksom?

Kan lika gärna lyssna på radio och julmusik nu.
 
OCH ... sa har jag just spillt ut en stort glas vin over halva skrivbordet. Tangentbordet, skrivbordsunderlagget och min stickning fick det mesta ... och bara for att jag tappade ett blabar och bestamde att INGEN hund skulle rusa fram och sno MITT blabar.:rage:

Hundarna backade forsiktigt upp pa en spot (madrass som man inte kan ga ifran nar matte sager det magiska ordet, "spot") Diva ville verkligen ha blabaret ... och tittade mellan mig och baret och funderade pa om hon skulle hinna sno det innan jag kunde ta baret i fraga. Tate var mest lite angslig for att jag lat arg.:nailbiting:

MEN blabaret blev MITT ... far nu se hur lange keyboardet haller efter vinet. Det har hallit i minst 15 ar, det ar ett av de allra forsta apple wireless keyboards. Jag hyser visst hopp att det kommer att halla ... for ett par ar sedan bodde det myror i keyboardet (sma, sma "sugar ants") men det har fungerat fint och gor sa fortfarande.🤞

Nu kanske du har berusade små myror i keybordet så det låter ännu bättre :D

Skämt åsido hoppas det fungerar ändå. :heart
 
Nu ar jag hemma igen med julskinkan. Forst en kopp kaffee och sedan ska jag laga lite mat ... Jansson, isglass (den Tyska affaren hade Svensk typ av cocos fett) och vad annat jag kan gora i dag sa jag slipper i morgon och julafton. I morgon kommer barnbarnet hit och spenderar natten, da ska vi passa pa att baka kakor och bygga pepparkakshus.
Medan jag var och hamtade skinka och kopte lite annat smatt och gott passade Maken pa att torka alla golv sa nu ar det julrent och fint overallt.🥰

Den klarade sig hela vägen hem med hundarna i bilen? :D
 
Nu kanske du har berusade små myror i keybordet så det låter ännu bättre :D

Skämt åsido hoppas det fungerar ändå. :heart

Det skulle inte forvana mig. :rofl:
So far so good ... Det har keyboardet har varit med om mycket under arens lopp ... och det ar inte forsta gangen jag spillt vin i det, men kanske den gang jag spillt mest vin. :angel:

Tursamt nog ar stickningen (som jag var mest bekymrad for) Merino Wool, tvattbar i maskin och ar helt klart vatten "repellent" (avstotande?) Det syns inte ett spar av (minst en deciliter) vinet nu!:)
 
Den klarade sig hela vägen hem med hundarna i bilen? :D

Jag har en underbar SVENSK! bilbur for tva hundar:D Som de (errr ... Princess Diva, den hungriga rottweilern) upptratt de sista tva veckorna hade det aldrig gatt annars. Nu ska dock den lilla svarta odagan fa jobba mer igen (hon blir fort uttrakad). Och jag har nu satt upp mitt "lab" for nosework igen sa vi har borjat med sadant som far dem att bli trotta fort. Tack och lov.:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 268
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 171
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
733
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp