Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tittar på Undoing på HBO och är glad att jag har överlevt dagen med vettet i behåll. :D Lugnare än vad jag befarade på jobbet, men en del sent inkomna mail skvallrar om att det blir en del att försöka reda ut i morgon (VARFÖR ska akuta och stora ärenden tvunget ramla in i samband med att folk är lediga kors och tvärs, det slår ALDRIG fel) men det får jag försöka ta itu med i morgon, efter förhoppningsvis några timmars välbehövlig sömn ...

Det blåser lite ute. Regnar nog också. Uppe på vinden hör jag då och då en råtta/mus som lever rövare. Nyss lät det som om den slängde runt med något - men vad har vi där uppe som går att kasta (det är mer eller mindre tomt där uppe) O_o?? Brasan är igång. Adventsljusstaken och "proletärstjärnan" tindrar ikapp med granen. Jag har precis hällt upp en ny sats knäck (glömde som vanligt smöret på slutet....:cautious:) smaksatta med flingsalt på toppen. Det blir en annorlunda jul i år - men den blir bra den också.... :)

När jag skulle till stallet hann jag knappt fram till bilen så lyckades jag halka omkull i helvetesleran...Säger inte att det är roligare slå omkull på isen men känns mer rimligt under en så kallad vintermånad 🙃. Fy fan för detta jävla äckliga mildväder!!! Pollensäsongen är ju tydligen redan igång?!! Nä 20 minusgrader och SNÖ nu tack och några månader framöver. En helt normal svensk vinter vill jag ha!!!!

I morgon bitti (vet ej tid...), ska läkaren på Vuxenhab ringa
Eftersom jag har ätit Zolpidiem nu i 8 år, så är det knepigt att trappa ner på den. Så jag tänker säger att jag måste fortsätta med samma dos (½ tabl dag 1, 1 tabl dag 2) ett tag till. Eftersom jag sover dåligt nu

Vovvi och jag låg i sängen och jobbade. Sambon skulle ner på undervåningen. Så jag bad honom släppa ut henne en sväng. Han frågar "Ska du gå ut?". Hon var som gjord i sten. Inte en tillstymmelse till reaktion.
Jag frågade en gång och hon kastade sig handlöst ut i fritt fall som någon klippdykare på speed till halt golv och kutade mot trappen. När sambo gick med henne och hon insåg att jag låg kvar försökte hon kasta sig runt honom och komma tillbaks.
Hon har helt spårat ur nu när jag är sjuk. Hon brukar alltid vara nära mig. Men om jag stänger en dörr etc så väntar hon ju lugnt normalt. Inte nu! Hon pep när jag stängde duschväggen tex. Hon slutar ju baa man säger det. Men hennes feelings har ballat ur! Hon har skaffat sig en 40-årig jättevalp.. :laugh:

Klyvt ved i flera timmar. Julpyntat. Fixat i stallet. Och gosat med Jinns är väl det jag gjort idag. Imorgon är det dagen före dopparedagen och jag har skralt med mat hemma. Hoppas att det inte är så mycket folk ute imorgon :nailbiting:
Om du kan vänta till julafton istället, så är det nog MYCKET lugnare i affärerna då. I alla fall om det är som det brukar vara.....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 809
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 195
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
972
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter