Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det som är bra med julen i år är att alla verkar vara missnöjda. Så är med andra ord inte själv med att inte fira.
Och förresten vem har sagt att det inte går att fira själv? Om det nu är något att fira öht.
Visst en grej har jag glömt kom nyss på! Julnaglarna är inte fixade :eek: får ta de imorgon vid tillfälle

Apropå knäck och tänder (bland annat @athena_arabians ;) ). "Död" knäck är kanske lösningen:

"Bakpulvret gör nämligen knäcken spröd och porös. Vill du ha den spröd, tillsätt 1/2 kryddmått bakpulver till en knäcksats på 2 deciliter vispgrädde, 2 deciliter sirap, 2 deciliter socker och 3/4 deciliter hackad sötmandel. Då kommer knäcken bli som du beskriver – nämligen spröd och lättuggad. Begreppet "död knäck" tar vi med oss i framtiden!"
Från: https://recept.se/artikel/vad-ar-do...Mo3w8YYlgWVMwzb_LJzjlg51tK1rlkIOYZ3kRxRCyDv8s

Senast ändrad:
Avkomman har varit här och hunden är trött och lycklig.
Här hen kom in genom dörren skrek hunden rakt ut och pep och hoppade lyckligt runt runt.

Ska försöka få ut honom på en kvällskiss, undrar om det är möjligt. Han är totalt utslagen. Det tar på krafterna att vara så glad.

Nu ar jag hemma igen med julskinkan. Forst en kopp kaffee och sedan ska jag laga lite mat ... Jansson, isglass (den Tyska affaren hade Svensk typ av cocos fett) och vad annat jag kan gora i dag sa jag slipper i morgon och julafton. I morgon kommer barnbarnet hit och spenderar natten, da ska vi passa pa att baka kakor och bygga pepparkakshus.
Medan jag var och hamtade skinka och kopte lite annat smatt och gott passade Maken pa att torka alla golv sa nu ar det julrent och fint overallt.🥰

Bild på grangrannen

458C98F5-4C48-45BA-9CE1-112B94D225DA.webp

Ger du bort desinfektionsmedel O_o?
Våra grannar på lagret tillverkar ett medel som är testat och certifierat mot Covid bla.
Det torkar inte ut, är ogiftigt etc till skillnad mot alkoholbaserade hand- och yt-des. Super som sårtvätt också IOM att det är gjort av ett ämne immunförsvaret själv tillverkar och ger snabbare läkning och inte svider.
Min pappa 70+ ville ha. Bra till honom, sambo och hund. Så jag fixade små sprayer och refill. 😊
De får annat med. 😂

Vill måla om sovrummet. Antingen i rosa, inte chockrosa utan en lite mildare variant med lite svärta i. Eller i mossgrön/smaragdgrön färg.
kanske använda mig av båda? Men vilket skulle passa bäst in i ett sovrum? Tänkte isåfall köpa färg snart.

Precis betalt månadens räkningar. Lönen kom tidigt så varför inte.

Funderar på om jag ska vattna/duscha blommor nu...

Annars har jag huvudvärk pga öronen. Kom aldrig till apoteket idag, (fick recept på VC) , då jag inte ville trängas vid 17 snåret. Åker dit på FM imorgon istället och hoppas på att det är lugnt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 809
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 195
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
972
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar