Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första testen för Foamie schampoo- och balmsambars idag! Kändes super att använda i duschen, väldigt lättanvänt, luktar gott och håret känns mjukt och fint än så länge. Jag ska väntar på att det ska torka helt och sen hur länge det håller sig fräscht.

Försöker undvika plastflaskor om det går, så hittar jag en balsambar som funkar för vardagshårtvätt blir jag överlycklig. :D Testat igenom en rad nu och håret blir antingen inte rent eller torrt som fnöske.
 
Vill måla om sovrummet. Antingen i rosa, inte chockrosa utan en lite mildare variant med lite svärta i. Eller i mossgrön/smaragdgrön färg.
kanske använda mig av båda? Men vilket skulle passa bäst in i ett sovrum? Tänkte isåfall köpa färg snart.
Du har inga planer på att tapetsera istället? Kanske en fondvägg? Det finns så många OTROLIGT vackra tapeter just nu, och många av dessa har inslag av mjuka rosa färger och också grönt. Jag tänker t.ex på alla dessa fina blommönstrade tapeter från förr som jag blivit populära igen. I sådana fall kunde du ju då matcha antingen det rosa eller det gröna i tapeten, om du målar övriga väggar. Jag har det lite så i vardagsrummet. En "fondhörna" med en blommönstrad tapet med svart botten. Övriga väggar är en SVAGT aprikosfärgad ton. Så svagt att de nästan är vita. Den aprikos tonen matchar blommornas färg i tapeten.
 
Jag tror att jag precis listade ut vad sambon köpt till mig i julklapp! Jag hoppas att jag har fel. Jag vill ha det jag tror att det är, men det är så tråkigt att ha listat ut det innan... :cautious::D

Jag har fått instruera min sambo till vad han ska köpa. Tyvärr så har han ringt x antal ggr och rådfrågat/berättat om olika kvaliteer mm och sen slagit in det och lagt under granen.

Varför ens slå in det liksom, Känns som om jag lika väl kunde gjort det själv. :meh:

Han är bra min sambo men på presenter är han värdelös. Så detta 'är en mycket försenad 40-års present, julklapp och en några dagar tidig 41-års present.
 
Jag har fått instruera min sambo till vad han ska köpa. Tyvärr så har han ringt x antal ggr och rådfrågat/berättat om olika kvaliteer mm och sen slagit in det och lagt under granen.

Varför ens slå in det liksom, Känns som om jag lika väl kunde gjort det själv. :meh:

Han är bra min sambo men på presenter är han värdelös. Så detta 'är en mycket försenad 40-års present, julklapp och en några dagar tidig 41-års present.
Jag brukar reta sambon angående förra årets julklapp. Jag fick nämligen ingen alls. :laugh: nu sa jag visserligen att jag inte behövde något, men han borde ju förstå att jag VILL HA en julklapp ändå. :cautious: han verkar ha kompenserat med två paket i år. :angel:
 
Jag har haft fullt upp hittills. Dessutom fick jag som förslag att jag imorgon natt, när jag egentligen är vilande 00-07, ska vara vaken och vara klienthandläggare. Jag föreslog istället att jag gör det på lördag när jag är inne på ett dagpass. Vi får se vad det blir av det.
Dessutom ska jag testas för Corona idag, smittspårning. Jag har inga symptom så hoppas verkligen att jag inte är smittad. Jag har ingen som helst lust att vara hemma i en vecka!
 
Ena hästen lyckades trampa av sig en sko när han busade på ridbanan igår. Men jag hade tur för hovslagaren kan komma redan idag! Har varit ute och spolat benen på hästen och tagit in honom så får han stå inne och torka lite. Sen ska jag och barnen motionera hästar, städa åt jättarna och städa åt marsvinen. Minusgrader idag, äntligen, och solen kikar fram! Vi ska passa på att vara ute några timmar så får det bli det sista julstöket inne senare :) Ska bara städa lite smått och förbereda maten lite.
 
Vaknade till solsken och började dagen med ett riktigt varmt skönt bad :love: . Frukost och kaffe intaget och brasan är tänd, nu är det dags att sätta igång med julgodis och koka tomtegröt :).
 
Jag har nog fått den största lön jag någonsin fått. Jag började ett nytt jobb 23 november och har fått lön från det + hela den här månaden, och så extrajobbade jag ett antal gånger i november + fick utbetald A-kassa för de tre veckor jag var arbetslös efter studierna. Lön är betydligt roligare än CSN! :D
I know the feels! Nästa år kommer jag tjäna ungefär 100% mer än det mesta jag fått ut i månaden någonsin, och ungefär 380% mer än sist jag hade en stabil inkomst 🙄😅
 
Jag hade ett ärende till stan, besök hos kiropraktorn. Blev klar prick 10, tänkte att jag kunde gå på systemet och komplettera lite inför helgerna. 10.03 sträckte sig kön kanske 50 meter! Folk stod inte med rimliga mellanrum heller. Kan säga att jag valde att inte ställa mig i kö..
 
Tog en tidig lunch idag då jag ändå var hungrig och ska sluta kl 13. Sedan ska jag handla inför helgen (hoppas på inte alltför mycket folk) och sedan hem och städa antagligen. Hoppas jag :cautious:
 
Har betalat räkningar och förhoppningsvis lyckats avsluta min Ica-bank.. Nu ska jag packa ned alla julklappar som ska med till firandet, duscha, skriva en inköpslista om det är så att vi svänger förbi en matbutik och lite annat pyssel!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 268
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 171
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
733
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp