Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
EB49FE33-DE93-4101-9D8F-2D1E777B132B.webp

Detta var då inte lätt, men till slut så satt dom rätt. God jul!
@doppler
 
I år har jag verkligen utmanat mig matmässigt och privat massor av nya recept, detta fortsätter även i morgon! Eller.. Kanske inte så nytt recept, men jag ska för första gången prova att griljera en skinka! Därför sitter jag och kollar efter recept.
Sen ska jag även prova Mandelmanns recept på gravad morot!
Man kan göra sig själv smått galen när man läser recept på att griljera skinka.... O_o :D Det ska vara osötad senap. Nej, vänta, det ska såklart vara sötad. Senapen ska vara grovmalen. Nä, nä, den ska självklart vara finmalen. Det ska vara potatismjöl i "smeten". Näpp! Det ska det INTE vara. Man ska hälla skorpmjöl ovanpå. Nej, skorpmjölet ska blandas I smeten. Osv, osv, osv..... :D

P.S. Jag tror det blir bra, oavsett hur man gör i princip.... ;) I slutänden blandade jag nog 3-4 olika sorters senapsslattar - sötade OCH osötade. Hade inget potatismjöl i, och hällde skorpmjölet ovanpå.
 
Tack! 🥰 Sheltien som sitter längst till vänster i bild är en omplacering från @Lyan som kom tidigare i höstas.
Tog ett bra tag att få till en bild där dom satt stilla 😁
Det brukar inte vara helt lätt att få dem att sitta still, nej. Ett tecken på att de är rätt så tama.

Mina är omplaceringar allihopa. Det finns otroligt många marsvin på begagnatmarknaden.
 
Man kan göra sig själv smått galen när man läser recept på att griljera skinka.... O_o :D Det ska vara osötad senap. Nej, vänta, det ska såklart vara sötad. Senapen ska vara grovmalen. Nä, nä, den ska självklart vara finmalen. Det ska vara potatismjöl i "smeten". Näpp! Det ska det INTE vara. Man ska hälla skorpmjöl ovanpå. Nej, skorpmjölet ska blandas I smeten. Osv, osv, osv..... :D

P.S. Jag tror det blir bra, oavsett hur man gör i princip.... ;) I slutänden blandade jag nog 3-4 olika sorters senapsslattar - sötade OCH osötade. Hade inget potatismjöl i, och hällde skorpmjölet ovanpå.

Ditt tillvägagångssätt liknar mitt... orka vara petig liksom. Slattar med senap, lite ägg om jag kommer ihåg och skorpsmulorna ovanpå (har testat att blanda i dem och det blev inget bra). Mamma körde också freestyle, huvudsaken är ju att senapen fastnar :D
 
Man kan göra sig själv smått galen när man läser recept på att griljera skinka.... O_o :D Det ska vara osötad senap. Nej, vänta, det ska såklart vara sötad. Senapen ska vara grovmalen. Nä, nä, den ska självklart vara finmalen. Det ska vara potatismjöl i "smeten". Näpp! Det ska det INTE vara. Man ska hälla skorpmjöl ovanpå. Nej, skorpmjölet ska blandas I smeten. Osv, osv, osv..... :D

P.S. Jag tror det blir bra, oavsett hur man gör i princip.... ;) I slutänden blandade jag nog 3-4 olika sorters senapsslattar - sötade OCH osötade. Hade inget potatismjöl i, och hällde skorpmjölet ovanpå.
Det fick bli 0.75 dl med gästabudssenap, 0.25 stark polsk senap, 2 äggulor, ett par skak ströbröd ur glasburken ^^
 
Jag gick också in i appen nu och kikade. Jag snittar tydligen på 14 000 steg per dag i veckan. Då är det 4 dagar i veckan som jag promenerar fram och tillbaks till jobbet, samt en lunchpromenad och dessa dagar ligger på 15 000 - 24 000 steg. Sen dalar det markant på helgerna :angel: Men det var betydligt bättre än vad jag trodde sammantaget.
Är uppe i 14354 steg nu, och då var det ändå en kortare arbetsdag än vanligt... Skulle tippa på att det inkl hundpromenaderna blir att jag kommer upp i åtminstone 25 000 steg en vanlig vardag :cautious: Det där med kontorsjobb känns ganska lockande kan jag säga.
 
Nu släpper jag mina studier för någon vecka framåt iaf minst 😅 Mailet iväg skickat med intervjun frågorna och nu tänker jag slå ned rumpan i soffan och fortsätt kolla på Anno 1790 på SVT play och de häll regnar utanför. Förstår inte att den serien gått mig förbi en typisk serie för mig som gillar svenskt och historiskt tema!
 
Är uppe i 14354 steg nu, och då var det ändå en kortare arbetsdag än vanligt... Skulle tippa på att det inkl hundpromenaderna blir att jag kommer upp i åtminstone 25 000 steg en vanlig vardag :cautious: Det där med kontorsjobb känns ganska lockande kan jag säga.
Förstår att det känns lockande! Jag saknar dock all vardagsmotion jag fick när jag jobbade inom vården, nu när jag sitter still och pluggar. Ser så tomt nu på stegräknaren när jag ska ut med hundarna:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 394
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 171
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
744
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Adventskalendertråden 2024
  • Fejkljus
  • Sundsvall?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Det bästa med ”din” ras
  • Uppdateringstråd 30
  • Första hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp