Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, kan vi prata om folk som envisas med att svara alla när ett mejl skickas ut till en hel lista, t.ex. "Jag förstår inte hur det här gäller mig ...", varpå nästa person svarar (återigen till hela listan) "Snälla, sluta svara alla". Och så håller det på!

Den första missen att svara alla är lätt hänt, men varför ska de som klagar på den som svarar alla också svara alla? Obegripligt. Vi talar dessutom om tämligen bildade människor.
😇 Det verkar finnas en stor grupp tämligen bildade som helt har missat att bilda sig inom teknik, jag har aldrig råkat ut för så mycket förvirrade mejl som på universitetet 😂 Mest spännande när jag som student fick lov att via mejl försöka hjälpa en lärare att lägga ut ett meddelande på blackboard, jag tänker att det borde finnas en supportgrupp för lärare för såna saker men läraren var väldigt tacksam.
Jag led även med den professorn vi har haft ett flertal gånger och då aldrig har haft en pp utan bara skrivit på tavlan och på sin höjd använt overhead nu blev tvungen att undervisa på distans. Det gick men jag har sett bättre pp från mellanstadieelever. 😂
 
Det blir lite omfall den här veckan. Istället för att gå på natten imorgon så gör jag dag som klienthandläggare. Det innebär vissa svårigheter att uträtta ärenden på dagtid imorgon :cautious:
Har iaf hunnit hämta ut två paket och handla lite mat så det slipper jag. Julklappar får jag sen slå in ikväll och så hoppas jag att håret inte behöver tvättas förrän på torsdag eller så :p
 
Är det bara jag som tycker att folk är allmänt stingsliga och lättretliga just nu? Det kanske brukar vara så inför jul, men jag har inte tänkt på det tidigare år. Nu tycker jag dock att folk i allmänhet varit på dåligt humör senaste veckorna, inklusive jag själv. Många passiv aggressiva mail just nu.
 
Upptäckte att min mobil har inbyggd stegräknare. Hittills idag ligger jag på lite över 4000 steg. Snart dags för lägenhetsrunda där jag ska springa i trappor osv. Ska bli intressant att se hur många steg det blir idag :p

Jag gick också in i appen nu och kikade. Jag snittar tydligen på 14 000 steg per dag i veckan. Då är det 4 dagar i veckan som jag promenerar fram och tillbaks till jobbet, samt en lunchpromenad och dessa dagar ligger på 15 000 - 24 000 steg. Sen dalar det markant på helgerna :angel: Men det var betydligt bättre än vad jag trodde sammantaget.
 
Senast ändrad:
Är det bara jag som tycker att folk är allmänt stingsliga och lättretliga just nu? Det kanske brukar vara så inför jul, men jag har inte tänkt på det tidigare år. Nu tycker jag dock att folk i allmänhet varit på dåligt humör senaste veckorna, inklusive jag själv. Många passiv aggressiva mail just nu.
Nä det har varit så här också. Allra helst i lunchrummet där vi bara får vara 5 som sitter och äter samtidigt.
 
Är det bara jag som tycker att folk är allmänt stingsliga och lättretliga just nu? Det kanske brukar vara så inför jul, men jag har inte tänkt på det tidigare år. Nu tycker jag dock att folk i allmänhet varit på dåligt humör senaste veckorna, inklusive jag själv. Många passiv aggressiva mail just nu.

Upplever det så också. Mig själv inräknat i lättretliga
 
Upptäckte att min mobil har inbyggd stegräknare. Hittills idag ligger jag på lite över 4000 steg. Snart dags för lägenhetsrunda där jag ska springa i trappor osv. Ska bli intressant att se hur många steg det blir idag :p
Min kan räkna antal trappsteg också men bara om det är ett visst antal i rad. Tyvärr har jag lyckats stänga av den räknaren på nåt vis men det gör inte så mycket, går inte i långa trappor så ofta.
 
Potatisgrängen är klar, satt i ljusen och klär julgranen så smått i guld och rött :love: . Vi skulle ju ha en liten/mindre än vanligt då det är trångt för vi köpte så stor soffa. Denna är då tidernas minsta vi haft haha. På bredden precis men den är kort och vi har högt till tak haha. Men sambon är nöjd med storleken haha.
 
La mig faktiskt och slappade på sängen en stund förut. Slappa är inte riktigt min grej så det var ovant :p
Ungarna har byggt hinderbana till marsvinen och lekt med dom och nu har vi ätit lunch. Jag ska gå ut och greja lite sen. Ska se om ridbaneljuset tänker funka eller om jag behöver hjälp av maken att felsöka skiten...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 394
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 171
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
742
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp