Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gör det ändå och gör små julklappsstrutar av kakorna!Får lust att baka familjereceptet på pepparkakor från min mammas sida, 827g smör, konjak, koka kryddor med vatten, häll i smöret och låt det smälta och sedan häll i mjölet och rör konstant tills degen är totalt avsvalnad. Brukar ta några timmar. Smakar gudomligt men med covid så känns det inte direkt lockande att baka för en.
Stoppa kakorna I strutar då förstås, även om det säkert är smarrigt värre med pepparkaksstrutar som man kan fylla med glass.Gör det ändå och gör små julklappsstrutar av kakorna!
Igår blev det VFU 7-20.
Idag är jag lite mör.
Men vill skriva klart min ”fejkutredning” och fixa med en akt innan jag kör jullov från och med imorgon.
Får ni ha så långa dagar?
Jag har skrivit ett dokument som jag tänkte var i stort sett färdigt. Skickade in det till rättsavdelningen för att de skulle stämpla "ok" på det och sen kunde jag luta mig tillbaka. ICKE! Rättsavdelningen skickade tillbaka det med mängder av kommentarer och frågor. Även på sånt som de inte kommenterat innan. Jag blir galen! Jag vill slå någon av kollegerna på rätts. Tur att alla jobbar hemma. Det skulle bli lite stelt och tråkigt i fikarummet om jag börjar slå på random kollega från rättsavdelningen.
Åh gud jaAlltså, kan vi prata om folk som envisas med att svara alla när ett mejl skickas ut till en hel lista, t.ex. "Jag förstår inte hur det här gäller mig ...", varpå nästa person svarar (återigen till hela listan) "Snälla, sluta svara alla". Och så håller det på!
Den första missen att svara alla är lätt hänt, men varför ska de som klagar på den som svarar alla också svara alla? Obegripligt. Vi talar dessutom om tämligen bildade människor.