Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var ju riktigt härligt väder idag med men idag fick pållan vila, hade ju lite annat att göra efter jobbet 😊. Som att få håret klippt; oh så skön känsla och blev snyggt igen utan det slitna 😊. En snabb sväng in på närbutiken (okej nytt försök att undvika affärer före julhelgen 🤪), tvätt och tog in julgranen 😊.
 
I år har jag verkligen utmanat mig matmässigt och privat massor av nya recept, detta fortsätter även i morgon! Eller.. Kanske inte så nytt recept, men jag ska för första gången prova att griljera en skinka! Därför sitter jag och kollar efter recept.
Sen ska jag även prova Mandelmanns recept på gravad morot!
 
Ligger i sängen och borde tveklöst försöka sova. Det blev ganska sent men var tvungen att motionera hundarna också. En sen cykeltur blev det och vi såg både hare och rådjur, samt mötte en joggare utan varken reflex eller lampa (såg honom pga det först när han var preciiis framför oss :meh:).

Är iaf tur att det blir några korta arbetsveckor nu. Jag vill sova och vila massor.
 
Får lust att baka familjereceptet på pepparkakor från min mammas sida, 827g smör, konjak, koka kryddor med vatten, häll i smöret och låt det smälta och sedan häll i mjölet och rör konstant tills degen är totalt avsvalnad. Brukar ta några timmar. Smakar gudomligt men med covid så känns det inte direkt lockande att baka för en.
 
Får lust att baka familjereceptet på pepparkakor från min mammas sida, 827g smör, konjak, koka kryddor med vatten, häll i smöret och låt det smälta och sedan häll i mjölet och rör konstant tills degen är totalt avsvalnad. Brukar ta några timmar. Smakar gudomligt men med covid så känns det inte direkt lockande att baka för en.
Gör det ändå och gör små julklappsstrutar av kakorna!
 
Jag har skrivit ett dokument som jag tänkte var i stort sett färdigt. Skickade in det till rättsavdelningen för att de skulle stämpla "ok" på det och sen kunde jag luta mig tillbaka. ICKE! Rättsavdelningen skickade tillbaka det med mängder av kommentarer och frågor. Även på sånt som de inte kommenterat innan. Jag blir galen! Jag vill slå någon av kollegerna på rätts. Tur att alla jobbar hemma. Det skulle bli lite stelt och tråkigt i fikarummet om jag börjar slå på random kollega från rättsavdelningen.

Kan nog bli lite mer än stelt faktiskt... :angel::laugh:
 
Dagens vakthavande befäl väckte oss imorse. Tydligen är alla klienthandläggare lediga eller sjuka förutom en vikarie. (Dessutom den minst rutinerade vikarien.) Jag fick tyvärr säga att jag inte kan komma in idag eftersom jag ska tatueras hela eftermiddagen :cautious:
Jaja, vi får väl hoppas att det löser sig idag. Imorgon är ju ett nytt problem eftersom jag ska göra natt imorgon och övermorgon :p
 
Alltså, kan vi prata om folk som envisas med att svara alla när ett mejl skickas ut till en hel lista, t.ex. "Jag förstår inte hur det här gäller mig ...", varpå nästa person svarar (återigen till hela listan) "Snälla, sluta svara alla". Och så håller det på!

Den första missen att svara alla är lätt hänt, men varför ska de som klagar på den som svarar alla också svara alla? Obegripligt. Vi talar dessutom om tämligen bildade människor.
 
Alltså, kan vi prata om folk som envisas med att svara alla när ett mejl skickas ut till en hel lista, t.ex. "Jag förstår inte hur det här gäller mig ...", varpå nästa person svarar (återigen till hela listan) "Snälla, sluta svara alla". Och så håller det på!

Den första missen att svara alla är lätt hänt, men varför ska de som klagar på den som svarar alla också svara alla? Obegripligt. Vi talar dessutom om tämligen bildade människor.
Åh gud ja :nailbiting:
Hade en sån ”konversation” tidigare i höstas, fick nästan 100 mail innan det tog slut :banghead:
 
Fått tid på vårdcentralen i eftermiddags för att kolla upp öronen jag har ont i. Normalt skulle jag nog inte ringt i första hand, utan avvaktat, detsamma sa hon i telefon, men hon ville boka in en tid ändå, iom att det är jul, ifall det skulle bli värre.

Fram till dess ska jag städa lite hemma och plocka ihop det sista med julklapparna.

Ska även åka förbi hos en arbetsgivare som ringde igår. Tydligen har jag en julklapp som står och väntar på mig. Vet inte om jag ska åka dit innan VC eller om jag ska ta det efteråt. (Brukar vara Väldigt pratglad, så kan vara skönt att ha anledning att fara vidare...)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 392
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 171
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
742
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp