Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är trött och irriterad på torktumlaren i tvättstugan. Jag slängde in kanske 1/3 maskin (alltså kanske 1/5-1/4 av vad jag brukar..) kläder på normal temperatur (ska vara 60 grader) i en timme. Borde varit snustorrt. Fortfarande blöta..startade om programmet och hoppas på det bästa. Suck. Tur att sängkläderna tvättas i 60 grader och fick plats i torkskåpet. (Ja, regeln här är 60 grader för textilier. Antingen i tvätt eller tork.) Kl 17 börjar nästa tvättid och den är bokad..
 
Nu är det bara en timme kvar på jobbet och sen kör jag direkt till stallet :) Därefter ska jag hämta ut ett paket (beställt igår vid lunch!) och köpa godis på återöppnade Hemmakväll. (De drabbades av en ganska allvarlig brand för någon månad sedan och öppnade igår eftermiddag. Måste köpa trillingnötter :d )
 
Har delat julskinka (3 kg) med mina föräldrar. Så slapp de fundera på hur de skulle få tag i en skinka (vill för allt i världen inte gå i affärer) och så slapp jag fundera på hur två personer skulle lyckas äta upp 3 kg skinka.... :) När de hämtade sin del fick jag Janssons frestelse, omelett med svampstuvning och prinskorvar - MUMS :d !
Jag och sambon åt 3.5 kilo skinka på en vecka :o
 
Har felanmält torktumlaren. Den funkar fortfarande inte som den ska och brukar.
Suck, dags igen.. När jag felanmält den förra torktumlaren för precis samma fel några gånger, fick vi denna istället (kommer inte ihåg när, men det kan ha varit nu i år! Inte särskilt länge sen iaf..). Jag kan inte vara utan eländet, det här får de fasen fixa! :arghh:
 
Produktiv och julig dag! Varit iväg med pappa och köpt julmat och gran. Han överraskade med att ha köpt fler kulor, glitter, och ljus!
Han har till och med nördat ner sig i granskötsel, julskinke-griljering och köttbulle-görande! :D han berättade triumferande om alla recept han hittat och hur han tänkte göra sina köttbullar.

Blir en bra jul tror jag. Min vimsiga pappa verkar ju anstänga sig, och när han väl nördar ner sig lite brukar saker bli bra. Han måste bara få vimsa lite först.

Har även bakat pepparkakor. Trött på skitugnen här hemma dock. Ena gången blir pepparkakorna perfekta på 5 minuter, andra på 1 minut. Inne i högra hörnet blir allt bränt fortare än någon annan stans :meh: Så några blev brända tyvärr.
 
Har delat julskinka (3 kg) med mina föräldrar. Så slapp de fundera på hur de skulle få tag i en skinka (vill för allt i världen inte gå i affärer) och så slapp jag fundera på hur två personer skulle lyckas äta upp 3 kg skinka.... :) När de hämtade sin del fick jag Janssons frestelse, omelett med svampstuvning och prinskorvar - MUMS :d !

Det känns som att du gick vinnande ur det bytet!:D

Himla smidigt att kunna göra så! Jag hittade överraskande många små skinkor i affären i år, känns som någon tänkt till för tidigare år har det varit helt omöjligt!
 
Känner mig lite paff. Skulle köpa pizza på pizza hut, beställde favoritpizzan som jag ätit fler gånger än vad som går att räkna (:angel:). Fick efter 20 min pizza som var så bränd att det inte gick att se vad som var på den. Jag var inte ens säker på att det var rätt pizza. Klagade och kockens(?) förklaring var att även en ny pizza skulle bli så, det blev så pga rödlöken...

Alltså, aldrig att någon pizza jag ätit blivit helt svart pga lök av något slag... :meh: Det blev pengarna tillbaka och annan middag.
 
Känner mig lite paff. Skulle köpa pizza på pizza hut, beställde favoritpizzan som jag ätit fler gånger än vad som går att räkna (:angel:). Fick efter 20 min pizza som var så bränd att det inte gick att se vad som var på den. Jag var inte ens säker på att det var rätt pizza. Klagade och kockens(?) förklaring var att även en ny pizza skulle bli så, det blev så pga rödlöken...

Alltså, aldrig att någon pizza jag ätit blivit helt svart pga lök av något slag... :meh: Det blev pengarna tillbaka och annan middag.
Var det pizza hut i Täby centrum? Jag tror att de råkade ut för en brand häromdagen, en kollega fick ett sms med varning om brand i närheten och på kartan så såg det ut som att det var där pizza hut ligger.
Blir lite misstänksamt nu när du fått en svart pizza också...

Synd dock, beställde pizza från dem innan och det var en ovanligt god pizzadeg tyckte jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 382
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 171
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
742
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp