Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu kollar jag på någon slags julspecial med Nigella och önskar mig ett stort kök som det faktiskt går att göra något vettigt i... I vårt nuvarande är det trångt om man är ensam, det går inte ens att stå framför ugnen och plocka ur saker, utan man måste stå på sidan :(
Det søde liv funkar bra i brist på Nigella :up:
 
:meh: Blir så trött, mamma har tjatat ihjäl sig om ett par stolar som jag ska ha från hennes lägenhet och att vi ska hämta julklappar före jul. Så idag tänkte vi att vi tar det då så vi kommer iväg när det är ljust, men nej det passade inte henne idag. I morgon vore bättre, jag konstatera att vi kan inte i morgon och i såna fall får vi ta det i mellandagarna. Men det har hon inte ens svarat på. Alltså hon behöver ta tio minuter och öppna dörren så vi kan hämta stolarna och paketen och lämna hennes paket. För oss handlar det om 3-4 timmar för att åka fram och tillbaka. Det känns som om det måste ligga på henne att vara lite flexibel.
 
:meh: Blir så trött, mamma har tjatat ihjäl sig om ett par stolar som jag ska ha från hennes lägenhet och att vi ska hämta julklappar före jul. Så idag tänkte vi att vi tar det då så vi kommer iväg när det är ljust, men nej det passade inte henne idag. I morgon vore bättre, jag konstatera att vi kan inte i morgon och i såna fall får vi ta det i mellandagarna. Men det har hon inte ens svarat på. Alltså hon behöver ta tio minuter och öppna dörren så vi kan hämta stolarna och paketen och lämna hennes paket. För oss handlar det om 3-4 timmar för att åka fram och tillbaka. Det känns som om det måste ligga på henne att vara lite flexibel.
Jo nu säger hon att vi kan komma efter 17, 🙄 tre-fyra timmars mörkerkörning är ju precis vad man vill.
 
Kör på det ni sa tidigare och åk i mellandagarna. Slit inte ut er pga någon annan (jag hade inte velat köra i mörker heller om jag inte var tvungen, nu när det inte är snö är ju sikten bedrövlig).
Ja det får bli det, antagligen säger hon bara nej av ren princip också, vi ska minsann inte tro att vi kan komma när det passar oss. Nu ska jag bara arbeta av mig irritationen så jag kommer i julstämning.
 
Har ont i huvudet och mår lite illa - känner igen det som en möjlig migränkänning till följd av veckans mående, i kombination med dålig sömn inatt. Så är inte orolig, det är bara jobbigt..
Har tagit en promenad och tvättar. Hittade Ferrero Raffaello på Ica så är lite glad över det.
 
Mamma är troligen på väg till geriatriken i Sollentuna och det är ju bra. De släpper inte hem utan att veta att det fungerar.

Jag kom också fram till att det såklart är dumt att städa, bättre att biståndshandläggaren gör hembesök och ser att det verkligen inte fungerar.

Hemma har vi hittat gran och ska klä den, kanske lite julstämning då. Jag mår lite blä så ska inte handla idag men jag hoppas att det är en stressreaktion och inte bacill 😩
 
Solig dag! Tyvärr kom solen precis när vi kom in från skogen och nu måste jag sätta mig och jobba. Men det gör faktiskt ingenting, för jag läser och betygssätter en riktigt välskriven masteruppsats av en student som är oerhört kunnig i den fråga som behandlas. Jag suger åt mig av kunskapen som en svamp.
 
Har delat julskinka (3 kg) med mina föräldrar. Så slapp de fundera på hur de skulle få tag i en skinka (vill för allt i världen inte gå i affärer) och så slapp jag fundera på hur två personer skulle lyckas äta upp 3 kg skinka.... :) När de hämtade sin del fick jag Janssons frestelse, omelett med svampstuvning och prinskorvar - MUMS :d !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 379
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 171
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
742
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp