Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror jag har IBS... symptom stämmer någorlunda förutom att det "bara" är första målet mat per dag och "bara" håller i sig i ca en timme alternativt tills toa-besök...

Ca ett år nu... ju mindre portion mat ju mindre problem...

Jag kan dock äta nåt som först måltid för dagen och bli dålig. Äter jag exakt samma mål senare som tex middag är det inga problem... så det är väldigt svårt att utesluta något som är olämpligt att äta. Det enda gemensamma nämnaren är att det är första målet mat för dagen...

Jag äter sällan frukost och lunch utan brunch och dinner 🤷‍♀️
 
Efter gårdagens fotopromenad känner jag starkare än på länge att jag måste(!) ha ett nytt objektiv till kameran. Har kollat vidare lite på recensioner, testbilder m.m. strukit det objektiv jag tidigare var helt inställd på att köpa och lutar nu åt två andra. Hoppas sedan på bra mellandagsrea, men tippar på att det inte blir så utan att jag får vänta lite längre innan det blir något sådant köp...
 
Jag tror jag har IBS... symptom stämmer någorlunda förutom att det "bara" är första målet mat per dag och "bara" håller i sig i ca en timme alternativt tills toa-besök...

Ca ett år nu... ju mindre portion mat ju mindre problem...

Jag kan dock äta nåt som först måltid för dagen och bli dålig. Äter jag exakt samma mål senare som tex middag är det inga problem... så det är väldigt svårt att utesluta något som är olämpligt att äta. Det enda gemensamma nämnaren är att det är första målet mat för dagen...

Jag äter sällan frukost och lunch utan brunch och dinner 🤷‍♀️
Haft ibs i säkert 30 år nu
 
Tänkte sitta vid datorn och fixa lite bilder, slutade med att jag städade hela lägenheten istället (sopade, dammsög, skurade golvet på de värsta ställena, dammsög mattor...) Nu är det mycket bättre här, och nu verkar hundarna vilja ut så bildredigeringen får vänta lite... Å andra sidan lika bra att gå nu, för väntar jag till mitt på dagen lär det vara fullt av folk överallt.
 
Fjärde advent! Precis ätit frukost med familjen och nu ska jag och maken ut och gå spår med hunden som jag la igår em. Sen ska jag och yngsta dottern ta en ridtur :)

Idag ska vi grilla korv i skogen enligt ungarnas kalender så vi ska packa med oss korv och gå upp till tjärnet här uppe i skogen. Vårt lilla smultronställe :love: Grått och trist ute men det kommer bli en bra dag ändå!
 
Skulle behövt plugga hela dagen, dugga i morgon ju..
Men har unnat mig sovmorgon, förmiddagspromenad och lite styrketräning. Har börjat på nästa kursuppgift istället för att plugga till duggan :confused::banghead:
Lätt ostrukturerad just nu.. SKÄRPNING!
 
På tisdag är det dags för årets lussebak med avkomma.

Det innebär att jag måste sanera mig själv och huset så det är anständigt. Alla dessa månader i isolering och karantän har inte precis gjort huset välstädat. Man (jag) blir hemmablind. Jag ser liksom inte tidningarna på köksbordet och blomskräpet nere vid golvlisten. :(
 
Produktiv och julig dag! Varit iväg med pappa och köpt julmat och gran. Han överraskade med att ha köpt fler kulor, glitter, och ljus!
Han har till och med nördat ner sig i granskötsel, julskinke-griljering och köttbulle-görande! :D han berättade triumferande om alla recept han hittat och hur han tänkte göra sina köttbullar.

Blir en bra jul tror jag. Min vimsiga pappa verkar ju anstänga sig, och när han väl nördar ner sig lite brukar saker bli bra. Han måste bara få vimsa lite först.

Har även bakat pepparkakor. Trött på skitugnen här hemma dock. Ena gången blir pepparkakorna perfekta på 5 minuter, andra på 1 minut. Inne i högra hörnet blir allt bränt fortare än någon annan stans :meh: Så några blev brända tyvärr.
Jag läste skitungen och funderade 1) på om du har barn, jag har alltid föreställt mig dig som barnlös och 2) hur den eventuella ungen skulle påverka att pepparkakorna blev brända på en minut? Men kanske genom att vrida på temperatur-saken? :laugh:

Edit: tvåa, trea, fyra eller femma eller whatever på den bollen 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 384
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 171
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
742
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp