Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror jag har IBS... symptom stämmer någorlunda förutom att det "bara" är första målet mat per dag och "bara" håller i sig i ca en timme alternativt tills toa-besök...

Ca ett år nu... ju mindre portion mat ju mindre problem...

Jag kan dock äta nåt som först måltid för dagen och bli dålig. Äter jag exakt samma mål senare som tex middag är det inga problem... så det är väldigt svårt att utesluta något som är olämpligt att äta. Det enda gemensamma nämnaren är att det är första målet mat för dagen...

Jag äter sällan frukost och lunch utan brunch och dinner 🤷‍♀️

Kolla upp att äta enligt FODMAP, har gjort underverk för min IBS :up:
 
Nä nu ska morsan hem men brorsan fixar den här veckan (dvs myndigheter osv). Beroendeakuten har iaf pratat med hemtjänsten och lär väl ha förmedlat exakt hur stort hjälpbehovet är (dvs tre gånger om dagen räcker inte).

De skulle också prata med biståndshandläggaren vilket väl blir imorgon.

Och brorsan kommer ta den nyckel som ”vännen” som fyllt på alkoholförrådet har haft till lägenheten.

Det finns en bil som måste hanteras också men den får nog köras upp till mig så länge tills brorsan bestämt om han vill ta över den eller inte.

Sånt bök. Men förnyad kontakt med brorsan är bra iaf. Och hans corona-hund.
0FEE731F-BC87-41D5-ADF0-18CEDB35ED14.webp
 
Har segat mig hela dagen men nu ska jag nog försöka ta mig ut och springa någon halvtimme. Sedan ska jag koka knäck för första gången i mitt liv.

Vet inte riktigt vem som kom på att en seg sörja ska hällas i pyttesmå pappersformar... Bävar lite inför den delen, men jag tror nog det kommer gå bra :D
 
Har segat mig hela dagen men nu ska jag nog försöka ta mig ut och springa någon halvtimme. Sedan ska jag koka knäck för första gången i mitt liv.

Vet inte riktigt vem som kom på att en seg sörja ska hällas i pyttesmå pappersformar... Bävar lite inför den delen, men jag tror nog det kommer gå bra :D
Håller med @doppler. Knäcktratten har blivit min nya bästa vän :) ! Har du termometer, eller kör du kulprovet?
 
Hö är hämtat, och en tvätt är startad :up: !

Har snart julklappen till mina föräldrar färdig. Idag lade jag till en jullöpare och fina julservetter till den lite "spretiga" mixen av diverse ät- och drickbart. Jag ska fixa hemgjord knäck och brända mandlar också, men sedan är jag nog faktiskt klar..... :)
 
Måste ringa brexit, de vill slänga ut mitt barn men jag får stanna :confused:
Hanteverkare har förstört hela huset fast de bara fixat kök och badrum, har skurat och fejat i tre dagar nu och är fortfarande inte klar :arghh:
Har sovrummet fullt med brädor som någon gång ska bli en säng.
Har inte köpt en enda julklapp än och det ända julpynt jag kunnat sätta upp är en liten adventsstake i fönstret.
Ska bli intressant att se om jag lyckas fixa allt innan jul... :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 385
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 171
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
742
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp