Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Glömde ta Attentin kl 13 så blev seg o trött. Kom på det typ vid 15 o det var för sent att ta då så slumrade nån halvtimme vid 18-18:40. Vaknade av att nån skrek på tv. :eek:
Mår lite bättre nu. Snart kväll så man får sova. :up:
 
Jag kom precis hem efter årets brödbak med min mamma (som också bjöd på indisk gryta, så brödet orkade jag aldrig smaka). Lyssnade på musik på vägen hem och såg att Spotify har samlat ihop mina mest spelade låtar 2020; att låten I don’t like it like this ligger i topp summerar nog året ganska bra!
 
Det vill jag också veta. Det tog ca 2 timmar innan kulprovet blev rätt, sen gjorde jag dubbel sats så det tog ett tag att pytsa över all knäck i knäckformarna.

Så sjukt för vad jag minns brukade farmor koka knäcken i typ 20-30 minuter så var det klart sen. :cautious:
Det beror ju lite på om man har en smal hög gryta eller en vid hur lång tid själva kokningen tar.
Sen, knäcktratt ffs! Då tar det ingen tid alls att pytsa i det i formarna!
 
Hur går det med julklappar och lockdown? Får du gå ut och handla i vanliga affärer eller kör du nätklappar?

är inte lockdown just här så kan handla i vanliga butiker fortfarande, även om det är begränsat antal kunder tillåtna i dem, så är ofta kö utanför leksaksbutiker och annat som är extra populärt just nu.
 
Efter några härliga timmar i stallet varav en timmes härlig adventsritt på min piggelina (riktigt raska steg) fjordfröken 😍❤ var det inte så dumt med middag och adventsfika 😊. Heller inte så tokigt med ett skönt bad (medan sambon ser på Tjuv och polis) och snart lägga oss i renbäddad säng 😍. Hoppas ni med haft en fin fjärde advent :love:.
 
Det vill jag också veta. Det tog ca 2 timmar innan kulprovet blev rätt, sen gjorde jag dubbel sats så det tog ett tag att pytsa över all knäck i knäckformarna.

Så sjukt för vad jag minns brukade farmor koka knäcken i typ 20-30 minuter så var det klart sen. :cautious:
Här har du nog svaret:
"Koka hellre två satser än en dubbel om du vill göra mycket knäck. Dels för att det tar lång tid att koka en dubbel sats och det kan vara svårt att hinna med att få knäcken i formar innan den stelnar.'

Det brukar nog ta max en halvtimme för min knäck att komma upp i 127 grader.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 387
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 171
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
742
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp