Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknat utan väckarklocka, så skönt.
Sitter nu i morgonrocken och väntar på att dagens dugga ska öppna så man kan lägga det bakom sig.
Eller rättare sagt börja med nästa uppgift. Tänkte försöka göra klar inlämningsuppgiften innan jul så man får lördag och söndag ledig iaf!
 
Vovve började dagen med att kräka galla. Snabbt i med lite adapsin i den lille och så matade jag honom med lite vitt bröd (hans favoritfodis) för att ge magen nåt att jobba med.

Han äter dåligt i perioder och antagligen har jag varit slarvig med att se till att han verkligen får i sig nåt.
Stackars hund med försumlig matte.
 
Nä nu ska morsan hem men brorsan fixar den här veckan (dvs myndigheter osv). Beroendeakuten har iaf pratat med hemtjänsten och lär väl ha förmedlat exakt hur stort hjälpbehovet är (dvs tre gånger om dagen räcker inte).

De skulle också prata med biståndshandläggaren vilket väl blir imorgon.

Och brorsan kommer ta den nyckel som ”vännen” som fyllt på alkoholförrådet har haft till lägenheten.

Det finns en bil som måste hanteras också men den får nog köras upp till mig så länge tills brorsan bestämt om han vill ta över den eller inte.

Sånt bök. Men förnyad kontakt med brorsan är bra iaf. Och hans corona-hund. Visa bifogad fil 61897
Inte sett om dina föräldrar förrän nu...
Hinner inte ha så mycket koll på buke som jag vill 😅.
Vilken jobbig situation.
Låter bökigt och tröttande😐.
Men kansle trevligt om det kan ge lite bättre kontakt med din brorsa längre fram också?
 
Haft årets sista måndagsmöte på jobbet. Vi har, peppar peppar, haft ett bra år! Jag ska jobba klart så mycket det går idag och i morgon och hoppas sen bara behöva ha lite koll på mejlen på onsdag och i mellandagarna :)

Ungarna är lediga så jag jobbar vid köksbordet. Vi får traska till skogen och leka lite sen när vi fått i oss lunch tror jag.
 
Har ju gått och blivit med jobb nästa år och kommer för första gången i mitt 28-åriga liv ha en dräglig lön. Därför har jag bestämt mig för att skämma bort mig med en eller två nätter på hotell någonstans hyfsat nära Uppsala, dock inte Stockholm för där tycker jag att jag är så ofta ändå... Kanske Gävle? Hade varit skönt att bara kunna hoppa på tåget efter jobbet en fredag och dra iväg utan allt för lång restid.. Varför sitter jag och tänker på sånt här istället för att förbereda dagens föreläsning?!
 
Har ju gått och blivit med jobb nästa år och kommer för första gången i mitt 28-åriga liv ha en dräglig lön. Därför har jag bestämt mig för att skämma bort mig med en eller två nätter på hotell någonstans hyfsat nära Uppsala, dock inte Stockholm för där tycker jag att jag är så ofta ändå... Kanske Gävle? Hade varit skönt att bara kunna hoppa på tåget efter jobbet en fredag och dra iväg utan allt för lång restid.. Varför sitter jag och tänker på sånt här istället för att förbereda dagens föreläsning?!
Kanske ska tillägga att detta inte planeras förrän typ maj ^^
 
Gör fudge. Den här är bombsäker: https://www.tasteline.com/recept/tyrkisk-peber-fudge/

Jag gillar inte lakrits så jag smaksätter med annat (tex saffran) och det blir jättegott. Vill man ha en "vuxnare" smak har man i mörk choklad istället för vit (men med saffranssmak är vit perfekt).

Edit: Jag gör inte knäck efter barndomens knäckkokning med morfar. Det går inte att göra knäck utan morfar :heart och jag törs inte riskera mina tänder med knäck längre heller.

Det lät ju jättegott! Är det bara chokladen som är skillnaden mellan 'kola' och fudge?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 390
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 171
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
742
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp