Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortfarande och tankar medicin. Inte min dag idag. Fyra stick för att få i pvk, tre kärl pajade. Och droppumpen skriker ocklusion och stannar om jag böjer armen lite lite för mycket.
Och så är det sol ute, första på evigheter, medan jag sitter här :arghh:.
 
Shit, shit,

Chefen ringde och eftersom de inte vill åka över nu innan jul och säga grattis så vill han att jag löser ett presentkort på 600,- var i Julklapp.

Men vad för presentkort ska jag köpa? På deras så blir det från en sportaffär/kedja vilket passar ypperligt då typ alla är sjukt träningsintresserade mm

Men här. Det är jag som är 40 kollegan på 66 och andra kollegan på 19.. vi har inga gemensamma intressen. Och enbart jag som utövar någon form av träning

Funderar på ett presentkort på att handla lokalt. Då är nästa fråga, tar jag på staden där kontoret är så är det maxgräns 500,- och om jag ska vara ärlig ett ganska lågt utbud bland butikerna.

Tar jag i grannstaden där jag och ena kollegan har närmre till är utbudet rejält med 67 olika butiker som det gäller i.

Då ha andra kollegan lite över 3 mil enkel resa.

Tips någon?
 
Shit, shit,

Chefen ringde och eftersom de inte vill åka över nu innan jul och säga grattis så vill han att jag löser ett presentkort på 600,- var i Julklapp.

Men vad för presentkort ska jag köpa? På deras så blir det från en sportaffär/kedja vilket passar ypperligt då typ alla är sjukt träningsintresserade mm

Men här. Det är jag som är 40 kollegan på 66 och andra kollegan på 19.. vi har inga gemensamma intressen. Och enbart jag som utövar någon form av träning

Funderar på ett presentkort på att handla lokalt. Då är nästa fråga, tar jag på staden där kontoret är så är det maxgräns 500,- och om jag ska vara ärlig ett ganska lågt utbud bland butikerna.

Tar jag i grannstaden där jag och ena kollegan har närmre till är utbudet rejält med 67 olika butiker som det gäller i.

Då ha andra kollegan lite över 3 mil enkel resa.

Tips någon?
Superpresentkort online?
 
Shit, shit,

Chefen ringde och eftersom de inte vill åka över nu innan jul och säga grattis så vill han att jag löser ett presentkort på 600,- var i Julklapp.

Men vad för presentkort ska jag köpa? På deras så blir det från en sportaffär/kedja vilket passar ypperligt då typ alla är sjukt träningsintresserade mm

Men här. Det är jag som är 40 kollegan på 66 och andra kollegan på 19.. vi har inga gemensamma intressen. Och enbart jag som utövar någon form av träning

Funderar på ett presentkort på att handla lokalt. Då är nästa fråga, tar jag på staden där kontoret är så är det maxgräns 500,- och om jag ska vara ärlig ett ganska lågt utbud bland butikerna.

Tar jag i grannstaden där jag och ena kollegan har närmre till är utbudet rejält med 67 olika butiker som det gäller i.

Då ha andra kollegan lite över 3 mil enkel resa.

Tips någon?

Instämmer med @Ninnurur, särbon har fått sådant i julklapp och det är jättesmidigt.
 
Satt och jobbade med nyhetsmorgon i bakgrunden i morse och såg rubriken "Ny virusmutation 70 procent mer smittsamt, EU kan sätta Storbritannien i karantän" och så tänkte jag, att vilken jävla tid vi lever i. Tänk om man hade sett den rubriken för ett år sedan. Vad hade man tänkt? Max 8 personer i grupp, max 4 på restaurang och alkoholförbud från kl. 20, munskydd i kollektivtrafik, barn- och ungdomsidrott inställd. Svensk vård på tippen att gå omkull.

Vilket år hörni. Jag ska inte tjata om Covid-19, de har egna trådar. Jag sitter bara och reflekterar kring vilket historiskt, och svårt, år det här har varit. Och så längtar jag så innerligt in i framtiden. Jag kommer säkert att fälla några tårar på tolvslaget det är nyåret.
 
Fast hårda blir de ju bara om man kokar så länge att de blir hårda? Min senaste sats är inte det minsta hård alls. Jag vill ha min knäck mjuk. Inte så rinnig och kletig att man inte får den ur formarna, men absolut inte hård heller. Det justerar man ju med graderna.... :)

Jag är ingen knäckexpert men tänkte att det kunde bero på avsaknaden av mandel (bara fick för mig det hehe) för jag har noterat de två jular jag kokat att de mjuknar fortare fast de blir riktigt hårda när jag kokat, hm.
 
Shit, shit,

Chefen ringde och eftersom de inte vill åka över nu innan jul och säga grattis så vill han att jag löser ett presentkort på 600,- var i Julklapp.

Men vad för presentkort ska jag köpa? På deras så blir det från en sportaffär/kedja vilket passar ypperligt då typ alla är sjukt träningsintresserade mm

Men här. Det är jag som är 40 kollegan på 66 och andra kollegan på 19.. vi har inga gemensamma intressen. Och enbart jag som utövar någon form av träning

Funderar på ett presentkort på att handla lokalt. Då är nästa fråga, tar jag på staden där kontoret är så är det maxgräns 500,- och om jag ska vara ärlig ett ganska lågt utbud bland butikerna.

Tar jag i grannstaden där jag och ena kollegan har närmre till är utbudet rejält med 67 olika butiker som det gäller i.

Då ha andra kollegan lite över 3 mil enkel resa.

Tips någon?

Här har det större köpcentrumet (och de stora galleriorna i stan) presentkort som gäller i alla butiker som ligger där, ni har inget sådant i närheten? :)
 
Det går seeegt på jobbfronten i dag. Vill bara klappa och mysa med katten, och har dessutom rätt få grejer att göra så segar mest runt. Flexar nog ut lite tidigare i dag och åker till ridskolan. Får ju inte "hänga" där men kanske behöver någon ponny följa med på promenad eller så tar jag en egen promenad på ridstigarna.
 
Här har det större köpcentrumet (och de stora galleriorna i stan) presentkort som gäller i alla butiker som ligger där, ni har inget sådant i närheten? :)

Inget direkt köpcenter utan presentkort som gäller i de flesta butike i staden.

Nu blev det grannstaden med 67 olika butiker inkl de större kedjorna. Här vart det ett väldigt fattigt utbud. Inte många butiker med alls tyvärr. Hade ju gärna stöttat handeln i staden där vi har kontoret
 
Japp - lussekatter på g!

33EA84FD-D080-4989-8E35-7D8E38304A60.webp
 
Jag är ingen knäckexpert men tänkte att det kunde bero på avsaknaden av mandel (bara fick för mig det hehe) för jag har noterat de två jular jag kokat att de mjuknar fortare fast de blir riktigt hårda när jag kokat, hm.
Jag har faktiskt aldrig mandel i mina. I år har jag gjort två omgångar. En på 135 grader som blev stenhård, och nästa sats kokade jag till 127 grader. Då blev den - i mitt tycke - perfekt :) .
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 390
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 171
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
742
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp