Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Samma här! Första gången var svalget lite oförberett så jag kunde hålla pinnen på plats i ett par sekunder, men jag tyckte att det kändes lite futtigt så jag provade åt annat håll. Hann knappt med någon millisekunds duttar efter det O_o:cautious:
Men fick besked så uppenbarligen var det tillräckligt iallafall.

Jag fick mitt svar för några minuter sedan och det var negativt. Det hindrar dock inte från att jag mår vansinnigt dåligt. Jag kan inte minnas när jag senast var så sjuk. Hade inte sambon också testat negativt förra veckan när han var sjuk så hade jag nog trott att mitt prov var falskt negativt för tydligen är inte proverna som SLL har särskilt bra. Det är tydligen på gång att byta ut dem: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/s...g-kan-missa-svar-nu-andrar-stockholm-testerna

Läser i tidningen att det idag är precis 25 år sedan den stora snöstormen som lamslog större delen av Västsverige. Det känns inte alls som det var så länge sedan.
Oj, redan 25 år sedan. Kommer ihåg att jag och en klasskamrat kämpade oss genom snöovädret på väg till skolan. Var ju "tvungna" att gå dit så vi inte missade något. Första klass var ju jättespännande.

Om jag minns rätt var det nästa bara vi där, så blev nog inte så mycket till lektioner den dagen...

Jag fick mitt svar för några minuter sedan och det var negativt. Det hindrar dock inte från att jag mår vansinnigt dåligt. Jag kan inte minnas när jag senast var så sjuk. Hade inte sambon också testat negativt förra veckan när han var sjuk så hade jag nog trott att mitt prov var falskt negativt för tydligen är inte proverna som SLL har särskilt bra. Det är tydligen på gång att byta ut dem: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/s...g-kan-missa-svar-nu-andrar-stockholm-testerna
En "vanlig" förkylning kan å andra sidan vara riktigt eländig den också :heart Beror väl lite på vad för symptom man har, jag hade snuva så det kändes tryggt för mig att anta att testet var korrekt.

Oj, redan 25 år sedan. Kommer ihåg att jag och en klasskamrat kämpade oss genom snöovädret på väg till skolan. Var ju "tvungna" att gå dit så vi inte missade något. Första klass var ju jättespännande.

Om jag minns rätt var det nästa bara vi där, så blev nog inte så mycket till lektioner den dagen...
Hos oss var skolorna stängda. Mitt äldsta barn var jätteglad över att slippa gå, och jag var inte jätteledsen över att "tvingas" stanna hemma från jobbet heller. Som en extra semesterdag, typ.

En "vanlig" förkylning kan å andra sidan vara riktigt eländig den också :heart Beror väl lite på vad för symptom man har, jag hade snuva så det kändes tryggt för mig att anta att testet var korrekt.

Ja usch ja, det kan den. Det är ju objektivt sett väldigt bra att det inte är covid. Men samtidigt så tänker jag att det lika gärna hade kunnat vara skiten nu när jag ändå mår så pass dåligt. (Och ja, jag fattar så klart att det är idiotiskt att tänka så, men det är min icke-rationella sida som för det resonemanget).

Kom nyss hem efter att ha vågat mig ut på första uteritten ensam med stissiga unghästen. Började med att hästen av någon anledning hoppade till för något, ställde sig rakt upp när jag skulle hoppa på och var allmänt jobbig. Där tänkte jag att jag skulle fega ur men tog ett jävlar anammatag eftersom han lätt tar över annars. Hoppade upp och lyckades parera backningar, vändningar från mördarfolk och mördarhundar på vägen och till sist gick han nästan som en icke drama-queenhäst. Fick sjunga oss lugna och av någon anledning blev det "guld och gröna skogar" som jag inte ens kan texten på så jag sjöng om omgivningen till melodin bara.

Jag ger oss godkänt och med lite mer rutin så kanske vi t.o.m. kan misstas för ett mentalt stabilt ekipage 😂 behöver ett glas vin nu...

Min trädgårdshistoriska cirkel träffades för skogspromenad idag. Ledaren är makalös på växter, svampar och - visade det sig - mossor och lavar.

Vi gick i hennes skog och fick se både gamla lämningar efter kolarkojor och kapell samt en gammal boplats. Och vi tittade på mängder av mossor. Torsten deltog och skuttade runt som en vit dammvippa och charmade tanterna. Han är tack och lov behaglig att ha med sig. Går egna vändor men håller koll på sällskapet hela tiden.

Nu ikväll konstaterar jag att vattnet smakar järn igen. Dags att spola ur borrhålet. Dvs låta vattnet stå och rinna tills det tar slut. Förra gången såg det ut som kaffe på slutet. Men efter det var det gott igen. Eländet att bo i bergslagen.... ;)

Hjälp vad obehagligt 🤯!! Tittade på denna tre gånger nu. Röda bilens förare ska inte ha körkort :rage:!!
Lite så, jag tror V90s förare var nog mer skärrad än vad jag var som verkligen möter bilen och får se den svischa förbi så nära, kan knappt varit mer än 10 cm mellan deras backspeglar när de möts.
Jag var också tvungen att se den flera gånger och tappade andan på samma sätt varje gång! Fy tuuusan vad obehagligt @TheRedLightning!! :(
Tycker mest synd om den vita v90 som hade kunnat få sin bil kraschad och troligen kanske fått lite skador, värst hade det nog blivit för den röda om det smällt. Först i så fall krocka me den vita bilen, sen troligen bli slungad i sidledd in i min lastbil.... bara rena rama turen att inget hände.... fy bubblan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
187
Senast: SaraXX
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 413
Senast: Account
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del...
2
Svar
24
· Visningar
729

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar
  • Uppdateringstråd #2