Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle precis gå ut och springa en sväng när jag upptäckte att jag är inlåst. Mamma låste dörren utifrån när hon åkte till stallet för en halvtimme sen, den går bara att låsa upp inifrån med nyckel och jag har ingen nyckel. Hoppsan då. Det är bara att hoppas att det inte händer något innan hon kommer hem igen om ett par timmar... 😳

Skulle precis gå ut och springa en sväng när jag upptäckte att jag är inlåst. Mamma låste dörren utifrån när hon åkte till stallet för en halvtimme sen, den går bara att låsa upp inifrån med nyckel och jag har ingen nyckel. Hoppsan då. Det är bara att hoppas att det inte händer något innan hon kommer hem igen om ett par timmar... 😳

Hoppsan! Min mamma gjorde något liknande när hon för några år sedan, av ren förvirring, låste in mig på deras gästrum bara en halvtimme innan jag skulle ta tåget hem till Stockholm. Hon gick ut med hunden och i ett annat rum satt min halvdöva pappa med TV:n på högsta volym.

Hemma från sjukhuset, stygnen borta och foten tvättad! Helt underbar känsla att bli lite avblaskad :D
Fått stövel och nu ska jag börja belasta. Känns redan mycket bättre än det tunga klumpiga gipset som tryckte. Men det kommer kännas läskigt att ta av stöveln och vara helt ”naken”, jag fick sova utan stövel men det kommer jag nog inte våga på ett tag :nailbiting:

Färdig, men borde tagit med en extra tröja. :D

Blev inte så bra när det plåstrades om efter infarten. Tyckte det såg ut som jag spillt något på tröjärmen, visade sig vara massa blod. Så fått försöka skölja av ärmen i ett handfat och torka med papper så att jackan inte ska bli för äcklig. Luktar väldigt distinkt också, haha.

Hoppsan! Min mamma gjorde något liknande när hon för några år sedan, av ren förvirring, låste in mig på deras gästrum bara en halvtimme innan jag skulle ta tåget hem till Stockholm. Hon gick ut med hunden och i ett annat rum satt min halvdöva pappa med TV:n på högsta volym.
Min tankspridda svåger låste in mig i stallet en gång. Jag fick rejäl panik.

Dörren var en enkel plankdörr som stängdes utifrån med en grov träbit som hake. Fasta järnfönster och stenväggar. Det gick bra men hade kunnat gå åt helvete. Jag har diabetes och hade ingen mobil och inget druvsocker med mig. Hade jag inte kommit ut, och drabbats av lågt blodsocker .....
Jag var inte glad på honom.

😂

7B9E10C0-6640-4697-BA82-3977C6219F5C.webp

Åh fy tusan! Det påminner mig om den gången för ett par år sedan då jag låste mig ute från lägenhetshuset jag bodde i. Klockan 04:15 på morgonen. När jag redan var sen till flyget. Väskan med nycklar, pengar, pass och mobiltelefon stod kvar uppe vid dörren till lägenheten, vilket jag insåg i precis samma ögonblick som portdörren slog igen bakom mig. Grannarna var inte överdrivet imponerade av att jag började ringa på allas porttelefoner vid fyrasnåret på en lördagsmorgon, men som tur är var det någon snäll person som masade sig upp och släppte in mig! Jag har aldrig varit så tacksam i hela mitt liv!

Nästan bestämt mig för att åka upp till föräldrarna och bo där ett tag. Tror inte jag kommer klara av att bo själv just nu, känns som att det skulle sluta i katastrof eller att jag blev inlagd igen.
Men samtidigt så vill jag stanna här egentligen.. Svårt.
Kanske skönt bara att byta omgivning ett tag! "nya" ställen att promenera, bryta dagsschemat lite.

Åh fy tusan! Det påminner mig om den gången för ett par år sedan då jag låste mig ute från lägenhetshuset jag bodde i. Klockan 04:15 på morgonen. När jag redan var sen till flyget. Väskan med nycklar, pengar, pass och mobiltelefon stod kvar uppe vid dörren till lägenheten, vilket jag insåg i precis samma ögonblick som portdörren slog igen bakom mig. Grannarna var inte överdrivet imponerade av att jag började ringa på allas porttelefoner vid fyrasnåret på en lördagsmorgon, men som tur är var det någon snäll person som masade sig upp och släppte in mig! Jag har aldrig varit så tacksam i hela mitt liv!

Vilken panik!

Typ det hände mig när vi ganska nyligen flyttat hit och hade en gammal ytterdörr där man liksom fick släppa ut låsgrejen (kommer inte ihåg vad det heter) för att dörren skulle låsa sig och det gjorde ju att den alltid var ute så man vred nyckeln eller låsvredet varje gång man skulle öppna den. Den var alltså alltid låst om man inte kom ihåg att trycka in och fästa den.
Jag skulle ut och starta bilen pga kallt och glömmer ta med nyckel ut och dörren har gått i lås. Källardörren var givetvis också låst. Telefonen kvar inne i huset. Jag höggravid och ovanligt känslig får panik. Men jag hade ju bilen som tur va så jag åkte till min bästis och knackade på med gråten i halsen och fick låna telefon och ringa maken som fick åka från jobbet och hem för att öppna dörren åt mig.
Blir fan irriterad bara jag tänker på den där morgonen 😅

Fick nedslag på ena halvljuset på besiktning.. aka ombesiktning
Ringer mekonomen, "får se om vi kan lösa det"
-jaha varför skulle ni inte göra det menar du?
"kan ju vara trasigt"
-?
Ringer rejmes som är volvoverkstan i stan;
"ja vet inte hur man gör på en sån bil"
-en v60 från 2016 alltså? en 4 år gammal bil?
" jag tror jag har ett verktyg annars får vi göra en ljusinställning"

eh, ja... detta med nya tekniska bilar ja... kul, kul :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
187
Senast: SaraXX
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 413
Senast: Account
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del...
2
Svar
24
· Visningar
729

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka