Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äter sen middag, somnade visst i soffan tidigare och åkte sedan iväg för att klättra. På klättringen idag gick det så galet bra :banana: Jag klättrade utan minsta problem sådant som jag inte vågat innan, testade nya skitsvåra saker och kunde verkligen utmana mig själv. Dessutom fick jag agera lite coach åt en vän som inte klättrat så mycket senaste tiden och nu hade hunnit bli rädd för det mesta. Kände att jag verkligen kunde förmedla det jag ville säga på ett bra sätt och hon gjorde enorma framsteg under kvällen. Det var underbart att se och uppleva.

Jösses vilken dag. Känns som att allt varit motvalls men konstigt nog har jag lyckats med det jag vill i alla fall.
Hade ett riktigt jobbigt möte, men som faktiskt ledde någonstans och kan hjälpa jobbsituationen.

Lyckades ta mig till ridskolan i tid att hinna sadla och träna själv.
Red trots motvalls dag och jobbigt möte jättebra. Helikoptrar till trots till och med.
Mitt i lektionen håller de på och cirkulerar och landar med 3 polishelikoptrar precis utanför ridhuset. Vi tänkte föst att det var ambulans som stuvade om till helikopter eller tvärtom (de brukar göra det precis utanför ridhuset)
Nope. Det var biljakt och skottlossning.
När vi skulle åka hem var det ca 6 polisbilar, 3 piketbikar, någon jättebil och 3 helikoptrar ute på stora vägen. En tjej var livrädd att åka buss själv för tydligen hade någon av de som blev tagna kommit undan och sprungit on i skogen. Så jag skjutsade hem henne. Fick bilen genomsökt också, de hittade ingen pistol :p

Så nu är jag dödstrött och upptrissad samtidigt. Tur att jag inte behöver ta mig till jobbet i morgon :up:

Helikoptrar till trots till och med.
Mitt i lektionen håller de på och cirkulerar och landar med 3 polishelikoptrar precis utanför ridhuset. Vi tänkte föst att det var ambulans som stuvade om till helikopter eller tvärtom (de brukar göra det precis utanför ridhuset)
Nope. Det var biljakt och skottlossning.
När vi skulle åka hem var det ca 6 polisbilar, 3 piketbikar, någon jättebil och 3 helikoptrar ute på stora vägen. En tjej var livrädd att åka buss själv för tydligen hade någon av de som blev tagna kommit undan och sprungit on i skogen. Så jag skjutsade hem henne. Fick bilen genomsökt också, de hittade ingen pistol :p

Så nu är jag dödstrött och upptrissad samtidigt. Tur att jag inte behöver ta mig till jobbet i morgon :up:
Kan detta vara anledningen?

Efter en biljakt kunde polisen stoppa en bil i Sundby i Huddinge under kvällen. Efter att ha stoppats lämnade en eller flera personer bilen och sprang från platsen.

I jakten efter personerna använde polisen helikopter och lyckades senare få tag i två personer.

– De är frihetsberövade, säger Åsa Wallentin, presstalesperson vid Stockholmspolisen.

Vilken brottsrubricering det gäller är inte klart.

😔 Dottern håller på och utvecklar någon slags fobi/hypokondri i samband med Corona. Varje morgon hon ska till skolan så upplever hon något slags symptom och hur i helvetet ska man veta om hon är sjuk eller om hon bara inte vill åka. Det är inte plugget i sig, hon stortrivs på distans, men hon vill inte vara på bussen eller i skolan eftersom hon kan bli smittad.

Det tär att behöva diskutera varje morgon, fundera på om hon faktiskt har symptom eller inte, ha en diskussion varje eftermiddag om varför jag inte kan hämta henne och sen en timmes prat/monolog om alla situationer där hon eventuellt skulle kunna bli smittad.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
187
Senast: SaraXX
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 413
Senast: Account
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del...
2
Svar
24
· Visningar
729

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka