Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så satans pandemiuppgiven just nu. Funderar även på att ställa in vårt bröllop i vår redan nu, även fast det skulle innebära att vi skulle förlora en hel del pengar. Det känns så påfrestande att gå i ovisshet och ha en miljon back-up lösningar planerade. Vi sa att vi skulle avvakta fram till mars, och vi sa att det är onödigt att dra i handbromsen innan vi vet mer, men vad är det som säger att det inte ser bra ut just då men ytterligare en våg kommer en månad senare. Blörk.

Funderar på mammas begravning, vi blir max elva personer. Begravningar omfattas inte av de nya reglerna om jag förstått det rätt? Endast tillställningar med tillstånd? Samtidigt ska de nya restriktionerna vara "normgivande" så får se vad kyrkan säger. Vore ju hemskt om syskonbarn inte kan komma :(

Kollat på presskonferensen och blir lite uppgiven. Vi har redan innan ställt in firandet av mitt syskonbarn, julfirandet och det blir såklart inga julbord med våra jobb eller något sådant. Jag sitter och hoppas på att vi får en riktig vinter så det känns lite roligare och vi kan vara ute och leka i snö mycket. Börjat knåpa på en julkalender till ungarna med olika saker vi ska göra tillsammans varje dag. Hade en sådan förra året som var uppskattad så tänkte att i år passar det om möjligt ännu bättre att ha en. Jag är paketkalendermotståndare så den här typen passar oss bättre :)

Jag har nallat ur en vinflaska, försökt skriva lite stödanteckningar till ett jobbmöte i morgon, väntar på post (som jag egentligen inte vill ha) och har vänt upp och ner på alla köksskåp i jakt efter någon chokladgömma. HA, som om jag skulle kunna ha en sådan (men ett paket cigarretter hittade jag - och jag röker inte ens). Älskar måndagar. Not.

Så satans pandemiuppgiven just nu. Funderar även på att ställa in vårt bröllop i vår redan nu, även fast det skulle innebära att vi skulle förlora en hel del pengar. Det känns så påfrestande att gå i ovisshet och ha en miljon back-up lösningar planerade. Vi sa att vi skulle avvakta fram till mars, och vi sa att det är onödigt att dra i handbromsen innan vi vet mer, men vad är det som säger att det inte ser bra ut just då men ytterligare en våg kommer en månad senare. Blörk.

Så himla tråkigt :heart

Kusinen ska gifta sig till sommaren, och planerar för det stora bröllopet de gärna vill ha. Men funderar samtidigt på backuplösningar om det inte skulle gå. Jag tror att jag kan tala för alla oss inbjudna när jag säger att det är så himla roligt att ha något att se fram emot, samtidigt som jag har full förståelse för att de kanske behöver ändra sig i sista minuten och att vi kanske inte får möjlighet att närvara då, eller vid alla punkter (de planerar en tredagarshelg).

Sonens fjärrundervisning på gymnasiet förlängdes vid lunch, och nu har jag äntligen läst de nya restriktionerna kring covid. 8 personer vid sammankomster, så hur kommer det påverka skolor och förskolor? Och framför allt de som läser praktiska ämnen, sonen skulle precis börja bygga en tvbänk på skolan. Den är betygsgrundande så hur blir det med deras betyg nu när de får försöka omsätta det till teorin? Så många frågetecken, och så lite svar.

Sonens fjärrundervisning på gymnasiet förlängdes vid lunch, och nu har jag äntligen läst de nya restriktionerna kring covid. 8 personer vid sammankomster, så hur kommer det påverka skolor och förskolor? Och framför allt de som läser praktiska ämnen, sonen skulle precis börja bygga en tvbänk på skolan. Den är betygsgrundande så hur blir det med deras betyg nu när de får försöka omsätta det till teorin? Så många frågetecken, och så lite svar.

Nu kan det väl mycket väl komma restriktioner även för skolor och förskolor, men varken det eller arbetsplatser är per definition en sammankomst och påverkas inte av den anledningen av just de restriktionerna.

Nu kan det väl mycket väl komma restriktioner även för skolor och förskolor, men varken det eller arbetsplatser är per definition en sammankomst och påverkas inte av den anledningen av just de restriktionerna.

Nej det är inga sammankomst men det stod i tidningen för nån dag sen att de kommer inte tveka att stänga skolor om det behövs. Då det är en rätt kraftig sänkning från 50 personer till 8, och flertal gymnasium har fjärrundervisning igen så är det rätt logiskt att tänka på hur det kan påverka resterande skolformer.

Så himla tråkigt :heart

Kusinen ska gifta sig till sommaren, och planerar för det stora bröllopet de gärna vill ha. Men funderar samtidigt på backuplösningar om det inte skulle gå. Jag tror att jag kan tala för alla oss inbjudna när jag säger att det är så himla roligt att ha något att se fram emot, samtidigt som jag har full förståelse för att de kanske behöver ändra sig i sista minuten och att vi kanske inte får möjlighet att närvara då, eller vid alla punkter (de planerar en tredagarshelg).

Ja, det är ju det där också. Att man inte vill uppehålla folk i onödan om det i slutändan inte kan bli någonting, även om jag såklart förstår att många har förståelse. Kanske har de, på grund av pandemin, ändå inte några andra stora planer som ligger och väntar. Vi fick byta lokal lite i sista sekund då det visade sig att den vi hade bokat planerade en omfattande renovering. Så med kort (i sammanhanget) varsel fick vi byta och datumen blev begränsade, så nu ligger festen mitt i Kristi Himmelsfärdshelgen. Det gör ju också att vi gärna vill släppa det datumet fritt igen, om det nu visar sig att det inte kan bli. Om folk nu vill göra något annat en långhelg.

Jag ska på tre andra bröllop nästa sommar. Som tur är, för dem, ligger de ju lite senare så förhoppningsvis kanske vi är igång med vaccin då. Men man vet ju aldrig, även för dem. En utav dem har redan flyttat sitt bröllop från i somras till juni, och därmed också avvaktat att försöka bli med barn som de planerat. De vill också gärna ha det här stora, så det kommer bli tungt för dem om det flyttas igen.

Men, det finns de som har det värre än oss i den här pandemin. Jag tänker att jag faktiskt ska gifta mig, att jag är på en plats i livet där jag älskar någon så mycket och det är ömsesidigt. Det gör att jag känner mig rikast i världen, och vi kommer gifta oss om det så blir ute på gatan bara han och jag. På en bättre plats i livet kan jag knappast vara, känns det som.

Men med det sagt så kan ju det här ändå orsaka en del stress till och från!

Funderar på mammas begravning, vi blir max elva personer. Begravningar omfattas inte av de nya reglerna om jag förstått det rätt? Endast tillställningar med tillstånd? Samtidigt ska de nya restriktionerna vara "normgivande" så får se vad kyrkan säger. Vore ju hemskt om syskonbarn inte kan komma :(
Beklagar din mammas bortgång. Läste precis i Expressens coronachatt att kyrkliga begravningar räknas som en allmän sammankomst, och alltså omfattas av åttapersonersgränsen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
187
Senast: SaraXX
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 413
Senast: Account
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del...
2
Svar
24
· Visningar
729

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat