Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har precis tagit covidtest och det verkar vara många i området som provtas. Jag hann knappt ta färdigt provet innan chauffören var tillbaka för att ta tillbaka det och det var en stor låda full av prover som han ställde fram vid ytterdörren.

Dock känns det som att det finns risk för att mitt prov innehåller mer magsyra än virus. :crazy: Jag klarade bara av att dutta med pinnen i svalget. Det tog säkert fem minuter innan jag bedömde att jag borde ha duttat tillräckligt.

Jag har precis tagit covidtest och det verkar vara många i området som provtas. Jag hann knappt ta färdigt provet innan chauffören var tillbaka för att ta tillbaka det och det var en stor låda full av prover som han ställde fram vid ytterdörren.

Dock känns det som att det finns risk för att mitt prov innehåller mer magsyra än virus. :crazy: Jag klarade bara av att dutta med pinnen i svalget. Det tog säkert fem minuter innan jag bedömde att jag borde ha duttat tillräckligt.

Det är alltså så hemskt som det ser ut? 🙈

Fy farao 🤬🤬🤬

Nästan suttit på första parkett för att se en klockren frontalkrock, där troligtsvis jag även hade blivit delvis inblandad.

Det är en röd personbil som segar sig om mig, får syn på den i backspegeln, tittar framåt å ser mötande trafik, inser rätt snabbt att det kommer aldrig gå.
Om jag inte hade bromsat hade det garanterat smällt. Hängde även på tutan, å hade inte mötande bil gått ut i diket hade det nog också smällt.

Jag blir så 🤬🤬🤬 på sådana bilister, ska du om gör det kvickt, speciellt med mötande på ingång eller vänta tills det är fritt. Inte säkert det går lika bra nästa gång.

Kan inte dela dashcam filmen när jag jobbar, så här är en stillbild från den för att ge lite idé va som försiggick. Dashcammen har inte registrerat än att jag bromsat kraftigt (därav den fortfarande säger 83km/h).
Hade närmare 30ton på flaket också. 🙈

Jag tror sen här händelsen var snäppet värre än älgen...

5BFAC076-42A7-4167-ADBA-C3A1E1F016F3.png

Min VFU har annonserat en tjänst på den plats där jag är, fast jag är inte intresserad av just den tjänsten men jag tror det ger lite större möjligheter för mig att faktiskt få in en fot nu, därför att jag är rätt säker på att det kommer ske en förflyttning i gruppen och därmed bli en ledig plats som passar väldigt bra in på vad min handledare önskar. Vi får se.

Nu har två jättar fått sina vingar :heart
29 respektive 27 år blev dem, en hög ålder för såpass stora hästar och de har alltid haft det bra.
Bra grovfoder, var en bal möglig slängde vi hela (ägaren), ingen lera, stor hage (10hektar) och de kom ut och reds till sista året. Senaste för min del var i full galopp på gräsvägarna nån gång i våras :D
Det var ett av få stall där jag trivdes

Min VFU har annonserat en tjänst på den plats där jag är, fast jag är inte intresserad av just den tjänsten men jag tror det ger lite större möjligheter för mig att faktiskt få in en fot nu, därför att jag är rätt säker på att det kommer ske en förflyttning i gruppen och därmed bli en ledig plats som passar väldigt bra in på vad min handledare önskar. Vi får se.

Ha! Vilken lång mening det blev. Lite som att läsa utredningar där meningarna ibland är så långa att man inte längre minns vem som sade vad. Jag måste verkligen träna bort det!

Fy farao 🤬🤬🤬

Nästan suttit på första parkett för att se en klockren frontalkrock, där troligtsvis jag även hade blivit delvis inblandad.

Det är en röd personbil som segar sig om mig, får syn på den i backspegeln, tittar framåt å ser mötande trafik, inser rätt snabbt att det kommer aldrig gå.
Om jag inte hade bromsat hade det garanterat smällt. Hängde även på tutan, å hade inte mötande bil gått ut i diket hade det nog också smällt.

Jag blir så 🤬🤬🤬 på sådana bilister, ska du om gör det kvickt, speciellt med mötande på ingång eller vänta tills det är fritt. Inte säkert det går lika bra nästa gång.

Kan inte dela dashcam filmen när jag jobbar, så här är en stillbild från den för att ge lite idé va som försiggick. Dashcammen har inte registrerat än att jag bromsat kraftigt (därav den fortfarande säger 83km/h).
Hade närmare 30ton på flaket också. 🙈

Jag tror sen här händelsen var snäppet värre än älgen...

Visa bifogad fil 60195
Men fy! Var det en blind förare? Ser ut att ha varit hyfsat fri sikt så hur kan man missa att det kommer en vit bil :crazy:??

Men fy! Var det en blind förare? Ser ut att ha varit hyfsat fri sikt så hur kan man missa att det kommer en vit bil :crazy:??
Ja det är en jättelång raka där dvs bra sikt. Man kan ju undra. Hade den röda personbilen tryckt på gasen när den påbörjade omkörningen, hade den hunnit om med marginal. Men men, va ja å mötande bil som räddade den men man blir lite irriterad på sånt. För tänk om de hade smällt, det hade blivit många drabbade.

Slänger i mig middag så där klockan 15:10 :cautious:
Jäkligt körig dag men jag satsar benhårt på att kunna åka iväg till ridskolan. Har 3 personer till hjälp 🙈
Pappa hämtar mig med bil. En kompis fixar iordning min häst, och om det kniper lovade ridläraren att ta ner min häst och gå med den (blir i så fall ca 5 minuter sen max. Hoppas jag.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
187
Senast: SaraXX
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 413
Senast: Account
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del...
2
Svar
24
· Visningar
729

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka