Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eftersom vi red en lite längre ritt igår fick det räcka med en halvtimmes skritt idag och mamma fick chansen att njuta av min pärla ❤. När stallet var klart blev det lite kökshäng; bakade ett par plåtar med kanelbullar till morfar 🥰 och bjöd mamma på middag; hemlagad potatisgratäng, fläskytterfile, kall bea och sallad 😋. Sen var det så skönt att sjunka ner i ett varmt bad och snart krypa ner i renbäddad säng 😍, bra söndag 😊.

Har sagt till chefen att jag nog blir borta från jobbet en vecka pga min dumma fot. Var borta en vecka förut men gick tillbaka innan den var helt bra, har också insett att den inte blir helt bra så länge jag jobbar, däremot har den blivit något värre igen nu när det varit så mycket på jobbet senaste veckorna...

Känns SÅ dumt, men samtidigt inser jag att jag inte minns hur det är att inte ha ont, inser att jag går "normalt" enbart för att jag lärt mig gå försiktigt och så fort jag sätter ner foten oförsiktigt (tex idag när ena hunden drog till lite i kopplet) så gör det vansinnigt ont igen. Och det gör ont även på mjuk grusväg med bra skor. På jobbet är det betonggolv som gäller i inte lika bra skor.

Inte heller känns det bättre av att jag klättrade ikväll, det fungerar utmärkt för då belastas inte foten på dåligt sätt, och en kollega var där också och såg mig. Sååå jag föreställer mig att kollegan imorgon kommer tänka att jag såg frisk ut idag och bara försöker "smita undan" eftersom det är tufft på jobbet nu. Inte för att det ska spela någon roll, men ja... (och nej, vi pratade inte med varandra, så kollegan vet inget om hur läget är)

Ska åtminstone ringa vårdcentralen imorgon och kolla om det finns någon tid för att kolla närmare på foten, kanske kan vara bra med någon typ av läkarutlåtande som chefen kan ta del av och inte bara ord från fysioterapeut.

Skitväder ute och det tyckte visst två rävar också som låg och sov inne i ligghallen som är inne i uthuset här 😅 Trodde först det var en katt som som smög ut för det är inte ovanligt att det springer andra katter än våran här men tyckte den var avlång och stor för att vara katt och såg då att det var en räv haha. Sen ser jag att det ligger en kvar och myser som inte sett mig än. Försöker feppla upp telefonen för att filma men han bara få med det när den smiter ut genom dörren. Tyvärr såg dom inte så fina ut...

Har inte lyckats lösa kloningen och jag skulle behöva 3 av mig idag. Kollegan fick vända och åka hem pga av trolig migrän. Eller iallafall migrän liknande huvudvärk.

Jag har redan skickat sms till 3 entreprenörer idag som beställt grejer, jag måste avboka tandläkartiden för 3dje gången och det suger jag vill ha tillbaks mina tänder nu :(

Hur i hela friden ska jag lösa denna dagen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
187
Senast: SaraXX
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 413
Senast: Account
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del...
2
Svar
24
· Visningar
729

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka