Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Näsan tog igen gårdagens besvikelse över utebliven ridtur med råge idag.....

Efter att ha mött två islänningar på hemvägen övergick hon från sansad 19-årig tant till 4-åring på grönbete. vi avslutade med blandade småhopp, fnysningar och ”KANSJÄLV!” Fas.

Tur att hon är söt 💕

Matat mina enkyträer med katt kulor
20201115_174929.webp

Släktingen svarade och jag behöver inte svara på meddelandet släktingens partner skickade. Skönt :up:

Funderar på vad jag ska säga till pappa också. Tror det enklaste är att jag skickar ett långt sms. Men pappas tjej tar pappas mobil ganska ofta och jag vill inte att hon läser smset. Så jag måste hitta en gång när jag kan skicka det när han får chansen att läsa det först.
Tydligen ska vi vara hos pappas tjejs släkt dagen innan julafton. Sen ska hon och barnet stanna där och vara där på julafton. På julaftonen måste vi avbryta vårat julfirande på eftermiddagen för att åka till hennes släkt. Sen ska vi sova över där och åka hem dagen efter. Dagen efter det ska vi åka tillbaka för att fira en andra jul med dem (de har en "svensk" jul och en "engelsk jul").

Med varning för att låta dom en trotsig treåring nu. Men jag tycker att det känns orättvist att vi ska vara med dem tre gånger och pappas tjej kan inte ens vara med på förmiddagen/tidig eftermiddag på julfirandet med våran släkt. Och hennes enda argument är att hon tycker att det är så mysigt att vara med sin släkt på julen.

Fast det tycker ju vi (jag och min bror i alla fall) också... så det argumentet känns inte riktigt hållbart. Hon vet inte ens vad vi gör på vårat julfirande för det har hon inte orkat lyssna på.

Sen vet jag inte vad jag tycker om att ha julfiranden nu ändå... men oavsett så känns inte planeringen helt rättvis.

Något positivt är i alla fall att jag bara har lektioner mån-ons och jag är inte orolig för utvecklingssamtalet heller :)

Jag jobbar nedbäddad i sängen med vovvi på kudden. Sambon är nere i köket och satte först ihop hyllor och sedan började han preppa matlagning. Vovvi ligger helt utslagen och myser/sover. Så rör han spisen, den piper till och hunden lämnar typ eldspår ner till köket.
Alltid just när han slår på spisen och skenar ner. :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
187
Senast: SaraXX
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 413
Senast: Account
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del...
2
Svar
24
· Visningar
729

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka