Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
HAR BARA TAGIT TYP 8 MÅNADER pga fuckad ork/ont, men min nya särk är nästan klar. (Borde ha tagit ett par dagar...) Så firar små vinster när allt känns pissigt och skit.
XwXlXnA.jpg

Funderar på mammas begravning, vi blir max elva personer. Begravningar omfattas inte av de nya reglerna om jag förstått det rätt? Endast tillställningar med tillstånd? Samtidigt ska de nya restriktionerna vara "normgivande" så får se vad kyrkan säger. Vore ju hemskt om syskonbarn inte kan komma :(

Vi har nyligen genomfört svärmors begravning. I kyrkan blev det kanske runt 30 personer, men begravningsbyrån, prästen och vaktmästaren styrde så att det enbart var ett sällskap åt gången som var ute i gången, varannan bänkrad tom så det kändes ganska säkert. Till kaffet hade vi bara bjudit ett fåtal och alla satt familjevis med avstånd till nästa bord/familj.

Efter en bra arbetsdag åkte jag direkt till stallet 😊. Tömkörde pållan idag; först en sväng ut till asfaltsvägen och sen lite skritt och travarbete på ridbanan som gick fint 😊. Lagom när jag var klar för att åka hem sprack det minsann upp i samband med solnedgången 🙂.

Hemma har jag tagit det lugnt, lagat middag och duschat samt skrivit vår och morfars nota till handlingen imorgon. Strax dags att lägga oss, ska bli skönt att krypa ner i sängen:).

Fy farao 🤬🤬🤬

Nästan suttit på första parkett för att se en klockren frontalkrock, där troligtsvis jag även hade blivit delvis inblandad.

Det är en röd personbil som segar sig om mig, får syn på den i backspegeln, tittar framåt å ser mötande trafik, inser rätt snabbt att det kommer aldrig gå.
Om jag inte hade bromsat hade det garanterat smällt. Hängde även på tutan, å hade inte mötande bil gått ut i diket hade det nog också smällt.

Jag blir så 🤬🤬🤬 på sådana bilister, ska du om gör det kvickt, speciellt med mötande på ingång eller vänta tills det är fritt. Inte säkert det går lika bra nästa gång.

Kan inte dela dashcam filmen när jag jobbar, så här är en stillbild från den för att ge lite idé va som försiggick. Dashcammen har inte registrerat än att jag bromsat kraftigt (därav den fortfarande säger 83km/h).
Hade närmare 30ton på flaket också. 🙈

Jag tror sen här händelsen var snäppet värre än älgen...

Visa bifogad fil 60195

Här är dashcam filmen från händelsen:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
187
Senast: SaraXX
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 413
Senast: Account
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del...
2
Svar
24
· Visningar
729

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Söker hane för avel - Bichon
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat