Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Brassneck Oroa dig inte för att ta av stöveln,det verkar vara inbyggt att man är försiktig i sömnen.
Och det är sååååååååååå skönt att äntligen slippa skiten.
Jag har både brutit handleden och 4 av 5 möjliga ben i foten,lösa brott (alltså ej op) så dom hade haft alla chanser att röra på sig eller skadas under natten,men inte en gång jag vaknat av ovarsamhet.

Åh fy tusan! Det påminner mig om den gången för ett par år sedan då jag låste mig ute från lägenhetshuset jag bodde i. Klockan 04:15 på morgonen. När jag redan var sen till flyget. Väskan med nycklar, pengar, pass och mobiltelefon stod kvar uppe vid dörren till lägenheten, vilket jag insåg i precis samma ögonblick som portdörren slog igen bakom mig. Grannarna var inte överdrivet imponerade av att jag började ringa på allas porttelefoner vid fyrasnåret på en lördagsmorgon, men som tur är var det någon snäll person som masade sig upp och släppte in mig! Jag har aldrig varit så tacksam i hela mitt liv!

Åh herregud, den paniken! :nailbiting:

Mitt ex bodde i Norrlandsgårdarna i U-a. Korridoren låg på ett plan med trapphuset i mitten, köket i ena halvan och den delade duschen i andra halvan. Dörrarna till respektive korridorshalva låstes automatiskt... Han bodde i kökshalvan och vid ett tillfälle när han hade duschat kom han på precis när duschdelens dörr stängdes bakom honom att han glömt trycka på knappen som öppnade köksdelens dörr :D Det här var dessutom mitt i sommaren, dvs det var ingen annan där, så han fick gå till vaktmästeriet (i ett annat hus) endast iförd handduk :rofl: :rofl: :rofl:

Har ätit en kanelbulle! Minns inte när jag gjorde det senast. Fick en presentkod via sms på kanelbullens dag men har inte varit sugen innan.
Var lite ouppmärksam så såg först inte att det var ett extra papper under, kändes lite svårtuggat. Iofs är det bra med fibrer. :D
Kollar pressträffen.

@Brassneck Oroa dig inte för att ta av stöveln,det verkar vara inbyggt att man är försiktig i sömnen.
Och det är sååååååååååå skönt att äntligen slippa skiten.
Jag har både brutit handleden och 4 av 5 möjliga ben i foten,lösa brott (alltså ej op) så dom hade haft alla chanser att röra på sig eller skadas under natten,men inte en gång jag vaknat av ovarsamhet.

Tack för peppen! Jag vågar nog till slut! Idag är det bara galet att få stödja lite på den utan att det gör ont.

Som sagt, begynnande ryggskott. Tänkte, promenad är bra! Jag går till brevlådan! Skulle tro att det är cirka 120-130 meter och precis på nära sidan 70-vägen. Jag går ganska försiktigt och det går hyfsat. Tills jag är mitt på 70-vägen. Då smäller det till ordentligt och jag får mig nästan inte av vägen. Samlar mig lite och lyckas kämpa mig tillbaka till rätt sida vägen. Där tar det stopp. Tittade på klockan, två timmar tills sambon kommer hem, jag kunde alltså inte stå kvar där och vänta på honom. 😅 Är så upptagen med min rygg att jag håller på att kliva ut rakt framför en cyklist. Men jag lyckas få mig hem och är numera parkerad i soffan.

Som sagt, begynnande ryggskott. Tänkte, promenad är bra! Jag går till brevlådan! Skulle tro att det är cirka 120-130 meter och precis på nära sidan 70-vägen. Jag går ganska försiktigt och det går hyfsat. Tills jag är mitt på 70-vägen. Då smäller det till ordentligt och jag får mig nästan inte av vägen. Samlar mig lite och lyckas kämpa mig tillbaka till rätt sida vägen. Där tar det stopp. Tittade på klockan, två timmar tills sambon kommer hem, jag kunde alltså inte stå kvar där och vänta på honom. 😅 Är så upptagen med min rygg att jag håller på att kliva ut rakt framför en cyklist. Men jag lyckas få mig hem och är numera parkerad i soffan.
Å fy, jag lider med dig. Jag fick rejält ont i ryggen för en vecka sedan, och är fortfarande inte helt bra. Men bättre.

Tror jag tar och slutar en halvtimme tidigare i dag och drar ut och springer en kortis.
Har fått en hel del dryga samtal på växeln i dag också. Knäppt att folk inte kan uppföra sig och vara normala via telefon.

*vanliga hälsningsfrasen*
- Hej, vem har hand om telefonin på X?
- Det gör Y.
- Y?
- Ja, precis.
- Jaha men får jag prata med Y då? Du får ju koppla mig fattar du väl? Ska jag behöva tala om för dig hur du ska sköta ditt arbete.
- ... Jag kopplar dig.
- Bra.
:cautious: :banghead:

Jag kan lugna er alla med att jag nu är utsläppt och kunde ta mig ut på den där springturen till slut! Förvisso hann det börja blåsa och regna på tvären (har inte saknat Malmös höst/vinterväder) lagom tills att jag kom ut, men det gick rätt bra ändå. Man känner sig ju lite extra duktig/stark/tuff när man är ute och springer i sånt skitväder också ;)

Nu kaffe, vaniljgifflar och några timmars jobb till innan jag äntligen kan sjunka ner i soffan och förklara dagen avslutad.

Alltså, jag trodde inte att det skulle bli så. Jag har inbillat mig att jag är rätt okänslig i svalget, men det var som att peta på knäreflexen. Jag försökte peta på olika ställen och med olika tryck men det var samma reaktion överallt i svalget.
Samma här! Första gången var svalget lite oförberett så jag kunde hålla pinnen på plats i ett par sekunder, men jag tyckte att det kändes lite futtigt så jag provade åt annat håll. Hann knappt med någon millisekunds duttar efter det O_o:cautious:
Men fick besked så uppenbarligen var det tillräckligt iallafall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
187
Senast: SaraXX
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 413
Senast: Account
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del...
2
Svar
24
· Visningar
729

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka