Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror det hade kunnat sluta betydligt värre än så för bägge bilarna, att fronta i de hastigheterna hade kunnat sluta med döden för bägge förarna och ev passagerare och du själv kunde blivit riktigt illa skadad. Tur det gick bra tack vare er två.Lite så, jag tror V90s förare var nog mer skärrad än vad jag var som verkligen möter bilen och får se den svischa förbi så nära, kan knappt varit mer än 10 cm mellan deras backspeglar när de möts.
Tycker mest synd om den vita v90 som hade kunnat få sin bil kraschad och troligen kanske fått lite skador, värst hade det nog blivit för den röda om det smällt. Först i så fall krocka me den vita bilen, sen troligen bli slungad i sidledd in i min lastbil.... bara rena rama turen att inget hände.... fy bubblan.
Den vita bilen hade inte så hög hastighet, den hade bromsat in rätt kraftigt. Det var även en Volvo V90 och Volvo är kända för deras säkerhet och dels hade de inte frontat totalt då den vita volvon var ute i diket, i så fall hade de frontat förarände mot förarände, den röda bilen såg bra mycket värre ut säkert inte samma säkerhet i den, så den föraren hade inte klarat sig lika bra. För min del hade det troligen inte hänt något mer än att lastbilen hade blivit skadad. Förarplatsen är det säkraste stället i en lastbil. Volvo lastvagnar visade en totalt demolerad testlastbil som frontat där förarplatsen var helt intakt.Jag tror det hade kunnat sluta betydligt värre än så för bägge bilarna, att fronta i de hastigheterna hade kunnat sluta med döden för bägge förarna och ev passagerare och du själv kunde blivit riktigt illa skadad. Tur det gick bra tack vare er två.
Tänkte mer att olyckan hade fått dig att köra av vägen och skadas och med fronta menade jag förarsida mot förarsida. Jag gissar att även om volvon hade hunnit bromsa in kraftigt för att undvika olyckan så hade ändå kollisionen blivit kraftig då den röda hade hög hastighet efter vad jag ser från filmen. Jag har kört in i ett träd i 50 och bröt fem revben pga bältet, bilen blev skrot men jag hade inga skador i övrigt. Hade det varit en högre hastighet hade skadorna blivit värre.Den vita bilen hade inte så hög hastighet, den hade bromsat in rätt kraftigt. Det var även en Volvo V90 och Volvo är kända för deras säkerhet och dels hade de inte frontat totalt då den vita volvon var ute i diket, i så fall hade de frontat förarände mot förarände, den röda bilen såg bra mycket värre ut säkert inte samma säkerhet i den, så den föraren hade inte klarat sig lika bra. För min del hade det troligen inte hänt något mer än att lastbilen hade blivit skadad. Förarplatsen är det säkraste stället i en lastbil. Volvo lastvagnar visade en totalt demolerad testlastbil som frontat där förarplatsen var helt intakt.
Visa bifogad fil 60257
Kom hem till att sambon ställt fram detta
Ja, alltså folk... vad ska man säga?Tror jag tar och slutar en halvtimme tidigare i dag och drar ut och springer en kortis.
Har fått en hel del dryga samtal på växeln i dag också. Knäppt att folk inte kan uppföra sig och vara normala via telefon.
*vanliga hälsningsfrasen*
- Hej, vem har hand om telefonin på X?
- Det gör Y.
- Y?
- Ja, precis.
- Jaha men får jag prata med Y då? Du får ju koppla mig fattar du väl? Ska jag behöva tala om för dig hur du ska sköta ditt arbete.
- ... Jag kopplar dig.
- Bra.
Hade nog inte kört av vägen av det då hade det fått bli framhjulspunka i så fallå då hade lastbilen väjt rakt in i dom i så fall. Har varit på väg ner i diket vid några tillfällen men kommit upp på vägen igen, kan inte riktigt säga vad jag gör utan bara gör.Tänkte mer att olyckan hade fått dig att köra av vägen och skadas och med fronta menade jag förarsida mot förarsida. Jag gissar att även om volvon hade hunnit bromsa in kraftigt för att undvika olyckan så hade ändå kollisionen blivit kraftig då den röda hade hög hastighet efter vad jag ser från filmen. Jag har kört in i ett träd i 50 och bröt fem revben pga bältet, bilen blev skrot men jag hade inga skador i övrigt. Hade det varit en högre hastighet hade skadorna blivit värre.
Själv är jag nyss hemkommen från hästarna som fick en bal hösilage utkörd. Varhundarna fick stannat hemma och röja i regnet och ligger nu och torkar lite innan jag ska fixa lite mat åt mig själv, har inte ätit sedan lunch.
Haha det fanns vin kvar thank god! var tvungen att köra ännu en runda när jag precis kom hem innan och utropade "jag ska fan ta mig en skål glass och ett glas vin när jag kommer hem" till sambon som förberett åt migEn tom vinflaska och en tom skål?
Är skålen för att sörpla vinet eller finns det tilltugg?Visa bifogad fil 60257
Kom hem till att sambon ställt fram detta
Jätteskumt! Jag har sett flera vackra såna böcker men nu när jag försökte hitta dem för att länka till dig hittar jag inte en enda. Eller vänta nu hittade jag en på akademibokhandeln som heter Boksamlingen: Läsdagbok och läsminnen, det var vacker på framsidan åtminstone.Försöker hitta en julklapp till min mor, men det går inte så bra.. Skulle vilja ge henne någon form av läsdagbok för hon kommer typ aldrig ihåg vad hon läst. Vill inte ge en generic anteckningsbok utan något som ska fyllas i. Hittar knappt något man med gott samvete kan ge någon äldre än tio...