Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har börjat träna foten 🏋️‍♀️ Vilket idag består i att försöka flexa den ca en centimeter. Det tar emot lite men gör inte ont :up:
Det är iskallt här idag med massa frost, så jag får se om det känns säkert att ta sig ut på kryckor. Annars får jag gå fram och tillbaka i köket.

Skriv hur mycket du vill och hon får skriva sitt, sen får ni tillsammans försöka banta ner det. :idea:
Jag känner att det blir dubbelt arbete att först skriva ner massa saker och sen läsa igenom hundra gånger för att ta bort hälften.

Så jag kommer börja med att snällt påpeka att hon får prioritera det viktigaste och ta bort resten. Ca 300 ord är typ max, om alla delar ska få lika mycket plats. Känner att just nu är det sista jag behöver att ge mig själv merjobb, så om jag gör mitt och håller mig inom ordgränsen får hon fixa sitt själv :)

Jag känner att det blir dubbelt arbete att först skriva ner massa saker och sen läsa igenom hundra gånger för att ta bort hälften.

Så jag kommer börja med att snällt påpeka att hon får prioritera det viktigaste och ta bort resten. Ca 300 ord är typ max, om alla delar ska få lika mycket plats. Känner att just nu är det sista jag behöver att ge mig själv merjobb, så om jag gör mitt och håller mig inom ordgränsen får hon fixa sitt själv :)
:) Du kanske får kolla hur hon jobbar också, jag skriver alltid betydligt mycket mer än jag behöver och kortar sedan ner när jag har fått allt på plats, så du kanske inte behöver få panik över det hela än. ;)

Jag föreställer mig tvärtom att en gemensam genomskrivning av arbetet är det som definierar ett gemensamt arbete. :) Hur ska arbetet annars hänga ihop?

:) Du kanske får kolla hur hon jobbar också, jag skriver alltid betydligt mycket mer än jag behöver och kortar sedan ner när jag har fått allt på plats, så du kanske inte behöver få panik över det hela än. ;)
Det låter som en väldigt bra idé att fråga hur hon tänkt göra. Så långt har jag inte tänkt, tar med mig det :up: Jag antog att hon kommer lämna det som det är nu eftersom hon markerat den delen som klar.

Tidigare har hon berättat att hon är en sån som skriver mycket men besvarar inte frågan. Men förhoppningsvis kommer hon gå tillbaka och korta ner det sen. Jag känner mest att jag inte vill göra det åt henne, men börjar med att fråga hur hon tänkt göra :)

Jag föreställer mig tvärtom att en gemensam genomskrivning av arbetet är det som definierar ett gemensamt arbete. :) Hur ska arbetet annars hänga ihop?
Ja, vi ska så klart kolla på allt tillsammans på slutet. Men jag tycker att det känns bra om båda två jobbat på texterna innan. Så att det inte blir att en person kommer dit med tusen lösa trådar och förväntar sig att vi tillsammans ska renskriva allt, medan den andra i princip är helt klar.

Det kanske inte blir så. Men eftersom jag läser i långsammare takt så har det tidigare blivit att de jag jobbat med har sagt jag har sååå mycket tid så då kan jag göra en större del. Och jag vet att de andra har jättemycket att göra, men just nu orkar jag inte göra en större del :)

Jag vet inte hur jag ska förklara mig bättre, så jag låter bli. Men kort sagt så är denna uppgiften redan jättejobbig för mig och jag vet inte ens om jag kommer orka göra klart min del. Därför känns det extra viktigt att det inte landar på mig att göra (delar av) hennes del också :)

Man får korka upp en flaska på en onsdag också!

Håller helt med, men det blev lite väl mycket vin förra veckan så jag ska försöka hålla mig till helgen denna vecka. Sambon sa "Det har blivit mycket vin den här veckan, man kan nästan tro att du är sommelier!" och jag svarade "...eller riskbrukare." Han blev helt tyst :laugh: (Nej, det är inte så illa som det låter jag dricker väldigt sällan nu för tiden. Men det finns ett uns av sanning i det och jag har hemskt svart humor ibland :D)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
187
Senast: SaraXX
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 413
Senast: Account
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del...
2
Svar
24
· Visningar
729

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka