Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så "lägligt" att juniorens headset dog igårkväll, nu är maken och köper ett nytt i förskotts-födelsedagspresent :idea:
Det finns nämligen inget på önskelistan, när jag frågade junoiren sist så fick jag svaret - "jag behöver ju inget"... O_o
Ibland funkar ju det där med uppfostran :up: :love:
Det brukar mitt svar också vara - "jag behöver ju inget". Farmor ringde dagen efter min födelsedag och frågade vad jag önskar mig i julklapp.

Jag fyller år i mitten av April 😅

Det brukar mitt svar också vara - "jag behöver ju inget". Farmor ringde dagen efter min födelsedag och frågade vad jag önskar mig i julklapp.

Jag fyller år i mitten av April 😅
Jag tycker det är sjukt svårt att svara på sådana frågor! Det finns massor jag behöver eller önskar, men mycket är så dyrt att jag inte skulle med gott samvete kunna önska mig det (säng, laptop, en kokbok som kostar 500kr...)

Jag tycker det är sjukt svårt att svara på sådana frågor! Det finns massor jag behöver eller önskar, men mycket är så dyrt att jag inte skulle med gott samvete kunna önska mig det (säng, laptop, en kokbok som kostar 500kr...)
Jag har kommit på att jag ska skriva upp saker som jag ser/upptäcker som ligger inom rimliga prissummor så jag kommer ihåg dem när det är dags! Exempelvis saknar jag lite nu och då en kork till vinflaskan eftersom jag är ensam i familjen att dricka rödvin, jag skulle kunna köpa mig en billig men nu när jag kom på det så skickade jag till syrran att jag önskade mig det i julklapp istället. Får jag ingen så kan jag köpa en efter jul. :)

Jag har kommit på att jag ska skriva upp saker som jag ser/upptäcker som ligger inom rimliga prissummor så jag kommer ihåg dem när det är dags! Exempelvis saknar jag lite nu och då en kork till vinflaskan eftersom jag är ensam i familjen att dricka rödvin, jag skulle kunna köpa mig en billig men nu när jag kom på det så skickade jag till syrran att jag önskade mig det i julklapp istället. Får jag ingen så kan jag köpa en efter jul. :)
Jag tänkte nog be om att få skjuta upp både julklapp och födelsedagspresent tills sommaren då jag förhoppningsvis kommer flytta till egen lägenhet. Då kommer jag nog upptäcka att jag saknar den där kapsylöppnaren eller kastrullocket som försvann i förra flytten :)

Förstår. Vet inte vilka du brukar byta/få julklappar av. Men om det är två (eller flera) personer som känner varandra kanske de kan köpa tex kokboken tillsammans? :)

För några år sen fick jag en resväska i julklapp (vi skulle till kina året efter och jag ville packa min egna resväska). Då gick mormor och farmor ihop och köpte den tillsammans. Jag gillar inte när saker går sönder snabbt och båda två ville köpa något som ska kunna hålla länge. Så det blev ganska dyrt, men helt ok när de köpte den tillsammans :up:

Nu är vi påväg hem, han får stanna där iaf ett tag. Jag blev ganska besviken och irriterad över attityden från en av dem, känner igen den från en släkting och det stämmer inte så bra som hen säger. Men självsäkerhet kan dölja mycket. Jag tror inte att de kommer ta dåligt hand om hästen, men de verkade inte så kunniga som de utgett sig att vara och de hade andra planer.

Förstår. Vet inte vilka du brukar byta/få julklappar av. Men om det är två (eller flera) personer som känner varandra kanske de kan köpa tex kokboken tillsammans? :)

För några år sen fick jag en resväska i julklapp (vi skulle till kina året efter och jag ville packa min egna resväska). Då gick mormor och farmor ihop och köpte den tillsammans. Jag gillar inte när saker går sönder snabbt och båda två ville köpa något som ska kunna hålla länge. Så det blev ganska dyrt, men helt ok när de köpte den tillsammans :up:
Mamma, mormor och morfar. Från morfar har jag alltid en stående önskan om bröd, från mormor hjälp att lära mig laga vissa maträtter ^^
Jag brukar be om presentkort i någon butik jag handlar i. :)
Gjorde det förr. Kom dock på att jag önskat mig en pyjamas, såg att den var på rea nu så jag ska tipsa mamma om det :)

Sitter på Schiphol, halvvägs genom min 5-timmarsväntan på nästa flyg. Har gått rätt smidigt hittills faktiskt, jag hittade en skön stol att sitta i och jobbade i en timme medan jag käkade godis. Nu har jag gått över till vitvin, chips och bok (eller ja, Buke just nu såklart) och är extremt glad för de brusreducerande hörlurarna jag fick av sambon. De stänger ute såväl barens irriterande popmusik som den ännu mer irriterande gubben som sitter bakom mig och tittar på rysk TV - utan hörlurar 🙄

Ska snart gå och försöka hitta något vettigt middagsställe. Det mesta är faktiskt öppet, förvånande nog, men det lutar åt att det blir en enkel burgare på Burger King. Med tanke på hur mycket jag redan spenderat på den här flygbiljetten vore det inte helt fel att hålla sig till ifrån de riktiga, dyra restaurangerna.

Hade tänkt baka kanelbullar ikväll...Men. Nä. Blev många timmar i stallet och så ska ju middag lagas så blir ett litet kort bad istället :) Det blev 1,5 h i sadeln (brukar inte rida riktigt så länge ); gjorde sällskap med en stallkompis ut och det var sååå härligt :love:. Var en pigg fjordtjej som nästan studsade fram på tå i trav och ena galoppen, på en inbjudande skogsväg låg hon på hårt, riktigt härligt var ďet! :love:. Skrittade mest :). Så vi njöt!! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
187
Senast: SaraXX
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 413
Senast: Account
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del...
2
Svar
24
· Visningar
726

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka