Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, jag kommer ihåg att jag som barn vid ett tillfälle gjorde en egen blandning: jag blandade helt enkelt alla kryddor som jag tyckte luktade gott i en burk. Tror inte att den gick att använda till något öht. :rofl:
Själv "lagade" jag mat med farmor när hon var i köket.
Jag hällde varmt vatten i en skål och körde ner alla kryddor som fanns i köket.
Det blev "soppa", faktiskt. Farmor spelade alltid med så bra och smakade, utbrast alltid "Men, vilken god soppa! Hur gjorde du?" :love:

Själv "lagade" jag mat med farmor när hon var i köket.
Jag hällde varmt vatten i en skål och körde ner alla kryddor som fanns i köket.
Det blev "soppa", faktiskt. Farmor spelade alltid med så bra och smakade, utbrast alltid "Men, vilken god soppa! Hur gjorde du?" :love:
Och jag hällde vatten i en skål, la ner gurka i samma skål och kryddade med salt, grillkrydda och andra kryddor med fin färg som jag hittade. Minns att jag tyckte att det var gott och tvingade pappa att smaka. Men pappa fick nog bita sig i tungan ibland för att inte spotta ut min kryddade gurk-soppa 😅

Hamstern vaknade vid halv elva så mamma och jag spenderade en lång stund och tittade på när han bökade runt i buren och åt grönkål och groddar. Han är mysig, synd att han vaknar så sent bara.

Insåg dock idag när jag städade buren att han har matgömman och bajshörnan på samma ställe i sitt hus. Inte så fräscht.. Vet inte vad jag ska göra åt det..

Jag har fixat i koket i dag ... och varit ute med hundar riktigt lange i regnet :cautious: ... och hjalpt Maken med hans laptop ... och bestalt for "take out", hamtat, och atit "fish and chips" fran en lokal pub och brewery. Jag passade pa att kopa en sixpack lokal ol ocksa, sjalv dricker jag vin, men det hade jag redan hemma. Det ocksa fran Oregon.:p

Princess Diva loper. Igen. Hon lopte i September. :banghead:
Mondag morgon ringer jag och bestaller tid for kastrering. Hon ar 7 ar sa halsomassigt ar det helt okay att kastrera henne nu. Det har ar andra gangen hon paborjar ett lop, ar sa PMSig att det ar nast intill omojligt att leva med henne (hon hade ingen PMS alls nar hon var yngre) och plotsligt har tva lop per kvartal :eek:
Nu ligger hon och "grater" utanfor sovrumsdorren som ar stangd. Hon vill bara vara i sin sang och sova. Nu har jag fatt nog. Hon far allt stanna och vara social ett tag ... fast hon inte vill. :cautious:

Äter frukost och kollar efter lampor. Har bestämt mig för att jag vill ha två mindre lampor hängandes i sovrumsfönstret, men hittar inga som känns bra :cautious:

Nyss lagt mig efter en hemsk natt på jobbet. 😵

Svängde först förbi hästarna, fyllde på vatten och släppte ut och gav dem lite morötter. Kanaljen gick iväg och rullade sig vällustig och mycket grundligt på bägge sidor innan han lekte rodeohäst medan högt älskade gick till vattnet och jag hämtade shettisen och stängde av vattnet.

Hönsen fått mat och vatten, hängt upp talg till småpippisarna, utfodrat hundarna och Myrdrottningen med sina okläckta ägg. Jag måste byta hasp till köket, nu börjar magen bli så stor att hon inte kan passera snart. 😍

Snart dags att sova, ska bara varva ner lite först och ta in hundarna igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
187
Senast: SaraXX
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 413
Senast: Account
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del...
2
Svar
24
· Visningar
729

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka