Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på Schiphol, halvvägs genom min 5-timmarsväntan på nästa flyg. Har gått rätt smidigt hittills faktiskt, jag hittade en skön stol att sitta i och jobbade i en timme medan jag käkade godis. Nu har jag gått över till vitvin, chips och bok (eller ja, Buke just nu såklart) och är extremt glad för de brusreducerande hörlurarna jag fick av sambon. De stänger ute såväl barens irriterande popmusik som den ännu mer irriterande gubben som sitter bakom mig och tittar på rysk TV - utan hörlurar 🙄

Ska snart gå och försöka hitta något vettigt middagsställe. Det mesta är faktiskt öppet, förvånande nog, men det lutar åt att det blir en enkel burgare på Burger King. Med tanke på hur mycket jag redan spenderat på den här flygbiljetten vore det inte helt fel att hålla sig till ifrån de riktiga, dyra restaurangerna.

Schiphol kan vara mysigt om man inte har för bråttom till Sverige terminalen, finnes ju inget att göra där nere. Även utan corona brukar kun läsk- chokladautomaten fungera, inget Café eller restaurant. Bättre att vänta på övre plan där man får lite hyfsad service och gå ner vid andra uppropet...

Dagens utflykt blev lyckad och därefter har vi handlat mat, gjort en chokladkolapaj med smulbotten samt ätit kvällsmat.
Nu kollar vi på skidskytte :)

IMG_20201114_135749.webp

Dottern och 26-åringen ser verkligen ut att ha hittat varandra om man ser till bilderna du brukar lägga ut!

Det går i vågor kan vi säga :) Det är inte alltid så lätt att hantera en stundtals attitydfylld nioåring ;) Särskilt inte utan vana av barn. (Jag hade inte rett ut det :rofl: )
Barnet ifrågasätta testar ibland hans gränser och han tycker att det kan vara svårt att sätta gränser mot någon annans barn. Men överlag funkar det väldigt bra och hon tycker mycket om honom :love:

Det går i vågor kan vi säga :) Det är inte alltid så lätt att hantera en stundtals attitydfylld nioåring ;) Särskilt inte utan vana av barn. (Jag hade inte rett ut det :rofl: )
Barnet ifrågasätta testar ibland hans gränser och han tycker att det kan vara svårt att sätta gränser mot någon annans barn. Men överlag funkar det väldigt bra och hon tycker mycket om honom :love:
Det förstår jag, dom kan vara riktiga små illbattingar ibland, det får vi erfara med syrrans barn!
Huvudsaken det funkar för det mesta!

:banana:Har precis satt ihop alla bokdelar i InDesign och exporterat min första pdf! Japp, det finns fortfarande saker som behöver fixas, men det är RIKTIGT kul att äntligen få se hela inlagan som de kommer att bli i boken. Stort tack till Becca på youtube som lyckades sätta ihop en såpass bra instruktionsvideo att t.om. jag kunde klara av att följa den.... :D Jag har stoppat, backat, sett vissa delar om och om igen.... Men envisheten vinner!!

Dottern är i den härliga åldern när hon vill hjälpa till med precis allt och håller på att lära sig hur man gör saker och ting :heart Nyaste intresset är att krydda mat...

Funkar jättebra när hon vill ha kanel på sina fattiga riddare eller parmesansmulor på pastan... Funkar mindre bra när hon häller en halv burk chiliflakes över våra pommes :cautious:

Nyaste intresset är att krydda mat...

Funkar jättebra när hon vill ha kanel på sina fattiga riddare eller parmesansmulor på pastan... Funkar mindre bra när hon häller en halv burk chiliflakes över våra pommes :cautious:

Åh, jag kommer ihåg att jag som barn vid ett tillfälle gjorde en egen blandning: jag blandade helt enkelt alla kryddor som jag tyckte luktade gott i en burk. Tror inte att den gick att använda till något öht. :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
187
Senast: SaraXX
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 413
Senast: Account
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del...
2
Svar
24
· Visningar
729

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka