Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har en rörmockare här som håller på och byter ut toastolen, någon som använder en väldigt högljudd maskin utanför samt byggställning och byggjobbare på huset mitt emot :meh:

Toa-gubben verkade typ lite förnärmad över att jag skulle vara hemma medan han var här, så nu sitter jag och skriver på buke och försöker se viktig ut så jag kan låtsas att jag jobbar :p
 
Ger upp i skoletandet... Hittar inget jag vill ha! Tycker det är alldeles för dyrt att betala vissa summor för kängor som inte ens har riktigt läder. Efter ett tag kommer jag dock på att ridsportsaffärer är en grej, surfar in på H**ks och hittar tre par kängor jag kan tänka mig ha, så det blir nog en sväng dit såhär sex år efter att jag la hjälmen på hyllan!
 
Man va faaaaaan :rage:

Får meddelande från Comhem att de kommer att sluta tillhandahålla e-post. Måste alltså ändra min e-postadress hos allt och alla. Jag bara inte orkar!

Har bytt e-post förr och det var ett eländes krångel. Alla dessa ställen jag måste meddela. Trodde i min enfald att ett så stadigt bolag som comhem skulle fortsätta ha e-post men icke.

Jag har en live-adress men den har jag haft som slaskadress.
Plus att jag måste lägga till den adressen i min outlook så jag kan ha hem mailen till min dator.
Jag skulle rekommendera gmail, det fungerar väldigt bra och känns som en stabil plattform att ha mejladress hos.
 
Jag skulle rekommendera gmail, det fungerar väldigt bra och känns som en stabil plattform att ha mejladress hos.

Den är ok... men jag gillar inte utseendet på deras plattform och deras skräpfilter är värdelöst (mail till särbon från min adress hamnar i skräpet oftast trots att jag är tillagd som säker...). Jag skaffade en hotmail under studietiden och den är perfekt som "halvslask", dvs webshoppar odyl. Deras skräpfilter är mycket bättre.
 
Den är ok... men jag gillar inte utseendet på deras plattform och deras skräpfilter är värdelöst (mail till särbon från min adress hamnar i skräpet oftast trots att jag är tillagd som säker...). Jag skaffade en hotmail under studietiden och den är perfekt som "halvslask", dvs webshoppar odyl. Deras skräpfilter är mycket bättre.
Märkligt? Jag har både Hotmail och gmail och upplever istället gmail är bättre på att sortera rätt. Jag hade en period när den verkade ha förväxlat skräppost och prioriterad men nu fungerar det riktigt bra! :) Jag är van vid utseendet och uppskattar att det är lätt att samarbete på olika sätt. Ungarnas skolor använder Google som plattform så jag har använt det mycket. :)
 
Nu har jag i alla fall haft ett kort ryck och städat badrummet, tvättat håret och satt igång både tvätt- och diskmaskin. Laddar för att dra ett varv med dammsugaren också. Mitt hem har hamnat i totalt förfall den senaste tiden. Skönt att få städat igen och komma ikapp.

Fick ytterligare ett ryck och passade på att våttorka golven också när jag ändå var igång. Såpdoften och KÄNSLAN av nystädat: :love:

Nästa utmaning blir att få på det nytvättade påslakanet på tyngdtäcket. :D
 
Idag var det jobbigt på praktiken, blodtrycket fortsätter vara lågt och jag har varit yr och halvt svimfärdig hela förmiddagen :down: På ett sätt störigt att det inte "är nåt fel" med lågt blodtryck eftersom jag ju inte mår bra när det är såhär lågt :crazy:

Är iallafall klar för idag så nu ska jag hem, ut med hundarna och kanske ta det lugnt ett tag, och sen till stallet. Blir barbacka idag igen men förhoppningsvis har jag sadel igen imorgon.
 
Har en rörmockare här som håller på och byter ut toastolen, någon som använder en väldigt högljudd maskin utanför samt byggställning och byggjobbare på huset mitt emot :meh:

Toa-gubben verkade typ lite förnärmad över att jag skulle vara hemma medan han var här, så nu sitter jag och skriver på buke och försöker se viktig ut så jag kan låtsas att jag jobbar :p
mockare jobbar med toastolen :rofl:
 
Ja, eller vem det nu är, han kallade sig själv för "plumber" som jag översatte till rörmokare, tror det är ungefär samma?
Jag tror att @tanten menade skillnaden med eller utan c, mockare eller "mokare". Det första är ju som när man mockar boxar :D
Passar ju iofs bra, det ena för djur och det andra för människans "box" :D

Edit: oops andra på bollen, @athena_arabians var snabbare än mig :cautious::p
 
I detta nu:
DSC_0982.JPG

Det är omöjligt att få något gjort vid datorn om hon inte sover... :cautious:
 
Fast först skrev du med ett c så det blev mockare, inte -mokare :) som i att mocka åt hästen.

Edit: Behöver rören en rörmockare och inte rörmokare lär det vara ordentligt stopp! :nailbiting:
Tänk det telefonsamtalet...
"Hej! Rörmokare Svensson här, vi fixar allt! Vad är problemet?"
"Vi behöver en rörmockare! :nailbiting:"
"... Du menar inte en rörmokare? :nailbiting:"
"Nej, det behövs en rörmockare!"
"Åh jösses... jag ska bara hämta lastbilen, spaden och hazmat dräkter så kommer vi :nailbiting:😅"
 
Tänk det telefonsamtalet...
"Hej! Rörmokare Svensson här, vi fixar allt! Vad är problemet?"
"Vi behöver en rörmockare! :nailbiting:"
"... Du menar inte en rörmokare? :nailbiting:"
"Nej, det behövs en rörmockare!"
"Åh jösses... jag ska bara hämta lastbilen, spaden och heltäckande säkerhetsdräkter så kommer vi :nailbiting:😅"

Exets pappa jobbade inom VA på deras kommun... han brukade kalla sig kloakdykare :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 325
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 189
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
27 28 29
Svar
578
· Visningar
27 059
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 227
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp