Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ryggen är bättre. Som det kändes när jag lade mig igår kväll trodde jag knappt att jag skulle kunna ta mig ur sängen i morse. Det gjorde grymt ont varje gång jag rörde mig minsta lilla. Men någonstans under natten lugnade det ner sig....och idag har det varit helt okej. Men jag har varit SUPERFÖRSIKTIG.....och bara väntat på ett hugg/muskelkramp när som helst..... :nailbiting:O_o

Lyckades hitta en återbudstid hos naprapaten så redan imorgon kl 8:40 får jag hjälp :) !

Var hos kiropraktorn med ryggeländet igår och även om smärtan är samma, så blev rörligheten mycket bättre. Återbesök imorgon igen.

Hoppas det går bra för din del imorgon!
 
Testar att konservera lönnlöv för första gången... :up: Har hittat så väldigt vackra löv i år, så nu ligger det flera stycken i plastpåsar och marinerar i en blandning av glycerol och vatten. Tre-fyra dagar ska de ligga, sedan får vi se hur det blir. Spännande..... :) Tänker att de kan vara riktigt fina att lägga på bordet som dekoration om de blir så fina som jag hoppas på!
 
Men vafan är det för nissar som sitter och bestämmer det här??? Hade blivit så jävla förbannad. Slår vad om att de som tar beslut om detta är ledig varje jävla helg... när ska arbetsgivare förstå att det är människor som jobbar och inte robotar som går med på allt och aldrig är lediga... förstår att du är förbannad, jag hade definitivt gjort min röst hörd ifall om jag var i den sitsen!

Jaaadu...Men vi är riktigt förbannade.
 
Tömkörde pållan idag; dels skritt ut en kort sväng och sen fick hon jobba i lite trav på ridbanan 😊. Förberedde även boxen inför installning så nu är den klar för vilken dag som helst ☺. Mysigt att köra hem från stallet i mörkret 😊.
 
Testar att konservera lönnlöv för första gången... :up: Har hittat så väldigt vackra löv i år, så nu ligger det flera stycken i plastpåsar och marinerar i en blandning av glycerol och vatten. Tre-fyra dagar ska de ligga, sedan får vi se hur det blir. Spännande..... :) Tänker att de kan vara riktigt fina att lägga på bordet som dekoration om de blir så fina som jag hoppas på!
Vad spännande, det har jag inte hört talas om att man kan göra. Får vi en bild på hur dom ser ut sen? :)
 
Testar att konservera lönnlöv för första gången... :up: Har hittat så väldigt vackra löv i år, så nu ligger det flera stycken i plastpåsar och marinerar i en blandning av glycerol och vatten. Tre-fyra dagar ska de ligga, sedan får vi se hur det blir. Spännande..... :) Tänker att de kan vara riktigt fina att lägga på bordet som dekoration om de blir så fina som jag hoppas på!
Aldrig hört om! Hur länge håller de då, alltså om man lägger dem som dekoration?
 
Inte tagit 19-medicinen idag eftersom jag kom hem ganska mycket senare än så och även ska upp tidigt imorgon, så ville inte ta den för sent och riskera att bli trött imorgon bitti :crazy: Men nu är jag såklart inte trött och har ångest istället så går sådär att somna :cautious:
 
Testar att konservera lönnlöv för första gången... :up: Har hittat så väldigt vackra löv i år, så nu ligger det flera stycken i plastpåsar och marinerar i en blandning av glycerol och vatten. Tre-fyra dagar ska de ligga, sedan får vi se hur det blir. Spännande..... :) Tänker att de kan vara riktigt fina att lägga på bordet som dekoration om de blir så fina som jag hoppas på!
Det vill jag också göra men inte hittat något glycerol, du får gärna rapportera sedan hur det gick :)
 
Vad spännande, det har jag inte hört talas om att man kan göra. Får vi en bild på hur dom ser ut sen? :)
Aldrig hört om! Hur länge håller de då, alltså om man lägger dem som dekoration?
Det vill jag också göra men inte hittat något glycerol, du får gärna rapportera sedan hur det gick :)
Jag har följt det här "receptet" :) :
https://skonahem.com/inspiration/bl....&text=Häll i blandningen i påsen och förslut.
 
Dricker kaffe och fryser. Det är bara en plusgrad ute och 19 grader inne. Eldar i kaminen för att få upp värmen.

Sonja, som skaffat sig en obehaglig vana att klia på sitt ena operationssår, har inte kliat en enda gång sedan hon fått flytta ihop med alla kompisarna, så nu börjar jag äntligen våga tro att det kan få läka ordentligt. Hon får fortfarande smärtstillande, men blir mer och mer lik sig själv för varenda dag som går.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 325
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 193
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
27 28 29
Svar
578
· Visningar
27 075
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 228
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mål o Planer 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp