Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tredje frostnatten i rad och jag älskert! Knotten dör och det märks skillnad på den känsliga hästen, han är mycket mer harmonisk när han får vara i fred från flygfän :heart

Har tagit upp blod och klöv så hunden ska få spåra efter jobbet idag. Lägger spåret på min lunchrast innan jag går promenad :)
Ikväll ska jaktkängorna smörjas, kläder tas fram och matsäck förberedas för i morgon vankas det älgjakt för både mig och maken. Vi jagar i olika lag i år, får se hur det blir nästa år :)
 
Har precis varit och tagit emot ännu en leverans till min nya lägenhet. Den här gången var det induktionshällen som kom :love:

(Lastbilskillen skrämde för övrigt slag på mig. När jag kom fram till bilen tittade han i sina papper och frågade om det var jag som skulle ha en soffa. Jag blev helt kall, jag har beställt en enorm soffa men den kommer först vid årsskiftet eftersom jag inte har någon plats överhuvudtaget innan alla hantverkare gjort klart sina jobb. Jag trodde först att det hade blivit helt fel men sen skrattade chauffören och sa att han bara hade skojat med mig, och därefter hämtade han ut ett mindre paket om ca 80x30 cm😂)
 
Jobbar i lagom takt, efter gårdagen inser jag att det nog är bra att ta det lugnt resten av veckan och försöka hamna i ett lagom lunk på jobbet.
Ska nog vara med på lunchyogan också, det kan jag behöva.

Somnade efter att jag hade ätit i går. Vid 19 ungefär, och sov som en stock till 05:30. Kände mig ändå trött och sliten när jag vaknade.
 
Jag har några lediga dagar. Antagligen välbehövligt, men hatar verkligen hösten de dagar det bara är grått, kallt och blåsigt. Som i dag.

Men glad över att det var så skönt väder i går att jag kunde förmå mig att komma ut på en promenad. Satt länge i solen på en bänk vid en sjö och tittade på alla svanar som simmade runt, och bara var. :love:

Nu har jag i alla fall haft ett kort ryck och städat badrummet, tvättat håret och satt igång både tvätt- och diskmaskin. Laddar för att dra ett varv med dammsugaren också. Mitt hem har hamnat i totalt förfall den senaste tiden. Skönt att få städat igen och komma ikapp.
 
Man va faaaaaan :rage:

Får meddelande från Comhem att de kommer att sluta tillhandahålla e-post. Måste alltså ändra min e-postadress hos allt och alla. Jag bara inte orkar!

Har bytt e-post förr och det var ett eländes krångel. Alla dessa ställen jag måste meddela. Trodde i min enfald att ett så stadigt bolag som comhem skulle fortsätta ha e-post men icke.

Jag har en live-adress men den har jag haft som slaskadress.
Plus att jag måste lägga till den adressen i min outlook så jag kan ha hem mailen till min dator.
 
Man va faaaaaan :rage:

Får meddelande från Comhem att de kommer att sluta tillhandahålla e-post. Måste alltså ändra min e-postadress hos allt och alla. Jag bara inte orkar!

Har bytt e-post förr och det var ett eländes krångel. Alla dessa ställen jag måste meddela. Trodde i min enfald att ett så stadigt bolag som comhem skulle fortsätta ha e-post men icke.

Jag har en live-adress men den har jag haft som slaskadress.
Plus att jag måste lägga till den adressen i min outlook så jag kan ha hem mailen till min dator.
I de lägena gillar jag att man har lösenord mm lagrat i dator/padda så man kommer ihåg alla ställen man vill ändra mailadressen hos
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 325
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 193
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
27 28 29
Svar
578
· Visningar
27 072
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 228
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mål o Planer 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp