Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så, nu är gubben klar, det blev ju eh... fint :crazy:
E2F64EF6-7BC3-4431-ADE4-2CA1DD39962E.webp

Så nu ska det komma någon nisse och fixa golvet också (antar jag?), jag som redan ogillar att ha hantverkare i hemmet, ca dubbel-trippel-mega ogillar det när det är en pandemi i faggorna (kan ev ha skurat toastolen tre gånger p g a vill inte ha corona i rumpan :angel:)

Förstår inte ens vad som var fel på den gamla stolen, den var lite trög med att spola ibland, men det var ju bara att försöka några gånger så gick det. Absolut inget akut och kunde väl ha väntat tills det var lite mindre pandemiskt kan en tycka...

Nya stolen har även någon konstig funktion att om en stänger toalocket har den en spärr som gör att det stängs jättelångsamt, förstår inte vad det ska va bra för :confused: mest irriterande, ofta man får klämskador av toastolen liksom?
 
Region Västerbotten på LinkedIn: "Håller du avstånd?"
Mitt huvud: .....finns det... något annat alternativ i Västerbotten?

Vi gillar att tro att vi är Stockholm här. :D Det är nog därför Umeå river upp hela staden bara för att lägga tillbaka allt om och om igen.

Ligger och ser 90 Day Fiancé innan det är dags att åka och slutföra städningen av gamla lägenheten. :arghh:
 
Tänk det telefonsamtalet...
"Hej! Rörmokare Svensson här, vi fixar allt! Vad är problemet?"
"Vi behöver en rörmockare! :nailbiting:"
"... Du menar inte en rörmokare? :nailbiting:"
"Nej, det behövs en rörmockare!"
"Åh jösses... jag ska bara hämta lastbilen, spaden och hazmat dräkter så kommer vi :nailbiting:😅"
Alltså, jag uttalar ju mokare och mockare likadant, men kom att tänka på att en del kanske uttalar det rörmååkare? Då kan jag förstå att det blev extra lustigt :laugh: själv tycker jag mest att ett c mer eller mindre spelar väl inte så stor roll, det är ju typ samma ändå:p
 
Så, nu är gubben klar, det blev ju eh... fint :crazy:
Visa bifogad fil 58614
Så nu ska det komma någon nisse och fixa golvet också (antar jag?), jag som redan ogillar att ha hantverkare i hemmet, ca dubbel-trippel-mega ogillar det när det är en pandemi i faggorna (kan ev ha skurat toastolen tre gånger p g a vill inte ha corona i rumpan :angel:)

Förstår inte ens vad som var fel på den gamla stolen, den var lite trög med att spola ibland, men det var ju bara att försöka några gånger så gick det. Absolut inget akut och kunde väl ha väntat tills det var lite mindre pandemiskt kan en tycka...

Nya stolen har även någon konstig funktion att om en stänger toalocket har den en spärr som gör att det stängs jättelångsamt, förstår inte vad det ska va bra för :confused: mest irriterande, ofta man får klämskador av toastolen liksom?
Världens bästa funktion, man slipper stänga locket med en smäll. :)
 
Jag och sambon har börjat prata om att så småning om flytta ut norr om stan och nu när det börjar smälta in så får jag TOTAL IDENTITETSKRIS. Vad finns ens norr om tullarna? Pikétröjor och SUVar?

(Och så fick jag den gamla dängan Tre Gringos på huvudet, som jag inser nu i vuxen ålder måste ha en HEMSKT problematisk text?!)

MVH
Söderortsbönan
 
Min kollega är trasig. Jag hade sönder hen. Hen var besviken för hen hade tänkt springa hem i dag och sen hämta sitt barn på dagis. Nu måste hen jobba över och hinner inte springa.
Jag skämtade och sa att han väl kan anställa studentpoolen för att hämta barnet. Typ "Hämtning av trevligt litet barn"

Hen har skrattat i 10 minuter. :confused: Sitter dubbelvikt på en fåtölj och kan typ inte andas. :confused:
Så roligt var det väl inte :rofl:
 
Jag och sambon har börjat prata om att så småning om flytta ut norr om stan och nu när det börjar smälta in så får jag TOTAL IDENTITETSKRIS. Vad finns ens norr om tullarna? Pikétröjor och SUVar?

(Och så fick jag den gamla dängan Tre Gringos på huvudet, som jag inser nu i vuxen ålder måste ha en HEMSKT problematisk text?!)

MVH
Söderortsbönan
JAG finns här, vilket kan nog vara läskigt nog :devil::angel:
 
Min kollega är trasig. Jag hade sönder hen. Hen var besviken för hen hade tänkt springa hem i dag och sen hämta sitt barn på dagis. Nu måste hen jobba över och hinner inte springa.
Jag skämtade och sa att han väl kan anställa studentpoolen för att hämta barnet. Typ "Hämtning av trevligt litet barn"

Hen har skrattat i 10 minuter. :confused: Sitter dubbelvikt på en fåtölj och kan typ inte andas. :confused:
Så roligt var det väl inte :rofl:
Kanske något som bara en förälder förstår :cautious:🤔
 
Det ringde ett larm på min mobil nyss. Stod bara "Jag kommer inte ihåg vilken plats men klockan 18:30." :confused:

Jag måste ju vara ett geni som lägger in sådana vaga larm :cautious: Minns inte ens att jag lagt in det. Har ingen aning om vad det betyder. 🤷‍♀️

Ungefär som när min chef stod i lobbyn och såg förvirrad ut och sa "Det står att jag ska ha möte nu men vet inte med vem eller vart, så jag står här och väntar och hoppas att det är här i alla fall!"
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 325
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 189
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
27 28 29
Svar
578
· Visningar
27 059
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 227
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp