Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har fikapaus och sitter och knaprar på världens godaste kakor. Alltså på riktigt. Skulle jag välja en sorts kakor att äta i resten av mitt liv skulle jag välja dessa. Tyvärr görs de på en pytteliten ö och finns inte att köpa på så många ställen, men chefen hade hittat dem i en affär och köpte två paket till mig eftersom han vet att jag älskar dem :love:

Samtidigt sitter jag och letar efter ett fint men inte snordyrt slott (svår kombination) som sambon och jag kan ta in på en natt eller två inom den närmsta månaden. Det känns verkligen som att vi skulle behöva komma bort lite och bara läsa, äta choklad och dricka bubbel i en dag eller två. :heart
Haha, jag är så naiv ibland... Tittade på ett riktigt drömställe som jag velat bo på i flera år och tänkte att "oj, de har verkligen sänkt sina priser för att locka dit folk nu, det här var ju riktigt rimligt!". Det visade sig vara priset per natt som visades :o
 
Pappa ringer i panik. Han hade missat att min sambo snart fyller jämt. Halvt hysterisk:
"Vad ska vi göra?!"
Har nu meddelat att det iom corona inte blir några direkta festligheter och att vi inte kommer åka utomlands enligt tidigare(innan corona) plan.
Så nu ska han spela in videohälsning och vara med på presenter jag fixar = lugn pappa.
Han är norrlänning in i själen. Är ju inte rädd för någonting typ. Bara att andra han tycker om ska lida på ngt vis. :heart
 
Man va faaaaaan :rage:

Får meddelande från Comhem att de kommer att sluta tillhandahålla e-post. Måste alltså ändra min e-postadress hos allt och alla. Jag bara inte orkar!

Har bytt e-post förr och det var ett eländes krångel. Alla dessa ställen jag måste meddela. Trodde i min enfald att ett så stadigt bolag som comhem skulle fortsätta ha e-post men icke.

Jag har en live-adress men den har jag haft som slaskadress.
Plus att jag måste lägga till den adressen i min outlook så jag kan ha hem mailen till min dator.
Det är ju det som är problemet med att ha sin mailtjänst hos internetleverantören, de kan lägga ner eller om man byter leverantör måste man byta mailadress.

Jag har också fått det mailet. De meddelade redan för 1-2 år sen att de kommer att avveckla sin mailtjänst. Jag har två comhemmail men har inte använt dem på evigheter eftersom layouten är så ful. :down:

Microsoft Outlook (fd. Hotmail/live) funkar bra tycker jag. Det finns en app till iPad. Använder den mest.
 
Pratat med läkaren idag, kommer trappa ned benson som jag ville. Men kommer att ha ex-vak tills vi får ihop ett möte med min öppenvårdsläkare och läkaren på avdelningen. Ingen vet när det blir.
Så jag blir förföljd överallt här på avdelningen, får inte gå på toa eller duscha med stängd dörr. Känner mig ständigt iakttagen.
 
Pratat med läkaren idag, kommer trappa ned benson som jag ville. Men kommer att ha ex-vak tills vi får ihop ett möte med min öppenvårdsläkare och läkaren på avdelningen. Ingen vet när det blir.
Så jag blir förföljd överallt här på avdelningen, får inte gå på toa eller duscha med stängd dörr. Känner mig ständigt iakttagen.
Du skulle väl inte ha ex-vak om det inte behövdes?
Vården vill inte krångla till de för dig. Bara hålla dig vid liv och ge dig hjälp.
 
Jag och sambon har börjat prata om att så småning om flytta ut norr om stan och nu när det börjar smälta in så får jag TOTAL IDENTITETSKRIS. Vad finns ens norr om tullarna? Pikétröjor och SUVar?

(Och så fick jag den gamla dängan Tre Gringos på huvudet, som jag inser nu i vuxen ålder måste ha en HEMSKT problematisk text?!)

MVH
Söderortsbönan
Tranan finns norr om stan, ingen suv men idag en klarblå piké
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 322
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 186
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
27 28 29
Svar
578
· Visningar
27 039
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 227
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Allt känns hopplöst…
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp