Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bjöd vännen på äppelsmulpaj idag och såg att vaktis gick förbi utanför (loftgång). öppnade och bjöd in han på äppelsmulpaj också. Fick trattkantareller som tack (som jag tvingade min vän att rensa.. :D). Blir dock jävligt förbannad på min hyresvärd.. vaktis har städat en lägenhet 10 gånger och de bara "det är inte rent".. :banghead:

Har lust att valsa omkring med min hormonnudel runt halsen nästa gång jag får reda på att hyresvärden har ett ärende till min lägenhet..:angel:
 
Fixade lite smått hemma innan jobb från 10.45. På APT kom vi fram till att inte gå på det där schemat, facket säger ifrån. Chefen såg inte alls glad ut....Hon är ju bakbunden kan man säga av de ovan. Åkte till stallet direkt efter jobbet; skrittade ut till skogen och klättrade :). Nu blir det soffhäng och kvällsmat och tänd brasa :)
 
Fick välkommen-mejl till skrivarcirkeln som börjar på måndag. Nu blev jag nervös på riktigt...... :nailbiting: Det blir jag alltid när jag känner att jag inte riktigt vet vad jag kan förvänta mig, men samtidigt är det ju väldigt spännande :) !! Tanken är att den ska ske i fysisk form, men om det var många som mejlade tillbaka att de var sjuka/inte kunde komma så skulle det ändras till digitalt möte i stället.
 
Sent en mörk och regnig kväll för ett par veckor sedan blev jag omkörd av fyra tyskregistrerade bilar i mycket hög hastighet. Det som förvånade, förutom hastigheten med tanke på vädret, är att de efter att ha kört om mig körde i bredd två och två. Dvs två i högerfilen och två bredvid de andra i vänsterfilen.

Jag har kört bil genom Europa och kör mycket bil till vardags, haft körkort sedan början av 80-talet men aldrig sett något liknande. Varför gör man så? :confused:
 
Åt upp resten av påsen ”never stop” som var kvar sen igår. Det ligger verkligen något i namnet O_o
Inte var det särskilt gott heller. Onödigt!

Nu ska jag göra en räkmacka till imorgon när jag ska jobba kväll :up: Ja, och dag... jag jobbar hela dagen :meh:
 
Sent en mörk och regnig kväll för ett par veckor sedan blev jag omkörd av fyra tyskregistrerade bilar i mycket hög hastighet. Det som förvånade, förutom hastigheten med tanke på vädret, är att de efter att ha kört om mig körde i bredd två och två. Dvs två i högerfilen och två bredvid de andra i vänsterfilen.

Jag har kört bil genom Europa och kör mycket bil till vardags, haft körkort sedan början av 80-talet men aldrig sett något liknande. Varför gör man så? :confused:

Kolonn med provförare? Kanske mina gamla kollegor...
 
3848510E-21CD-4337-8C06-B2FE356753A8.webp

Mätt och nöjd efter en rejäl paella.
 
Kolonn med provförare? Kanske mina gamla kollegor...
Så här års? Det var mammas teori med men jag tycker det är fel årstid och märklig körstil, tyskarna brukar ju vara väldigt diciplinerade på motorväg annars, inte ligga två och två på två filer i dåligt väder, mörker och med dåliga avstånd i oktober. De körde dessutom söderut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 321
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 186
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
27 28 29
Svar
578
· Visningar
27 009
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 225
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Hindertyper på hopptävling
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp