Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så här års? Det var mammas teori med men jag tycker det är fel årstid och märklig körstil, tyskarna brukar ju vara väldigt diciplinerade på motorväg annars, inte ligga två och två på två filer i dåligt väder, mörker och med dåliga avstånd i oktober. De körde dessutom söderut.

Det är nog inte tyskar i bilarna... :angel: De kan mycket väl börja ta upp/ner bilar nu, säsongen börjar typ nu.
 
Skitnatt :down: Sovit skitdåligt och det är typ först senaste timmen jag slutat frysa. Men istället har jag massa ångest och jobbiga tankar så nåt värst mycket sova blir det inte ändå.
Ska göra ett försök till och lyssna på nån lagom tråkig dokumentär, kan jag inte sova då heller kan jag lika gärna kliva upp nu istället för om nån timme.
 
Ser fram emot när den ska slå över till 100 000 :bump:

Sambons kommentar ”Den där bilen är inte värd någonting!” :cautious:

44B4D9DA-3BFA-4D5C-B6C6-843B4EF14C14.webp

(ursäkta dammig instrumentbräda :o)
 
Jag och sambon har börjat prata om att så småning om flytta ut norr om stan och nu när det börjar smälta in så får jag TOTAL IDENTITETSKRIS. Vad finns ens norr om tullarna? Pikétröjor och SUVar?

(Och så fick jag den gamla dängan Tre Gringos på huvudet, som jag inser nu i vuxen ålder måste ha en HEMSKT problematisk text?!)

MVH
Söderortsbönan
Hade reagerat exakt likadant. Norr om stan är ett svart hål för mig och jag tror jag skulle få en identitetskris om jag flyttade dit :p
 
Hade reagerat exakt likadant. Norr om stan är ett svart hål för mig och jag tror jag skulle få en identitetskris om jag flyttade dit :p

Visst är det så! Jag tog en promenad med en vän igår som bor något hus ifrån mig, hon och hennes snubbe har börjat kika på radhus utanför stan. Hon själv är från Småland och allt utanför tullarna är svarta hål för henne, så hon är neutral och kan tänka sig att flytta åt alla håll. Hennes kille är dock från söderort och när hon frågar varför de inte tittat nåt norr om stan så svarar han: "Det går bara inte" :D

Jag som kommer från kreativa kretsar har alltid tänkt norrort som ganska fyrkantigt och snobbigt. Sen träffade jag sambon som är där ifrån och.. kan väl inte direkt säga att den fördomen motbevisades :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 321
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 186
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
27 28 29
Svar
576
· Visningar
26 927
Senast: Mineur
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 225
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp