Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visst är det så! Jag tog en promenad med en vän igår som bor något hus ifrån mig, hon och hennes snubbe har börjat kika på radhus utanför stan. Hon själv är från Småland och allt utanför tullarna är svarta hål för henne, så hon är neutral och kan tänka sig att flytta åt alla håll. Hennes kille är dock från söderort och när hon frågar varför de inte tittat nåt norr om stan så svarar han: "Det går bara inte" :D

Jag som kommer från kreativa kretsar har alltid tänkt norrort som ganska fyrkantigt och snobbigt. Sen träffade jag sambon som är där ifrån och.. kan väl inte direkt säga att den fördomen motbevisades :rofl:
Jag säger bara: blåa linjens tunnelbana. För mig typ existerar den inte, kanske åkt den en enda gång och kändes som att vara utomlands. Vart går den ens? 🤷‍♀️
🤣
 
Visst är det så! Jag tog en promenad med en vän igår som bor något hus ifrån mig, hon och hennes snubbe har börjat kika på radhus utanför stan. Hon själv är från Småland och allt utanför tullarna är svarta hål för henne, så hon är neutral och kan tänka sig att flytta åt alla håll. Hennes kille är dock från söderort och när hon frågar varför de inte tittat nåt norr om stan så svarar han: "Det går bara inte" :D

Jag som kommer från kreativa kretsar har alltid tänkt norrort som ganska fyrkantigt och snobbigt. Sen träffade jag sambon som är där ifrån och.. kan väl inte direkt säga att den fördomen motbevisades :rofl:

Är det nu jag ska berätta att mina släktingar i Sthlm bor i Täby? :rofl:

Fast fick hon välja är det skärgården som gäller, hon bodde på Rindö väldigt länge :love:
 
Är det nu jag ska berätta att mina släktingar i Sthlm bor i Täby? :rofl:

Fast fick hon välja är det skärgården som gäller, hon bodde på Rindö väldigt länge :love:

Sambon växte upp på Rindö och Skarpö 😍 När han var liten, innan de rörde sig inåt. Jag tycker Vaxholm är fantastiskt vackert, vi har faktiskt sneglat lite på lägenheterna i gamla regementet ute på Rindö. Apropå vår kärlek till gamla byggnader. Men det är också smärtsamt långt bort och hemskt krångligt logistiskt. Jag skulle vilja bo lantligt, fast nära stan, i skärgården, i en gammal vacker byggnad och utan krånglig pendling :angel: :D
 
Sambon växte upp på Rindö och Skarpö 😍 När han var liten, innan de rörde sig inåt. Jag tycker Vaxholm är fantastiskt vackert, vi har faktiskt sneglat lite på lägenheterna i gamla regementet ute på Rindö. Apropå vår kärlek till gamla byggnader. Men det är också smärtsamt långt bort och hemskt krångligt logistiskt. Jag skulle vilja bo lantligt, fast nära stan, i skärgården, i en gammal vacker byggnad och utan krånglig pendling :angel: :D

Jag hälsade aldrig på släktingen där men hon har visat bilder och Rindö ser verkligen helt magiskt ut :love: Hon bodde i en BR i ett gammalt hus som var hur mysigt som helst, plus att hon är intresserad av inredning så det va väldigt fint donat.

Dock flyttade hon in till fastlandet när pojkarna närmade sig tonåren, för deras skull. Utbudet på Rindö är trots allt begränsat. Hon själv är uppvuxen i Vallentuna.
 
Sambon växte upp på Rindö och Skarpö 😍 När han var liten, innan de rörde sig inåt. Jag tycker Vaxholm är fantastiskt vackert, vi har faktiskt sneglat lite på lägenheterna i gamla regementet ute på Rindö. Apropå vår kärlek till gamla byggnader. Men det är också smärtsamt långt bort och hemskt krångligt logistiskt. Jag skulle vilja bo lantligt, fast nära stan, i skärgården, i en gammal vacker byggnad och utan krånglig pendling :angel: :D
Vinn på lotto så löser det sig :angel:
 
Jag hälsade aldrig på släktingen där men hon har visat bilder och Rindö ser verkligen helt magiskt ut :love: Hon bodde i en BR i ett gammalt hus som var hur mysigt som helst, plus att hon är intresserad av inredning så det va väldigt fint donat.

Dock flyttade hon in till fastlandet när pojkarna närmade sig tonåren, för deras skull. Utbudet på Rindö är trots allt begränsat. Hon själv är uppvuxen i Vallentuna.

Ja det är ju så med familj, att man har fler att ta hänsyn till. Sambons mamma tyckte dessutom att det var tufft att jobba inne i stan när barnen var små och gick på förskola och skola. Att lämna, åka en timme bort och sen en timme hem innan hämtning. Det blir ju skitjobbigt, och dessutom känslan av att vara så långt bort om nåt skulle hända. Jobbmöjligheterna är ju tyvärr begränsade om man kommer en bit utanför stan. Sambon jobbar dock redan i norrort vilket talar för en flytt åt det hållet. Själv kan jag lika gärna sitta på vårt kontor i Uppsala som i Stockholm, så skulle vi komma riktigt långt norrut så kan jag bara byta kontor :p
 
Är på väg till skolan för första gången denna veckan :)

Och vi börjar veckan med ett prov (det vi skulle haft i tisdags). Det blev inte så bra om man ser till vårat prov-schema, men det är som det är. Alternativen var värre.
För att inte ha hört om Renässansen tidigare så känns det ändå som att det kan gå helt ok.
 
Lyssnar på en föreläsning i Projektledning medan jag sorterar strumpor. Har ett system där jag hela tiden fyller på en tygkasse med strumpor som "blir över", och typ en gång i halvåret tömmer jag ur den och ser om jag kan bygga ihop några par! Dagens skörd blev 15 par strumpor att lägga in i garderoben, två par som ska kastas och en vante 🤷‍♀️ positivt då jag slipper lägga några pengar på nya strumpor :P
 
Har promenerat runt runt runt i en och en halv timme och lyssnat på möte. Fick skavsår pga går in mina vinterstövlar. Fick även veta att chefen bestämt att alla hans medarbetare från och med nu ska få arbeta hemifrån så mycket det går. Alla... förutom jag.

Tänker ju inte gå med på det. Hen hade inte ens något bra argument till varför jag ska vara den enda på hela skolan som åker kollektivtrafik och jobbar på plats varje dag. Coronasituationen blir liksom bara värre. Frågade faktiskt om det betydde att hen tyckte att det går att "offra" mig, men då blev det fruktansvärt dålig stämning och chefen fick någon form av psykbryt. Men ok om det är krig hen vill ha, får hen väl det. 🤷‍♀️ Skulle dock varit trevligt att få slappna av någon jävla gång.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 321
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 186
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
27 28 29
Svar
576
· Visningar
26 927
Senast: Mineur
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 225
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp