Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
En lektion kvar (imorgon) tills det är helg och 8 lektioner kvar tills lov :banana:

Och jag vågar knappt säga det men BUP har sagt att de kommer att göra den fördjupande utredningen. Det känns som att vi bara går och väntar på att de ska dra tillbaka godkännandet :nailbiting:

Så nu är det vänta, vänta lite till, vänta ännu mer och vänta ytterligare lite till som står på schemat. 1-2 år väntetid har de beräknat... och de erkände själva att de inte kommer kunna hålla vårdgarantin. Men vi kan inte göra något åt det (tro mig, vi har pratat med alla som det går att prata med och utvärderat varenda lösning för att få hjälp snabbare men det går inte)
 
Har promenerat runt runt runt i en och en halv timme och lyssnat på möte. Fick skavsår pga går in mina vinterstövlar. Fick även veta att chefen bestämt att alla hans medarbetare från och med nu ska få arbeta hemifrån så mycket det går. Alla... förutom jag.

Tänker ju inte gå med på det. Hen hade inte ens något bra argument till varför jag ska vara den enda på hela skolan som åker kollektivtrafik och jobbar på plats varje dag. Coronasituationen blir liksom bara värre. Frågade faktiskt om det betydde att hen tyckte att det går att "offra" mig, men då blev det fruktansvärt dålig stämning och chefen fick någon form av psykbryt. Men ok om det är krig hen vill ha, får hen väl det. 🤷‍♀️ Skulle dock varit trevligt att få slappna av någon jävla gång.
tenor.gif
 
Men har du inte skrivit att du jobbar i reception massor av gånger? Det är väl inget konstigt krav att du behöver vara på plats då? Jag hade inte direkt utgått från att min chef var ute efter mig i samma situation..
Nu är inte jag @Hoarfrost. Men har du läst flera av hennes inlägg? Det är inte bara på den fronten som det är hon som offras, får ta skit, osv. I helheten blir det ytterligare en grej där det åter igen är @Hoarfrost som offras, får ta skit, får göra det ingen annan vill göra, blir orättvist behandlad och vrider in och ut på sig själv för att chefen inte gör sitt jobb. Det handlar alltså inte om en enstaka grej, utan om flera små grejer som tillsammans blir för mycket.
 
En lektion kvar (imorgon) tills det är helg och 8 lektioner kvar tills lov :banana:

Och jag vågar knappt säga det men BUP har sagt att de kommer att göra den fördjupande utredningen. Det känns som att vi bara går och väntar på att de ska dra tillbaka godkännandet :nailbiting:

Så nu är det vänta, vänta lite till, vänta ännu mer och vänta ytterligare lite till som står på schemat. 1-2 år väntetid har de beräknat... och de erkände själva att de inte kommer kunna hålla vårdgarantin. Men vi kan inte göra något åt det (tro mig, vi har pratat med alla som det går att prata med och utvärderat varenda lösning för att få hjälp snabbare men det går inte)
När min mammas operation ställdes in med kort varsel och jag hade tagit ledigt för att kunna hjälpa henne rngde jag runt till flera i ditt landsting och levde rövare pga dålig information och hon redan varit tvungen att vänta över ett halvår, så fick hon ny tid och ekonomisk konpenation. Nästa operation var inga problem med vårdgarantin men de skickade henne då till ett annat landsting. Min semester gick däremot inte att flytta med så kort varsel så jag var till ingen hjälp hemma som tänkt.

Västra Götalands landstiing är bland de sämsta i landet. :wtf: :turd:
 
När min mammas operation ställdes in med kort varsel och jag hade tagit ledigt för att kunna hjälpa henne rngde jag runt till flera i ditt landsting och levde rövare pga dålig information och hon redan varit tvungen att vänta över ett halvår, så fick hon ny tid och ekonomisk konpenation. Nästa operation var inga problem med vårdgarantin men de skickade henne då till ett annat landsting. Min semester gick däremot inte att flytta med så kort varsel så jag var till ingen hjälp hemma som tänkt.

Västra Götaland är är bland de sämsta i landet. :wtf: :turd:
Läste en rapport för någon dag sen där de sa att VG har sämst BUP verksamhet i hela Sverige. Det förvånar mig inte :turd::wtf:

Jag har varit inskriven på BUP i mer än halva mitt liv och det enda som händer är att de skriver ut mediciner och pratar om vilken hjälp man KAN få (men som inte jag kan få...). För två år sen beslutades det att jag skulle få börja i KBT. Nu har man dragit tillbaka det beslutet och säger att det inte går eftersom det inte finns psykologer anställda på min BUP mottagning 🙄

Ett tag hade jag och min bror samma läkare och läkaren förklarade för mig att det alltid är mest jobbigt för barnet med diagnos och att syskonen därför måste backa. Följt av: "och diagnos får ju bara de med STORA svårigheter. Tex som din bror. Och sån är inte du."

Mamma höll på att brinna upp av ilska och ringde direkt efter och krävde att få prata med den läkaren. Sen fick både jag och min bror andra läkare. Fattar inte hur man kan säga så?! :turd::down:
 
Läste en rapport för någon dag sen där de sa att VG har sämst BUP verksamhet i hela Sverige. Det förvånar mig inte :turd::wtf:

Jag har varit inskriven på BUP i mer än halva mitt liv och det enda som händer är att de skriver ut mediciner och pratar om vilken hjälp man KAN få (men som inte jag kan få...). För två år sen beslutades det att jag skulle få börja i KBT. Nu har man dragit tillbaka det beslutet och säger att det inte går eftersom det inte finns psykologer anställda på min BUP mottagning 🙄

Ett tag hade jag och min bror samma läkare och läkaren förklarade för mig att det alltid är mest jobbigt för barnet med diagnos och att syskonen därför måste backa. Följt av: "och diagnos får ju bara de med STORA svårigheter. Tex som din bror. Och sån är inte du."

Mamma höll på att brinna upp av ilska och ringde direkt efter och krävde att få prata med den läkaren. Sen fick både jag och min bror andra läkare. Fattar inte hur man kan säga så?! :turd::down:
Har tyvärr erfarenhet att BUP är värdelöst och att det tar åratal innan de ens tar emot och då inte tycker att den som söker mår dåligt. Nu har det gått slå lång tid att en får söka vuxenpsyk och en annan kommer bli tvungen snart pga ålder. Så många års lidande som det har inneburit och kommer innebära. :(
 
Har tyvärr erfarenhet att BUP är värdelöst och att det tar åratal innan de ens tar emot och då inte tycker att den som söker mår dåligt. Nu har det gått slå lång tid att en får söka vuxenpsyk och en annan kommer bli tvungen snart pga ålder. Så många års lidande som det har inneburit och kommer innebära. :(
Ja, jag har läst många liknande historier på sociala medier :(

Det är nästan så att man är tacksam för att de tagit emot en. Men samtidigt är det skräp att går så segt när man är inskriven också. Min remiss till BUP skickades med en notering om att det var akut och det tog ca tre månader innan jag fick komma på ett första möte :crazy:
 
Är för trött för att gå och lägga mig. Vill vara i sängen nu. Icke pyjamasiga kläder samt oborstade tänder är mellan mig och mitt mål, kan jag klara det eller kommer jag somna i soffan med kläderna på? Fortsättning följer... :nailbiting:
Vann mot tröttheten igår och lyckades inte bara ta mig i säng utan även gå på toa, ta min medicin, borsta tänder och omskruda mig till mer sovvänlig klädsel innan sängläge intogs :banana:

Idag har jag stressat till barnets skola och lämnat hen där, åkt buss, handlat mat, tvättat och ätit lunch, är nu dödstrött och vill gå och lägga mig igen. Livet som trött... :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 321
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 181
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
27 28 29
Svar
571
· Visningar
26 800
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 225
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp