Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har promenerat runt runt runt i en och en halv timme och lyssnat på möte. Fick skavsår pga går in mina vinterstövlar. Fick även veta att chefen bestämt att alla hans medarbetare från och med nu ska få arbeta hemifrån så mycket det går. Alla... förutom jag.

Tänker ju inte gå med på det. Hen hade inte ens något bra argument till varför jag ska vara den enda på hela skolan som åker kollektivtrafik och jobbar på plats varje dag. Coronasituationen blir liksom bara värre. Frågade faktiskt om det betydde att hen tyckte att det går att "offra" mig, men då blev det fruktansvärt dålig stämning och chefen fick någon form av psykbryt. Men ok om det är krig hen vill ha, får hen väl det. 🤷‍♀️ Skulle dock varit trevligt att få slappna av någon jävla gång.
Du är så vansinnigt bra som äntligen står upp för dig själv och säger ifrån! :bow::bow::bow:
 
Måste man vara vuxen varenda dag? Det är så tröttsamt :down:
Absolut inte! Själv vaknade jag med den här känslan i kroppen:
1602752751699.webp


Synd bara att det 1) inte finns någon sol att ligga i och 2) att jag måste jobba idag... också...
 
Dricker kaffe och har precis skrivit klart en kladd inför vår gruppuppgift. Mår en aning illa idag så jag kryper snart ner i soffan igen. Jäkla stress. Inte för skolan som många tror, utan för en massa andra saker som jag inte kan påverka just nu.
 
Min massör sa igår att mina muskler var som att massera en gammal skinnfåtölj. Han bad om ursäkt innan han sa det men ju mer jag tänker på det nu i efterhand tycker jag det var ganska dumt och onödigt sagt :confused:

Det beror ju på vilken jargong och förhållande man har. Mina behandlare är rätt brutalt ärliga med mig och skulle mycket väl kunna säga något sådant (eller ja... jag har fått höra liknande fast värre, jag är rätt stel och jävlig :rofl:). Men det är ju jargongen vi har sinsemellan och jag är brutal när det kommer till min kropp. Den är i rätt kasst skick vilket jag är medveten om.

Det tog min nya naprapat två sessioner att förstå hur jag funkar men han kommer nog aldrig att bli lika brutalt ärlig som min tidigare :laugh:

Med det sagt, man ska ju inte känna sig konstigt bemött. Själv hade jag som sagt skrattat om jag fått höra något sådant. Plus att jag kan tänka mig att han försökte beskriva hur dina muskler kändes med vardagsspråk sas och kanske inte hittade något lämpligt ord.
 
Det beror ju på vilken jargong och förhållande man har. Mina behandlare är rätt brutalt ärliga med mig och skulle mycket väl kunna säga något sådant (eller ja... jag har fått höra liknande fast värre, jag är rätt stel och jävlig :rofl:). Men det är ju jargongen vi har sinsemellan och jag är brutal när det kommer till min kropp. Den är i rätt kasst skick vilket jag är medveten om.

Det tog min nya naprapat två sessioner att förstå hur jag funkar men han kommer nog aldrig att bli lika brutalt ärlig som min tidigare :laugh:

Med det sagt, man ska ju inte känna sig konstigt bemött. Själv hade jag som sagt skrattat om jag fått höra något sådant.
Ja, så är det absolut! :)
Och jag tog inte så illa vid mig då, men känner nu att det var lite konstigt. Det var andra gången jag var där lixom...
 
Ja, så är det absolut! :)
Och jag tog inte så illa vid mig då, men känner nu att det var lite konstigt. Det var andra gången jag var där lixom...

Men ta upp det nästa gång om det känns obekvämt. Alla behandlare jag har varit hos är hänsynsfulla och lyhörda. Jag tror som sagt att han inte menade illa med det utan försökte beskriva hur dina muskler kändes, inte mer än så.
 
Tittar på pressträffen om vaccin för Region Stockholm och de berättar att om AstraZenecas vaccin godkänns kan de sannolikt börja massvaccinera i början av nästa år. Jag blir så glad att jag nästan börjar gråta. Alltså, det är ju fortfarande OM och IFALL och OSÄKER PROGNOS osv. Men ändå, tänk om. TÄNK OM! 😭
 
Har promenerat runt runt runt i en och en halv timme och lyssnat på möte. Fick skavsår pga går in mina vinterstövlar. Fick även veta att chefen bestämt att alla hans medarbetare från och med nu ska få arbeta hemifrån så mycket det går. Alla... förutom jag.

Tänker ju inte gå med på det. Hen hade inte ens något bra argument till varför jag ska vara den enda på hela skolan som åker kollektivtrafik och jobbar på plats varje dag. Coronasituationen blir liksom bara värre. Frågade faktiskt om det betydde att hen tyckte att det går att "offra" mig, men då blev det fruktansvärt dålig stämning och chefen fick någon form av psykbryt. Men ok om det är krig hen vill ha, får hen väl det. 🤷‍♀️ Skulle dock varit trevligt att få slappna av någon jävla gång.
Men har du inte skrivit att du jobbar i reception massor av gånger? Det är väl inget konstigt krav att du behöver vara på plats då? Jag hade inte direkt utgått från att min chef var ute efter mig i samma situation..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 321
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 181
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
27 28 29
Svar
571
· Visningar
26 800
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 225
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp