Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sambon växte upp på Rindö och Skarpö 😍 När han var liten, innan de rörde sig inåt. Jag tycker Vaxholm är fantastiskt vackert, vi har faktiskt sneglat lite på lägenheterna i gamla regementet ute på Rindö. Apropå vår kärlek till gamla byggnader. Men det är också smärtsamt långt bort och hemskt krångligt logistiskt. Jag skulle vilja bo lantligt, fast nära stan, i skärgården, i en gammal vacker byggnad och utan krånglig pendling :angel: :D

Och vara beredda på att lägga ut ganska många 000 ;) Långholmen har det mesta av vad du vill ha, förutom skärgården. Jag växte upp i Ågesta som då var relativt lantligt i ett 1600-tals hus. Enda problemet var att bussen gick sällan så man fick cykla/ta bilen till Farsta Strand t-bana.

Men söderort rules! Aldrig norr om stan. Det mest norrut jag bott är Södermalm och Hornstull :D
 
Jo, men det skulle vara en no-brainer att fylla upp den positionen om jag inte är på plats. För att vi alla på min enhet ska få slippa åka in på jobbet i coronakaoset. Det finns 3 personer till som visserligen inte kan allt till tusen procent men tillräckligt för att klara en dag i receptionen.
Men då kanske det är en bättre strategi att fråga chefen om ni fyra inte kan ha ett rullande schema i receptionen istället för att fråga om han vill offra dig? Och om chefen nu inte tycker det låta hen motivera varför. Tror jag hade haft bättre effekt :)
Att fråga om chefen önskar livet ur än är ju en ganska stark reaktion på en chefs önskemål att man ska vara på kontoret (vilket ju inte är en helt orimlig önskan om till stor del jobbar i reception..)
 
Men då kanske det är en bättre strategi att fråga chefen om ni fyra inte kan ha ett rullande schema i receptionen istället för att fråga om han vill offra dig? Och om chefen nu inte tycker det låta hen motivera varför. Tror jag hade haft bättre effekt :)
Att fråga om chefen önskar livet ur än är ju en ganska stark reaktion på en chefs önskemål att man ska vara på kontoret (vilket ju inte är en helt orimlig önskan om till stor del jobbar i reception..)

@Hoarfrosts chef och arbetsplats är inte riktigt som alla andra... facket och arbetsmiljöverket borde gå in där och rensa rejält.
 
Varit med när veterinären kollade tänderna på fullblodet (de andra redan kollade) och vaccinerade storhästen. Verkar som att bägge blev godkända, förutom storhästens pass som inte gick att skriva i :cautious:. Efter typ fem pennor hittade han en som gick hyfsatO_o
 
Men då kanske det är en bättre strategi att fråga chefen om ni fyra inte kan ha ett rullande schema i receptionen istället för att fråga om han vill offra dig? Och om chefen nu inte tycker det låta hen motivera varför. Tror jag hade haft bättre effekt :)
Att fråga om chefen önskar livet ur än är ju en ganska stark reaktion på en chefs önskemål att man ska vara på kontoret (vilket ju inte är en helt orimlig önskan om till stor del jobbar i reception..)
Jag tror att du behöver läsa fler inlägg från @Hoarfrost för att förstå hennes reaktion.
 
Men då kanske det är en bättre strategi att fråga chefen om ni fyra inte kan ha ett rullande schema i receptionen istället för att fråga om han vill offra dig? Och om chefen nu inte tycker det låta hen motivera varför. Tror jag hade haft bättre effekt :)
Att fråga om chefen önskar livet ur än är ju en ganska stark reaktion på en chefs önskemål att man ska vara på kontoret (vilket ju inte är en helt orimlig önskan om till stor del jobbar i reception..)
Tro mig, jag frågade tusen gånger varför vi inte kan ha rullande schema. Det med offringen frågade jag efter en tio minuter diskussion där hens bästa argument var "du måste ju jobba på arbetstid" (vilket jag ju skulle göra, men hemifrån, så jag fattade noll av det argumentet) samt det andra luddiga argumentet "det är inte så lätt för mig heller, jag har astma".
 
tenor.gif
Den här ska jag fasiken förstora upp och skriva ut!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 321
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 171
Senast: Scandi
·
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
27 28 29
Svar
568
· Visningar
26 756
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 225
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp