Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är från norr om stan. I vår kommun fanns ett rätt stort spann på olika folk. Där jag växte upp var det villområde med övre medelklass främst. En del rätt osköna karriärister och många vanligt trevligt folk.

Men under alla mina år har jag aldrig åkt med så märkligt folk som man gör om man åker kommunalt söderut.
En man som satt med konstant max höjda ögonbryn och åt räkost ur tuben medan han såg mig i ögonen i 1 h tex, eller snubben som var fysiskt brutal mot sin mkt yngre flickvän trots att vi var ca 20 pers som lade oss i, kvinnan med 5 fågelmatsbollar fastspända i midjan och försökte mata duvorna på centralen etc etc. :laugh:

Skulle jag med pistol mot huvudet behöva flytta tillbaks till något runt Sthlm så hade det ALDRIG blivit södra. 😅
Nu vill jag ju bo på gård och det var skälet till flytten. Så det blir ju aldrig av.
Men av mina vänner som bor kvar i Sthlm är det ju få som flyttat till andra sidan Sthlm. Man verkar kunna röra sig från väst till öst så länge det är norrut. Kul grej ändå! 😂

Du har fått helt rätt uppfattning om söderort! :D
 
Jag sitter aldrig på sätena :o och tar aldrig i något, står och balanserar och endast skosulorna nuddar någon del av tunnelbanan.
Har för många gånger råkat sätta mig på fuktiga säten, fått tuggummi och spott i håret och tagit i kladdiga ledstänger (eller vad det nu heter) :wtf:

Jag är inte så kinkig med äckel. Det är ett mirakel att jag inte fått corona ännu!
 
Jag håller ett öga öppet nu för att se vad för bilar jag ser i området...
Kombi bilar, några småbilar, ett par sedan ... Wtf en ferrari! Okej, den har jag faktiskt inte sett förut :rofl:
Och så mina hyresvärdars Tesla.
Min fördom är mopedbilar och Teslor/elbilar :angel:

Men ingen SUV!
Eller jag har sett en del laddstationer på husen i området, frågan är om de har tillhörande bilar också 😅
 
Fuuuuuuuuuck..!
Mensen hade börjat märkte jag på jobbet och när jag kom hem så kom jag plötsligt på.
Jag hade ju bokat tid hos massören imorgon! :arghh::banghead::banghead::banghead: Hur ska jag kunna slappna av med oro över att bindan ska spilla över medan jag ligger på mage :cautious::cautious::banghead:

Får väl se hur det är imorgon bitti :arghh: Kanske den håller sig lugn en dag till...
 
Efter mycket om och med träffades jag och mamma för lunch tillsammans när hon var påväg till stugan. Hon ville lämna över presenter till mig eftersom jag har fyllt år. Härdad som jag börjar bli fick jag fram bra argument att inte öppna dem inne på restaurangen utan öppnade dem när jag kom hem och det var nog lika bra. Fyra tvålar, en handcreme med stark lukt, till mig som mår fysiskt dåligt över starka lukter, en fågelmatare, den passar ju bra till de fyra vi hade själva och ytterligare tre som tidigare ägare lämnade kvar och en bunt böcker som inte var någon som jag hade önskat mig eller ens tänkt att den skulle vara intressant att bläddra i. En kan jag nog ge vidare dock och den förstår jag åtminstone hur hon tänkte även om det inte var en bok för mig. Ja och så ett insektshotell, det är ju toppen nu på hösten. :rofl: En skrubbsvamp och en "ryggtvättare".

Jag fattar att jag låter otacksam men helt ärligt hade jag nog hellre uppskattat en flaska vin än någon slags tömning av hennes presentförråd.
 
I bland undrar jag verkligen vad det är för lukt på tunnelbanan. Luktar typ konserverad människa? :wtf:
Lite fis, lite armsvett, parfym, dålig andedräkt, dåligt tvättade kläder, fotsvett, barn, med mera...
Åh, jag ÄLSKAR lukten i tunnelbanan.... :D Är sällan i Stockholm numera, men den lukten är ju så härligt välbekant. På riktigt tycker jag faktiskt inte alls att det luktar illa. Lite....källarlukt kanske? Om jag skullet tvingas beskriva den.
 
Åh, jag ÄLSKAR lukten i tunnelbanan.... :D Är sällan i Stockholm numera, men den lukten är ju så härligt välbekant. På riktigt tycker jag faktiskt inte alls att det luktar illa. Lite....källarlukt kanske? Om jag skullet tvingas beskriva den.
Lukten utanför tunnelbanan, som är metallig från spåret och lite källarluktig älskar jag.
Inne i tunnelbanevagnarna dock... när luftventilationen inte funkar... och det luktar konserverad människa... :wtf:
 
Idag har mitt arbetslag och två andra varit på teamdag :) God frukost, lunch och fika och tämligen vettiga diskussioner.
Vi avslutade med Sherlocked där mitt lag givetvis vann :D
Därefter satt jag och några kollegor kvar en stund och snackade lite och tog varsin öl. (Jag som inte dricker öl tog ett glas cava :rofl: )

IMG_20201015_181646.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 321
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 164
Senast: Scandi
·
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
27 28 29
Svar
564
· Visningar
26 633
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 225
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp