Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är från norr om stan. I vår kommun fanns ett rätt stort spann på olika folk. Där jag växte upp var det villområde med övre medelklass främst. En del rätt osköna karriärister och många vanligt trevligt folk.
Men under alla mina år har jag aldrig åkt med så märkligt folk som man gör om man åker kommunalt söderut.
En man som satt med konstant max höjda ögonbryn och åt räkost ur tuben medan han såg mig i ögonen i 1 h tex, eller snubben som var fysiskt brutal mot sin mkt yngre flickvän trots att vi var ca 20 pers som lade oss i, kvinnan med 5 fågelmatsbollar fastspända i midjan och försökte mata duvorna på centralen etc etc.
Skulle jag med pistol mot huvudet behöva flytta tillbaks till något runt Sthlm så hade det ALDRIG blivit södra.
Nu vill jag ju bo på gård och det var skälet till flytten. Så det blir ju aldrig av.
Men av mina vänner som bor kvar i Sthlm är det ju få som flyttat till andra sidan Sthlm. Man verkar kunna röra sig från väst till öst så länge det är norrut. Kul grej ändå!
Jag sitter aldrig på sätena och tar aldrig i något, står och balanserar och endast skosulorna nuddar någon del av tunnelbanan.
Har för många gånger råkat sätta mig på fuktiga säten, fått tuggummi och spott i håret och tagit i kladdiga ledstänger (eller vad det nu heter)
Usch vad läskigt! Jag reagerar precis likadant när saker händer i trafiken, blir rejält skraj.
Jo, i trådar går det fint att lägga in bilderna direkt. Men inte i PM.Du kan lägga in bilder direkt från mobil eller dator, iaf i trådar.
Du har rätt, testade precis.Jo, i trådar går det fint att lägga in bilderna direkt. Men inte i PM.
Eller jag har sett en del laddstationer på husen i området, frågan är om de har tillhörande bilar ocksåJag håller ett öga öppet nu för att se vad för bilar jag ser i området...
Kombi bilar, några småbilar, ett par sedan ... Wtf en ferrari! Okej, den har jag faktiskt inte sett förut
Och så mina hyresvärdars Tesla.
Min fördom är mopedbilar och Teslor/elbilar
Men ingen SUV!
Åh, jag ÄLSKAR lukten i tunnelbanan.... Är sällan i Stockholm numera, men den lukten är ju så härligt välbekant. På riktigt tycker jag faktiskt inte alls att det luktar illa. Lite....källarlukt kanske? Om jag skullet tvingas beskriva den.I bland undrar jag verkligen vad det är för lukt på tunnelbanan. Luktar typ konserverad människa?
Lite fis, lite armsvett, parfym, dålig andedräkt, dåligt tvättade kläder, fotsvett, barn, med mera...
Lukten utanför tunnelbanan, som är metallig från spåret och lite källarluktig älskar jag.Åh, jag ÄLSKAR lukten i tunnelbanan.... Är sällan i Stockholm numera, men den lukten är ju så härligt välbekant. På riktigt tycker jag faktiskt inte alls att det luktar illa. Lite....källarlukt kanske? Om jag skullet tvingas beskriva den.
Västertorp har BÄSTA lukten!Åh, jag ÄLSKAR lukten i tunnelbanan.... Är sällan i Stockholm numera, men den lukten är ju så härligt välbekant. På riktigt tycker jag faktiskt inte alls att det luktar illa. Lite....källarlukt kanske? Om jag skullet tvingas beskriva den.
Jag är inte så kinkig med äckel. Det är ett mirakel att jag inte fått corona ännu!