Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visst är det så! Jag tog en promenad med en vän igår som bor något hus ifrån mig, hon och hennes snubbe har börjat kika på radhus utanför stan. Hon själv är från Småland och allt utanför tullarna är svarta hål för henne, så hon är neutral och kan tänka sig att flytta åt alla håll. Hennes kille är dock från söderort och när hon frågar varför de inte tittat nåt norr om stan så svarar han: "Det går bara inte" :D

Jag som kommer från kreativa kretsar har alltid tänkt norrort som ganska fyrkantigt och snobbigt. Sen träffade jag sambon som är där ifrån och.. kan väl inte direkt säga att den fördomen motbevisades :rofl:

Jag är från norr om stan. I vår kommun fanns ett rätt stort spann på olika folk. Där jag växte upp var det villområde med övre medelklass främst. En del rätt osköna karriärister och många vanligt trevligt folk.

Men under alla mina år har jag aldrig åkt med så märkligt folk som man gör om man åker kommunalt söderut.
En man som satt med konstant max höjda ögonbryn och åt räkost ur tuben medan han såg mig i ögonen i 1 h tex, eller snubben som var fysiskt brutal mot sin mkt yngre flickvän trots att vi var ca 20 pers som lade oss i, kvinnan med 5 fågelmatsbollar fastspända i midjan och försökte mata duvorna på centralen etc etc. :laugh:

Skulle jag med pistol mot huvudet behöva flytta tillbaks till något runt Sthlm så hade det ALDRIG blivit södra. 😅
Nu vill jag ju bo på gård och det var skälet till flytten. Så det blir ju aldrig av.
Men av mina vänner som bor kvar i Sthlm är det ju få som flyttat till andra sidan Sthlm. Man verkar kunna röra sig från väst till öst så länge det är norrut. Kul grej ändå! 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 321
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 171
Senast: Scandi
·
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
27 28 29
Svar
568
· Visningar
26 756
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 225
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp