Många har säkert sett nåt inlägg nån gång om hur underbar min häst är, hur mycket jag älskar henne osv osv. Vilket är helt sant alltihop. Ändå har jag mer och mer en känsla av att jag borde sälja henne.
Varför då kanske man undrar då, och jag kan komma på en lång rad anledningar...
1. Jag är usel på att rida så hon får inte glänsa som hon skulle kunna
2. Det har blivit allt fler dagar som hon får vila för att jag inte orkar rida
3. Jag skulle spara sjukt mycket pengar på att inte ha häst
4. Ingen annan skulle behöva ta ansvar för försäljning osv om jag skulle gå och dö (handen på hjärtat, risken finns ju)
5. Det finns säkert hundratals med andra som skulle kunna ge henne ett mycket bättre hem
Orkar inte fortsätta lista men det finns mer.
Jag vet inte hur mycket som är logik och rimliga resonemang och hur mycket som är den där neggo-rösten som tar för mycket utrymme. JA jag älskar henne och jag vill inte leva utan henne men vad är det värt i det långa loppet om hon måste stå ut med en kass ryttare till matte, som dessutom inte ens rider så ofta som hon skulle vilja? Och som inte har råd att ge henne det bästa av allt och allt det som hon förtjänar? Nu skulle väl inte nån stenrik köpa en häst som henne heller, hon går inte de största klasserna liksom, men ändå.
Så jävla mycket ångest redan och det blir ju inte bättre av de här tankarna
Borde göra saker men det är HELT omöjligt. Försökt hitta nåt att kolla på på youtube men hittar inget som lyckas hålla mitt fokus. Funderade på att gå och lägga mig och försöka läsa, men det lilla bordet bredvid sängen är helt överfullt av tomma medicinförpackningar, blodiga näsdukar och annat skräp så det får inte ens plats en bok där och jag orkar inte städa. Ja ni hör ju själva
Vill också klä på mig varmt och åka till stallet och sätta mig i ponnyns box men vet att hon som nattar skulle komma och "störa" och jag vill inte att nån stackare ska se mig såhär...
Vet inte vad jag ska göra. Verkligen inte alls, varken på sikt eller just nu.