Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
En chokladrulltårta med chokladsmörkräm blev det :) ! Som en deluxe drömtårta, kanske man kan säga...... :D

Men jag MÅSTE verkligen köpa en ny långpanna. Första gången jag använde den blev den skev, och har sedan aldrig rättat sig igen. Vilket gör att det blir väldigt ojämn fördelning på smet när man t.ex. bakar en rulltårta i den. När kakan var färdig till 98%, var det fortfarande rinnig smet i det ena hörnet..... O_o
 
Vad aktiv du är!! Själv har jag tittat på Husdjurens hemliga liv 2 med junioren :love:
Men vi har regn/dis/dimma och 10 grader idag, inget kul väder att göra något alls i - jag är snabb att ta det tillfället i akt :o:D

Idag fick jag en del gjort, allt på listan avbockat :) Det är verkligen inte alltid.. Gymmet - well, jag hoppas orka hålla i det den här gången (ska gå 2-3ggr veckan enligt receptet), men det här var bara första veckan :o .

Jag tycker att filmmys låter som en väldigt passande aktivitet en disig söndag! :D
 
Halsen är ju lite eländig så pållan har fått en välförtjänt helt ledig helg, välförtjänt eftersom jag ändå hållt igång henne lite granna extra de sista veckorna 👌.
Kl* Har chefen svarat än på ditt Mail? Är iofs helg så kanske dröjer. Men tänker att ffa i ditt fall att du ska undvika att jobba med kollegor som denne som stressar så. Får oftast helt motsatt effekt.
 
Kl* Har chefen svarat än på ditt Mail? Är iofs helg så kanske dröjer. Men tänker att ffa i ditt fall att du ska undvika att jobba med kollegor som denne som stressar så. Får oftast helt motsatt effekt.

Nä det har hon inte, är ju helg som sagt. Ja visst får det. Hon är ju dessutom uppkäftig mot vårdtagare och deras anhöriga, inte klok och verkligen inte passande i yrket.
 
Läser "Är svensken människa?" (Berggren och Trädgårdh) i ett lätt pretentiöst försök att bli mer allmänbildad. Det är en intressant bok men språkbruket är tidvis onödigt högtravande. Det här citatet från en Nils Karleby beskrivs som ett "tydliggörande":

Med insikten om människans samhälliga väsen, det vill säga den mot den nya ekonomin svarande formen av socialt medvetande, är atomiska betraktelesesätt av samhället såsom uppkommet genom överenskommelse mellan individerna och därmed sammanhängande system av individuella naturrättigheter och "naturliga lagar övervunnet...

:confused: :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 063
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 047
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 106
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 596
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp