Laddar för att åka iväg på jobb... söderut den här gången
Det är ett kort jobb bara och sedan när jag kommer hem ska jag hämta hem kattungen
Det är ett kort jobb bara och sedan när jag kommer hem ska jag hämta hem kattungen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är precis så som tama och trygga marsvin beter sig. De kräver saker.Mammas ena brukar frenetiskt slita i gallret varje morgon - ge mig frukost nu!!
Självklart klarar du det! Skriv ner allt på en lista, läs den många gånger, och ta med dig listan till din läkartid!Idag har jag läkartid. Egentligen skulle jag vilja ta "allt" med sköterskan först och inte läkaren. Han är väl bra han också men lite svår att prata med liksom.
Hursomhelst så funderar jag på om jag ska försöka få fram iallafall en del av det jobbiga. Men jag vet inte om jag kan/vågar/klarar det. Skulle behöva typ ett manus med exakt hur jag ska säga för att få det sagt
Fast egentligen just nu så vill jag mest bara ha nån sorts pepp så jag faktiskt klarar det.
Jag har en partner som kommer att springa iväg direkt och skaffa licens så fort det blir tillåtet med pilbågsjakt i Sverige
Edit: De är väldigt effektiva för vildsvinsjakt vilket jag tycker är positivt... det börjar bli väl mycket vildsvin.
De är väldigt söta, men fy sjutton vad de förstör i skogen med sitt bökande. Jag väntar med fasa på att de ska hitta till min trädgård. Närmaste stället de bökat på i skogen är runt 30 m bort bara.Visa bifogad fil 57617
Med tanke på hur många kultingar den grisen hade så förstår jag att dom utökar sig snabbt!
Vaknat, druckit en jordnötssmörsmoothie och espresso till frukost. Snart dags för en promenad till jobbet med podd i öronen! Har sååååå mycket att hinna med idag på jobbet men sitter kvar några minuter till i morgonrock och klappar på hunden och lyssnar på rusningstrafiken som dragit igång nere på Norr Mälarstrand.
De är väldigt söta, men fy sjutton vad de förstör i skogen med sitt bökande. Jag väntar med fasa på att de ska hitta till min trädgård. Närmaste stället de bökat på i skogen är runt 30 m bort bara.
Hur gör du den smoothien?
Banan, soyamjölk, jordnötssmör och chiafrön Skulle dock rekommendera att frysa bananen innan, den blir lite rumstempererad och skummig annars.
Jo, det är väl lite så jag har tänkt också. Kommer de in i trädgården så blir det eltråd.Pappa har haft jättestora problem med dom inne i trädgården, hela gården såg ut som en leråker i höstas, och all potatis hade hade satt ner var totalt uppbökad och uppäten. Han sår och planterar väldigt mycket, och hade många blomland, men allting blev förstört. Sen började grannarna sätta eltråd runt sina gårdar, och det var det enda som funkade att hålla svinen borta. Pappa som är väldig djurvän ville inte ”skada” med el, så han satte upp vanligt snöre på låg höjd nu i våras när dom började komma igen och faktist så har han inte fått in en enda gris på gården!
Jo, det är väl lite så jag har tänkt också. Kommer de in i trädgården så blir det eltråd.
Stackars din pappa. Jag hade blivit förtvivlad av att få trädgården förstörd.
Skönt att han kunde ta det så bra! Själv har jag inte alls ett lika milt sinnelag.Han tog det ganska bra endå. ”Ja, det är ju tråkigt, men dom lär ju äta dom också...” och kliade sig i huvudet.
Han är en sån som fångar in getingar/flugor och släpper ut dom igen, som matar rådjuren och fåglarna ute i trädgården, boar med halm ute i vedboden till igelkottarna, och har en räv som kommer in i huset ibland och tigger Frolic.
Fina pappa! ❤
Skönt att han kunde ta det så bra! Själv har jag inte alls ett lika milt sinnelag.