Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ju så det är tyvärr. Det finns inga masker någonstans.
Vi letar som tokar efter masker för damm, och masker för att jobba med plast (polystyren) på jobbet. Slut överallt.

Men man ser aldrig någon på tunnelbanan med masker? 🤔

Enda jag sett när jag jobbar i Tunnelbanan som bär mask är vissa Tunneltågförare oftast när elev eller annan person med sig. Känns ändå som är de som minst behöver det?

Vi har inget krav ska bära och isåfall hade företaget fått skaka fram masker, det har var prat om det fixa till de som jobbar i spärr. Vet ej men tror vi får ha egna masker, men har ej sett de som mest rädda använda egna. Däremot ses till att ska finnas alltid tillgång till handdesinfektionsmedel, ytdesinfektion och handskar i spärrarna, även vi kundservicevärdar har tillgång till det.
 
En bra dag idag och fått mycket gjort! Inklusive städat hemma 👍
Fick nyss svar från en inlämningsuppgift från TEAMS men är inte det lite märkligt ändå? Söndag kväll menar jag borde lärarna inte svara på sånt eller lämna ut info?
Som lärare så jobbar man även helger. ;) Även om man försöker låta bli, speciellt att skicka ut till eleverna. Men igår på jag ut material de ska jobba med i nästa vecka och idag har jag läst texter och betygsatt. Jag måste dela upp texterna i omgångar för att kunna göra ett bra arbete.
 
Spelar Kingdom Hearts och funderar på en sak; om jag vill lämna synpunkter på ventilationen på förskolan, ska jag då kontakta kommunen eller fastighetsbolaget som äger fastigheten?
 
Försöker sätta ihop en skohylla från IKEA. Anser mig som en normalbegåvad person men har stirrat på manualen en längre tid och uppenbarligen gör jag gubben ledsen. Har jag nämnt hur mycket jag hatar den glada och den ledsna gubben?!?!

Tror jag satt i träpluppar i fel hål och nu får jag inte ut dem.

PS. Jag HATAR gubben.
 
Nu jobbar jag ofta själv söndagkvällar så det är inte det egentligen. Men tänkte att som anställd vill man kanske inte sitta och serva sina elever den tiden 😅
Haha, det vill man nog inte alltid heller. Men jag tänker att det ur det perspektivet är lika bra att dela med dig av informationen när den är färdigställd, snarare än att sitta inne på den till en veckodag. Läser en kurs nu där det ska komma ut inspelade föreläsningar på måndagar, för att det är schemalagt så för att vi studenter ska kunna ha inplanerad tid för att se dem, men föreläsaren har oftast fått feeling (verkar så åtminstone) och spelat in dem tidigare och lagt upp på fredagar. Gött för oss studenter med lite mer valfrihet gällande hur man lägger upp sin tid, och jag antar att det underlättar för läraren att "få det gjort".
 
Försöker sätta ihop en skohylla från IKEA. Anser mig som en normalbegåvad person men har stirrat på manualen en längre tid och uppenbarligen gör jag gubben ledsen. Har jag nämnt hur mycket jag hatar den glada och den ledsna gubben?!?!

Tror jag satt i träpluppar i fel hål och nu får jag inte ut dem.

PS. Jag HATAR gubben.
Gubben 🤔
 

1600635133678.webp


Jag = ledsna gubben som läser manualen. :arghh:
 
Gick lång vända med hundarna nu i eftermiddag, och ikväll "skrittade" jag Dream. Hon blåste dock upp sig, blev 180cm hög, småtravade och la bokstavligt talat svansen på ryggen när vi passerade ett gäng islandshästar 😅
Ja, det är ett travsto jag har, inte en förväxt arab :angel:

Islandshästen får vila några dagar nu, han känns trött.
 
Försöker sätta ihop en skohylla från IKEA. Anser mig som en normalbegåvad person men har stirrat på manualen en längre tid och uppenbarligen gör jag gubben ledsen. Har jag nämnt hur mycket jag hatar den glada och den ledsna gubben?!?!

Tror jag satt i träpluppar i fel hål och nu får jag inte ut dem.

PS. Jag HATAR gubben.
Du har ingen tång du kan dra ut pluggarna med?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 063
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 047
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 106
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 596
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp