Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men du behöver inget bibliotekskort för att låna e-böcker, iofs i princip det enda jag lånar. Och du kan logga in elektroniskt och boka böcker.
Jo, tydligen här:
"För att kunna låna e-böcker från biblioteket behöver du ha ett lånekort och pinkod hos SNOKA-bibliotek. Du kan skaffa lånekort här på webbplatsen, men tänk på att för att låna e-böcker måste du besöka ditt närmaste bibliotek och legitimera dig samt godkänna lånereglerna innan du kan börja låna e-böcker. Du kommer sedan att kunna se dina lån av e-böcker under Mina lån. Kommer du inte ihåg din pinkod? Kontakta biblioteket för hjälp."
 
Kom precis hem efter ridskolan. Måste ta krafttag och komma in i duschen men vill bara lägga mig.

Det är något med favorithästen på ridskolan (som jag till min stora förtjusning fick i dag)
Det är pirr i magen, fånigt flin konstant, och jag bara smälter när han tittar på mig. :love:
Sitter dessutom kvar ca en vecka så den här veckan kommer bli så himla bra! Kommer somna med fånigt flin sedan.
 
Dags för att höja inomhustemperaturen! Höjde den från 20 grader till 22 grader ikväll :D
(Solen skiner rakt in länge på dagarna så det var tokigt varmt ett bra tag.)

Kände mig nästan lite snorig/hostig tidigare ikväll men jag väntar nog och ser hur jag känner mig imorgon bitti.
 
Jag ska nog strax lägga mig. Imorgon har jag en väldigt lugn dag, på gott och ont :p Ska iaf se till att bädda om, tvätta lite och sånt :)
 
Var gör man med älghjärtat sen? Alltså, hur sparar man det för att det inte ska bli dåligt, eller sparar man det inte? :)

Rökt älghjärta är en otrolig delikatess. Man rimmar det (lägger i saltlag) och röker det sedan, helst med alved och enris. Sedan skivar man det ytterst tunt och äter som det är eller på smörgås (jag röker ofta lamm-, nöt- och grishjärtan och mer eller mindre har det som snacks istället för chips).

Edit: Givetvis röker jag älghjärtat själv också :D
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 206
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 742
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 408
· Visningar
39 454
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp