Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har skitont i huvudet och bakom ögonen. Sov ca 3-4h inatt. Måste dammsuga, göra rent katternas åka bort-låda och duscha innan jag kan ge upp för idag. Nån grannes småbarn skriker så att det skär i mig. Summa summarum: jag känner för att strypa nån, alternativt ha sönder något :devil: ..
 
Jag är så jäkla hungrig! Fattar inte hur jag när jag redan var så hungrig att jag ville spy satte igång med mat som tar forever. Idiot! Det luktar underbart från köket så här 2 h senare..

Sambon är i DK och jag och vovvi har haft chill-dag. Har glidit runt i pyjamas, badat, lyssnat på ljudbok etc och bombat huset med levande ljus. Har varit i skogen en långtur och ska se på bra serie, dricka Cava och äta goood mat.
 
Har man ytliga blodkärl i hjärnan kan de brista om man har riktig otur, är ju mkt kraft i nysningarna. En tjej, Cinna, blev ganska omtalad när hon 31 år gammal fick en stroke pga kvävd nysning, sen dess har jag så gott som aldrig kvävt någon...
I så fall borde man ju få stroke när man krystar ut ett barn eller om man sysslar med tyngdlyftning.
Tycker det låter fullständigt totalt osannolikt och som en kvällstidningsgrej... Har du nån källa?
 
I så fall borde man ju få stroke när man krystar ut ett barn eller om man sysslar med tyngdlyftning.
Tycker det låter fullständigt totalt osannolikt och som en kvällstidningsgrej... Har du nån källa?
Fast det är väl inte så ovanligt med stroke när man föder barn? Tror en barnmorska berättat det för mig, saknar dock helt skriftlig källa 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 211
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 742
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 408
· Visningar
39 487
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp